Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2012, 13:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.

Nämä vetopuolen kikkailut etu-, taka- ja nelivedolla, hitaasti ja nopeasti, lukoilla tai ilman taitaa pitkälti olla käyttäjänsä makuasioita. Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2012, 14:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.
Se tärkein asia lienee pieni koko (lyhyt) ja osien saatavuus yms. Ei vetotavoilla välttämättä suuren suurta merkitystä ole kun kutienkin lukollinen hidas löytyy, mutta merkitystä kuitenkin Hitaan ja nopean puolen kiinteät on ihan käyttökelpoisia.

Lainaus:
Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.
Jonkun mielestä noiden eri vetotapojen oikeat käyttötarkoitukset leikkimisen sijaan on se mikä merkitsee eniten Onhan toki takavedolla tai takapainotteisella nelivedolla hauska leikkiä liukkaalla, vaan eipä sillä ole suurta käytännön merkitystä.

Sen sijaan sillä on, että onko esim. kuivalla asvaltilla ajaessa järkeä kihnuttaa viskon kanssa eturenkaita vastaan (vaikka visko olisi kunnossa se pykii jonkin verran), tai jos on reilummin lunta ja tarttisi kärryn kanssa päästä menemään niin kyllä kiinteä nopea nelikko on silloin ylivoimainen verrattuna esim. viskoon vaikka puskeekin herkemmin. Vetokyky menee silloin edelle. Muutaman kerran olisi itselläkin ollut tarvetta, mutta mentiin sitten hitaalla puolella hyvin hitaasti kun ei muuten päässyt Paras olisi, kun olisi "2wd-AWD-kiinteä nopea-kiinteä hidas" tyylinen jakolaatikko


Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2012, 14:42
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin!

Just näin, älkää nyt pilatko hyviä rakentelufiiliksiä höpöttämällä kustannuksista ym turhasta.



http://www.youtube.com/watch?v=i474J...feature=fvwrel

videon alla lukee hyvä resepti topicin auton osille
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2012, 16:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 16:56
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti!
Trafi tosiaan rajottaa mukavasti tota rakentelua, mutta mutta niiden mukaan on vaan mentävä kun muuta ei voi
Tällä autolla tullaan ajamaan niin OFFIA kuin tielläkin, ja ehkä joitain 12h kisoja
Näillä näkymin tulee Fordin 302 V8 koska siihen löytyy paljon jos jonkin laista osaa.
Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan ja ehkä jotain muuta, lopun mussen myyn osina pois
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2012, 18:47
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.498
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan ja ehkä jotain muuta, lopun mussen myyn osina pois
Kuinkas tuollainen saastekone menee Jeepin nokalle lakien puitteissa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2012, 20:24
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kuinkas tuollainen saastekone menee Jeepin nokalle lakien puitteissa?
Ei se oo kuin pari vuotta vanhempi tota mun wrankkua.
Kyllä noissa vehkeissä on jo kaiken mailman saastekierrätykset
mut mut varmistetaan ennen kuin sössitään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2012, 20:01
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan...
Tota, miks tarttee välttämättä kasi? Tulee lisää painoa, tehot ei kasva paljoakaan, TJ:n hyvä 51/49 painonjakauma menee vain huonompaan suuntaan ja sitten kaikki voimansiirto-, sähkö-, pakoputki- ym. kiinnitysmodaukset + leimaus kaikkine papereineen jne. Tietysti onhan se hienoa, jos on kasin murinaa kun muilla ei, mutta melkoinen vaiva moisen takia...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2012, 20:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tota, miks tarttee välttämättä kasi? Tulee lisää painoa, tehot ei kasva paljoakaan, TJ:n hyvä 51/49 painonjakauma menee vain huonompaan suuntaan ja sitten kaikki voimansiirto-, sähkö-, pakoputki- ym. kiinnitysmodaukset + leimaus kaikkine papereineen jne. Tietysti onhan se hienoa, jos on kasin murinaa kun muilla ei, mutta melkoinen vaiva moisen takia...
Itsekin ehdottelin vähän Okalle stroukata toi kuutonen. Samasta aiheesta on toisinaan käyty aika kiivasta keskustelua myös tuolla Jenkkien saiteilla, ja lopputulos on yleensä se, että kenenkään mielipide ei voita

* Tuo kuutoskone on itse asiassa aika painava. Kevyempiä kasikoneitakin löytyy, jopa jenkkiautoista

* Tehoa ei koneessa ole kovin hirveästi, stroukattuna sieltä irtoaa kyllä sen ~270hp/400Nm (riippuen käytetyistä osista). Monessa tuoreemmassa kasissa on tuon verran jo vakiona, ja kohtuuhalvoilla viripalikoilla irtoaa tarvittaessa reilusti lisää Hyvän stroukkikoneen rakentamisen hinnalla ostaa kasin + laatikon + johtosarjan + kiinnitystarvikkeita kun löytää sopivan kokonaisen luovuttaja- auton itselle. Rakentaminenkin on silloin varsin simppeliä kun on kaikki tekniikkaan liittyvät osat vieressä.

* Jeepin kuutonen on pitkä kone, kasi on periaatteessa ainakin yhden pytyn verran lyhyempi, kompaktimpi kone sen parin pytyn verran. Jos kasikonetta vielä hieman siirtää taaemmas niin painonjakauman saa vaikka 50/50 jos siltä tuntuu.

* Voimansiirron modaukset? Yksi poikittaispalkki laatikolle, TJ:hin sopivat koneen kannakkeet (tilaa USA:sta valmiina jos ei itse halua tehdä), kardaanien pidennys/ lyhennys. Eipä siinä juuri muuta ole

* Pakoputki ei ole kovin kummoinen tehtävä, esmes teettää Tiittasella Kannelmäessä, ne tekee uuden putken ~100€:lla ja menee pari tuntia. Monesti putkea joutuu joka tapauksessa muokkaamaan alkuperäisestä vaikkei tekniikkaa vaihtaisikaan, jos ei halua että jää heti ekaan kiveen kiinni.

Ja sitten nuo yllä olevat argumentit voi myös kääntää vähän toisinpäin, todetakseen miksi kannattaisi pitää se kuutonen

Oikeasti onhan tuollaisessa tekniikanvaihdossa hommaa ihan pirusti, ja aikaa siinä menee. Vaan enpä minä ainakaan valita että saataisiin kasikoneinen TJ tänne katukilpiin, ei taida montaa olla? Enkä usko että sinäkään Hienoa jos joku jaksaa nähdä vaivan tuon homman eteen, onhan sitä kasin hörinää aina kivempi kuunnellakkin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2012, 20:32
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tota, miks tarttee välttämättä kasi? Tulee lisää painoa, tehot ei kasva paljoakaan, TJ:n hyvä 51/49 painonjakauma menee vain huonompaan suuntaan ja sitten kaikki voimansiirto-, sähkö-, pakoputki- ym. kiinnitysmodaukset + leimaus kaikkine papereineen jne. Tietysti onhan se hienoa, jos on kasin murinaa kun muilla ei, mutta melkoinen vaiva moisen takia...
Kasi on aina kasi murinoiden kera
Toi Jeepin kutonen taitaa painaa enemmän kuin Fordin V8 mut siitä otetaan selvää.
Jotenkin ei vaa nappaa ton kutosen virittäminen, en tiedä miksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 22:24 (GMT +2).