Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2012, 22:06
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tarkotat varmaan tuota turvavöiden klipsien ankkurirautaa, sehän pitää olla paikallaa notta menee katastuksesta läpi!! tai sitte siule on sattuna puolsokkee katsurmies .

johhohhoo... ei sielä muuta ollu ku repäs rattiakselin rättilaipan kohilta irti, vähäsen kymppikilon moskaa ja rautakankea kopan stragedisiin kohtiin ni johan alako löytyä "suunnilleen" kopan paikka, kaikki kopan pohjassa olevat kohdat, mihin ne puslat tulee korilevyjen kanssa, olivat painuneet vinoon tärskyn johdosta, raaka peli ja väännettiin vaan kyläsepän kanssa pultit momenttiin, kyllä se ehtii paikkansa ko kallioherkon uuni

ja sitten kun kuuluu PAM! niin voit ajaa pajalle ja tehdä uudet kiinnityspisteet hytin takapäähän tuloo meinaa lujaa läpi toisistaan...

ja se rattiakseli kannattaa irrottaa sieltä konehuoneen päästä,ja jos laittaa 75mm korotuksen niin se akseli riittää,tulee noin puoli väliin sitä pooritusta.

kai se joku semmonen rauta oli,oli tiellä ni silpasin helvettiin sen...ei ois muuten voinu nostaa koppaa...ku se perkele oli jotenki kardaanin vaio minkähän ympärillä se oli siellä alla kanittamassa...

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2012, 07:17
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ja sitten kun kuuluu PAM! niin voit ajaa pajalle ja tehdä uudet kiinnityspisteet hytin takapäähän tuloo meinaa lujaa läpi toisistaan...

ja se rattiakseli kannattaa irrottaa sieltä konehuoneen päästä,ja jos laittaa 75mm korotuksen niin se akseli riittää,tulee noin puoli väliin sitä pooritusta.

kai se joku semmonen rauta oli,oli tiellä ni silpasin helvettiin sen...ei ois muuten voinu nostaa koppaa...ku se perkele oli jotenki kardaanin vaio minkähän ympärillä se oli siellä alla kanittamassa...
Ei kai kardaanin ympärillä ole kuin kannatinkumin (laakerin) kiinnitysrauta? Jota ei voi jättää irti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2012, 11:41
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Lainaus:
Ei kai kardaanin ympärillä ole kuin kannatinkumin (laakerin) kiinnitysrauta? Jota ei voi jättää irti.

Kyllä siellä menee u-muotoinen tanko korin pohjaan kiinni. Omasta olen ottanut sen pois kun klonksu siihen alempaan kiinnityspisteeseen, jossa ilmeisesti kuuluis olla pusla. No mullahan sitä ei ollu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2012, 17:55
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ Näytä viesti
Kyllä siellä menee u-muotoinen tanko korin pohjaan kiinni. Omasta olen ottanut sen pois kun klonksu siihen alempaan kiinnityspisteeseen, jossa ilmeisesti kuuluis olla pusla. No mullahan sitä ei ollu.

joo siellä on joku semmonen ihmeellinen u-rauta... tulin itte siihen tulokseen että se on turha ja vain haitoilla..


btw, en oo kerinny kattomaan mutta saako mistään esim motonetistä ohjaustehostimen hihnan kiristäjää?

teki laakeri oharit ja piti tehä remonttia tuolla pakkasessa parkkipaikalla...löi sen rullan jumiin...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2012, 18:28
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hompppa_ Näytä viesti
Kyllä siellä menee u-muotoinen tanko korin pohjaan kiinni. Omasta olen ottanut sen pois kun klonksu siihen alempaan kiinnityspisteeseen, jossa ilmeisesti kuuluis olla pusla. No mullahan sitä ei ollu.
Ei siellä pidä olla mitään puslaa, vain reilu reikä jonka sisässä se tanko mahtuu heilumaan, mulla se keskiputki ottana reippaasti kivveen kiinni ni se on sellane ko vinottaine D kirjain, alareunastaan litistyny... Kuka kumma lie rummuuttana... mitteehä se kingi tuumovaa ko tuuppaa lämpimästä tallista reippaaseen pakkaseen pellolle, voi jäätyä niille sijoilleen
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2012, 18:31
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
ja sitten kun kuuluu PAM! niin voit ajaa pajalle ja tehdä uudet kiinnityspisteet hytin takapäähän tuloo meinaa lujaa läpi toisistaan...
Elä perkele pelottele!!!

