Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2012, 21:53
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

on se taas jännä miten kääntösäde näin viikonloppuna taas täällä datsunia ylistää



enivei. tuli taas omaa kingcabbia viriteltyä, korotuksilla ja 35" kumeilla.. onko muilla kingissä ja datsun 720 kopassa 35" kumeja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2012, 21:55
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkaitkonen Näytä viesti
on se taas jännä miten kääntösäde näin viikonloppuna taas täällä datsunia ylistää



enivei. tuli taas omaa kingcabbia viriteltyä, korotuksilla ja 35" kumeilla.. onko muilla kingissä ja datsun 720 kopassa 35" kumeja?

ittellä kc:eessä 33" kumit ja tuntuu olevan aika maximi koko noilla vakio välityksillä... 4 vaihteella 100-110 kmh ja vitosta ei sitte tarviikkaan tie ajossa..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2012, 21:59
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

pittää varmaan jyrsiä rattaita laatikkoon vai onko jako loota rattailla? 31" oli vaan niin pienet ja nyt kun tuntuu menoja olevan tuon turbon kans niin aattelin laittaa isommat.. on siinä jo kone huone sillä tasolla että huollossa ois hyvä joku talla jalan alle...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2012, 22:00
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

niin ja en minä oikeen tuolla maantiellä ajele
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2012, 00:44
blackmoor blackmoor ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.02.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 4
Perusasetus

Kiikarissa king cap


Eli olis kiikarissa -91 2.5 300 tkm ajettu cap. Tuo lienee jo sillä td25 koneella? Ja näissähän ei ole jakopäänhihnaa tai ketjua, vaan rattaat? tarviiko niistä ikänä välittää? Onko automaatti napalukoilla?

Mitä kannattis vilkassa ku tällasta lähtee hakeen? Tarkoitus on siis käyttöautoksi laittaa, töihin, kotiin (25 km päivässä kaupungissa) ja vkl 160 kilsaa suuntaansa mökille kelkka/mönkijä lavalla.

Mitä tyyppivikoja on?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2012, 01:18
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Ruostepeikkohan se tuon ikäsiä vaivaa.
Tekniikalleen suht varmoja eli jos 300tkm on todellinen, ja ei ole aura-auto/konemiesten runkomutkalla työkalu ni luulis tekniikan olevan kuosullaan. Ite katon aina kylkipokkauksen linjan. Kaikki neljä minulla ollutta on olleet suorassa linjassa tuon kylkipokkauksen osalta, paljo näkee noita ex aura-autoja, sekä ylisuurien polttoainepönttöjen kuljettimia, joista runko iänmyötä niijaa sen verran, että sen huomaa. Ite jättäsin tuollaset väliin, ehyitäkin sen suhteen löytyy, ja vielä sopuhintaan.

Näitä ostaessa on tullu voimansiirto kokeitua läpi, että kaikki vaihteet pelaa, nelikko toimii, ja lähtee myös pois, sekä tietysti hidas puoli. Samoin vauhtia sata, ja eri nopeuksilla ajoa, ei sais tuolla kilsoilla hirveästi väristellä, puoli milliä ajetuissa voi jo enempi vipatusta olla. Moottorin osalta samat tarkistukset ku mihin tahansa ostettavaan autoon. Ja ruosteen tarkkailu. Tankin ympärystä on kaikissa tohjona, mutta korjauspelti on halpa. Takarunkoa jos korjailemaan joutuu ni lienee helpoin jumpata lava pois. Nopea temppu ja helpottaa työskentelyä. Runkohan on yleensä savea yms. täynnä, eli se kannattaa pestä puhtaaksi, ja pitää puhtaana. Jos kelkan&mönkkärin kuskausta aiot, ni lavan korvakot & takarunko yleensä kannattaa kyllä tarkastella.


Tämmönen on siis tuttua juttua, parin kympin huiteilla siihen uus pelti kustanti, istuvuus hyvä.

Myös polttoainetankki tahtoo hapantua, sekä samalla jarruputket jos ei oo sitä seutua ruukattu pestä. Yksiki kingi kotia saatiin, ja kunnolla pestii pohjasta. Ajoon lähdettyä eka risteyksessä petti jarrut, ku oli savikerros hävitetty... Tämmösiä tuli neljän kingin kokemuksella mieleen.

Viimeksi muokannut macro : 04.02.2012 01:24
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2012, 02:46
blackmoor blackmoor ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.02.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Ruostepeikkohan se tuon ikäsiä vaivaa.
Tekniikalleen suht varmoja eli jos 300tkm on todellinen, ja ei ole aura-auto/konemiesten runkomutkalla työkalu ni luulis tekniikan olevan kuosullaan. Ite katon aina kylkipokkauksen linjan. Kaikki neljä minulla ollutta on olleet suorassa linjassa tuon kylkipokkauksen osalta, paljo näkee noita ex aura-autoja, sekä ylisuurien polttoainepönttöjen kuljettimia, joista runko iänmyötä niijaa sen verran, että sen huomaa. Ite jättäsin tuollaset väliin, ehyitäkin sen suhteen löytyy, ja vielä sopuhintaan.

Näitä ostaessa on tullu voimansiirto kokeitua läpi, että kaikki vaihteet pelaa, nelikko toimii, ja lähtee myös pois, sekä tietysti hidas puoli. Samoin vauhtia sata, ja eri nopeuksilla ajoa, ei sais tuolla kilsoilla hirveästi väristellä, puoli milliä ajetuissa voi jo enempi vipatusta olla. Moottorin osalta samat tarkistukset ku mihin tahansa ostettavaan autoon. Ja ruosteen tarkkailu. Tankin ympärystä on kaikissa tohjona, mutta korjauspelti on halpa. Takarunkoa jos korjailemaan joutuu ni lienee helpoin jumpata lava pois. Nopea temppu ja helpottaa työskentelyä. Runkohan on yleensä savea yms. täynnä, eli se kannattaa pestä puhtaaksi, ja pitää puhtaana. Jos kelkan&mönkkärin kuskausta aiot, ni lavan korvakot & takarunko yleensä kannattaa kyllä tarkastella.


Tämmönen on siis tuttua juttua, parin kympin huiteilla siihen uus pelti kustanti, istuvuus hyvä.

Myös polttoainetankki tahtoo hapantua, sekä samalla jarruputket jos ei oo sitä seutua ruukattu pestä. Yksiki kingi kotia saatiin, ja kunnolla pestii pohjasta. Ajoon lähdettyä eka risteyksessä petti jarrut, ku oli savikerros hävitetty... Tämmösiä tuli neljän kingin kokemuksella mieleen.
Macro, kiitos! Hieno vastaus ja tiedänpä huomenna katsoa vähän paikkoja. Taisi tosiaan tulla muuten tuolla nettimotossa vastaan yks semmoinen josta kuvista katsoin että oli niinkuin nostosilta mutkalla, ja selvästi . Ei ole aura varustusta ainakaan eikä lisähydrauliikkaa, joten tuskin on ollut aura ajossa.

Eli ruosteet tankin kohilta, pohjasta, kotelot...Miten ohjaus, tuossa on tehostin, onko väljyytttä? Oletteko muuten minkälaisia kuljetettavia ajoramppeja näihin väsänny? sitä kelkan kuljetusta ajatellen... Hinta ei ole kauhia, 2000 ekua pyytää 2 renkailla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 10:24 (GMT +2).