Ja mihinkäs se vielä sieltä läpitte tulee ko muuten tervettä peltivä??

Nooh ajeltava alakuusa muutennii varovasti, miten pitkän ajan päästä sie tarkistit kaikki u-pultit ja mutterit sen korosatsin asennuksen jäläkeen??
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2012, 18:50
Hompppa_:n Avatar
Hompppa_ Hompppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 136
Perusasetus

Lainaus:
mitteehä se kingi tuumovaa ko tuuppaa lämpimästä tallista reippaaseen pakkaseen pellolle, voi jäätyä niille sijoilleen
Tännään oli mielenkiinnosta ku pistin auton käymään 5päivän seisonnan jälkeen pikkasen vajaa -30 pakkasta, meinas olla laatikko kohmeessa. Kierrokset 1500rpm vaihe vapaalla, löysäsin kytkimen ylös niin auto sammu. Ei jaksanu pyörittää vaihelaatikkoa Uus yritys ja enemmän kaasua nii alkoihan ne öljyt liikkumaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2012, 20:11
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Elä perkele pelottele!!!

Ja mihinkäs se vielä sieltä läpitte tulee ko muuten tervettä peltivä??

Nooh ajeltava alakuusa muutennii varovasti, miten pitkän ajan päästä sie tarkistit kaikki u-pultit ja mutterit sen korosatsin asennuksen jäläkeen??

ei siinä ollu ku taka riiput ja iskarit,eteen tuli korottavat ylä-tukivarret ja iskarit, ja sitte calminin vääntösauvat.. ei tarvi koskee taka-akseliin ku se o valmiiksi pakkojen alla... ja tietty se +75mm korin korotus, nitä en oo kertaakaan tiukannu paitsi hytistä takimmaiset ku korkkas ne jalakset ja se koroputki tuli läpi sieltä..ne o semmoset hölmöt kuppi systeemit,ruostuu pohjalta läpi..


viikon päästä pitäs alottaa isompaa remppaa + muuta,

-flatbedin teko

-perän kirraus (huom! vinkkejä otetaan vastaan jos joku on sen tehny nissaniin)

-lavakaaren mulkkaus

-uuden poikkipalkin asennus rungon väliin (vanha pois)

-aurauskulmien säätö

-uudet johdotukset takavaloille

-vinssi pedin teko ja keulasta kaikki turha pois, nautarauta ekana romulavalle.


puolikuntonen lava + valot jää yli, lähtee halvalla jos joku tarvii,,muuten menee romu lavalle,,ja se on huono.....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 03.02.2012 20:17
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2012, 20:31
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Viestit: 1.076
Perusasetus

Meillä kun on pakkasta ja pirun kylmää... en tietenkää laita datsunia lämpöihin , kun sanomalla "aakkosbaarissa" että lähti se käymään ilman lämpöjä jaa rispektit...

Niin ajattelin ihan vaan kysellä kun datsuni... sorry pojat oulun jos teillä on nissan ,niin minulla on datsun vm.1992.

Onhan ne ihan eri autot , datsun vs, nissan... niin asiaan...

hieman ravistaa takavedolla. lähtiessä ykkösellä jolla yleensä lähdetään , ja vaihdetaan sitten kakkoselle jne....

Ravistusta ei tule muilla vaihteilla , ei edes kolmosella tai nelosella , onhan tässä vitonenkin ,mutta harvemmin käytän sitä kun se vaatii jo nopeuden +120km/h , ai niin kulkeeko ne edes niin lujaa?

kertokaas nyt ( asiantuntijat) mikä on rikki , ihan vaan mennyt nyt pakkasilla.. lähtee käymään muuten +25 ilman roikkaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2012, 20:49
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja k.j Näytä viesti
Meillä kun on pakkasta ja pirun kylmää... en tietenkää laita datsunia lämpöihin , kun sanomalla "aakkosbaarissa" että lähti se käymään ilman lämpöjä jaa rispektit...

Niin ajattelin ihan vaan kysellä kun datsuni... sorry pojat oulun jos teillä on nissan ,niin minulla on datsun vm.1992.

Onhan ne ihan eri autot , datsun vs, nissan... niin asiaan...

hieman ravistaa takavedolla. lähtiessä ykkösellä jolla yleensä lähdetään , ja vaihdetaan sitten kakkoselle jne....

Ravistusta ei tule muilla vaihteilla , ei edes kolmosella tai nelosella , onhan tässä vitonenkin ,mutta harvemmin käytän sitä kun se vaatii jo nopeuden +120km/h , ai niin kulkeeko ne edes niin lujaa?

kertokaas nyt ( asiantuntijat) mikä on rikki , ihan vaan mennyt nyt pakkasilla.. lähtee käymään muuten +25 ilman roikkaa...

iltaa vaan herra kääntösäde

se ravistaminen on ihan normaalia,mun (datsuni) tekee samaa 1 vaihteella liikkeelle lähtiessä, vikaa en ole löytäny ja se tekee sitä vaan kuivalla pinnalla eli sillon ku molemmilla renkailla on kunnolla pitoa. voisin uskoa että taka kardaanista on joku nivel väljä,, joo ittelläki o nissani mutta datsuniksi sitä sanotaan,kuulostaa jotenki miehekkäämmältä nissanista tulee joku vanha micra mieleen

niin ja siitä asiantuntijasta en tiedä,kuhan harrastelen...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2012, 21:53
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

on se taas jännä miten kääntösäde näin viikonloppuna taas täällä datsunia ylistää



enivei. tuli taas omaa kingcabbia viriteltyä, korotuksilla ja 35" kumeilla.. onko muilla kingissä ja datsun 720 kopassa 35" kumeja?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.02.2012, 21:55
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkaitkonen Näytä viesti
on se taas jännä miten kääntösäde näin viikonloppuna taas täällä datsunia ylistää



enivei. tuli taas omaa kingcabbia viriteltyä, korotuksilla ja 35" kumeilla.. onko muilla kingissä ja datsun 720 kopassa 35" kumeja?

ittellä kc:eessä 33" kumit ja tuntuu olevan aika maximi koko noilla vakio välityksillä... 4 vaihteella 100-110 kmh ja vitosta ei sitte tarviikkaan tie ajossa..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.02.2012, 12:41
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja k.j Näytä viesti
Meillä kun on pakkasta ja pirun kylmää... en tietenkää laita datsunia lämpöihin , kun sanomalla "aakkosbaarissa" että lähti se käymään ilman lämpöjä jaa rispektit...

Niin ajattelin ihan vaan kysellä kun datsuni... sorry pojat oulun jos teillä on nissan ,niin minulla on datsun vm.1992.

Onhan ne ihan eri autot , datsun vs, nissan... niin asiaan...

hieman ravistaa takavedolla. lähtiessä ykkösellä jolla yleensä lähdetään , ja vaihdetaan sitten kakkoselle jne....

Ravistusta ei tule muilla vaihteilla , ei edes kolmosella tai nelosella , onhan tässä vitonenkin ,mutta harvemmin käytän sitä kun se vaatii jo nopeuden +120km/h , ai niin kulkeeko ne edes niin lujaa?


kertokaas nyt ( asiantuntijat) mikä on rikki , ihan vaan mennyt nyt pakkasilla.. lähtee käymään muuten +25 ilman roikkaa...

mulla ainaki kardaanin kannatin laakerin kumi paskana, ja aiheutti liikkeelle lähdettäessä ravistusta. jos se ei oo rikki niin kytkintä veikkaisin, jos vaikka vuotaa öljyä massapinnalle ni alkaa monesti ravistaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).