Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2012, 21:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mielenkiintoinen rojekti! Jeepin 4,7L V8 vain taitaa mennä väkisinkin tehorajoista yli. Jos kuutosen suurin teho on 190hp, on suurin sallittu silloin 1,2 kertaa se eli 228hp, joten ei ihan taida riittää mopoimmankaan kasin 235hp tehoihin, saati HO:n 265hp:een.

No, vaikka jonkun kasin saisikin leimattua, niin miksi ihmeessä laittaa väkisin TJ:n vakiojakista kaikkine ihme modauksineen? Suoraan vain kone ja lootat vaihdokista, luulisi voiman riittävän isommillakin renkailla. Ja mitä sitten jos kaikki pyörät vetää kun on tehoa? Jaa niin, takavedolla on kivaa kurvailla siellä snagarilla...

Kardaani tietysti menee uusiksi. Ilmeisesti paljon korotetussa vain kardaanin kulma tulee jyrkäksi, kun eikös se takakeppi ole melkolailla lyhyt ja jo vakiossa alustan korkeudessa kardaanin kulmaa reilusti...?

Ja miten mahtaa olla koneen aivojen kanssa, jos pitää ympätä "väärän" korin sähköihin? Eikö ennemmin kannattais stroukata tai ahtaa 4,0-kone, niin tulis reilusti vääntöä ilman tekniikkaongelmia? Miten toi lause kuulostikaan omituiselta...

Emmää mitenkään halua masentaa, mutta näiden masiinoiden tehonkasvatus on paljon kinkkisempi homma kuin vielä kultaisella -90 luvulla, jolloin päästöistä ei tiedetty/vaadittu mitään ja poweria tuli vain isompaa kaasaria vaihtamalla. Katsurit ei tienny eroa vakion 273n ja viritetyn 360n välillä, eikä edes iso- ja pikkulohkon välillä. Riitti kun oli riittävästi änkkäreitä peräkkäin himmaamassa koneen soundeja, eikä pakoputki ottanu kiinni katsastuskonttorin nosturin ramppiin tai lattiaan...

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 16.01.2012 21:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2012, 21:50
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Vaikuttaa taas epäilyttävästi siltä, että sulla on mopo todella isosti karkaamassa käsistä. Aivan niinkuin sun kaikissa aikaisemmissakin projekteissa. Koskas mennään ajelemaan?
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2012, 22:39
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Luin tuolta että olis manuaalissa 21 spoorinen akseli mut tiedä häntä.
Tämmösiä tehoja oon löynänyt noista 4.7 V8 http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ ja auton rekisteriotteessa on myös lukenut samat tehot 164kw -99-02.
Timo oon menossa kulmaan ajelee jos saan vetaria lainaksi kaverilta.
Jeeper toi lontoo on mulla vielä vähän hakusessa mut eiköhän siihen lääke löydy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2012, 09:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Vaikka kasin murina kivaa onkin, olisiko kuitenkin kokonaisuutena helpompaa ja halvempaa stroukata kone? Silloin ei tartte tehdä mitään modauksia voimansiirtoon. Kuutosen tehot ja väännöt nousee helposti pikkukasin tasolle suurentamatta moottorin painoa, eikä välttämättä tartte osoittaa katsurille mitään papereita. Tietysti jos tulee kunnon peltimälli ja ruvetaan selvittämään syytä, niin vikahan on tietenkin siinä viritetyssä vehkeessä, jonka kylkeen puolisokea mummo ajoi kolmion takaa ylinopeutta katsastamattomalla Micralla...

Tosta stroukkaustietoa, löytyy varmaan roppakaupalla muutakin.
http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.01.2012, 10:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
No, vaikka jonkun kasin saisikin leimattua, niin miksi ihmeessä laittaa väkisin TJ:n vakiojakista kaikkine ihme modauksineen? Suoraan vain kone ja lootat vaihdokista, luulisi voiman riittävän isommillakin renkailla. Ja mitä sitten jos kaikki pyörät vetää kun on tehoa? Jaa niin, takavedolla on kivaa kurvailla siellä snagarilla...
Koska TJ:n 231 SYE:llä ryyditettynä on selkeästi lyhyempi pituudeltaan, ja myös kestävämpi kuin 4.7:n perässä oleva jatkuvan nelivedon loota. Noissa grandin lootissa ei myöskää ole kiinteää nopeaa nelikkoa eikä takavetoa, mitkä on mettähommissa toisinaan hyvinkin käyttökelpoisia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2012, 13:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.

Nämä vetopuolen kikkailut etu-, taka- ja nelivedolla, hitaasti ja nopeasti, lukoilla tai ilman taitaa pitkälti olla käyttäjänsä makuasioita. Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2012, 14:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.
Se tärkein asia lienee pieni koko (lyhyt) ja osien saatavuus yms. Ei vetotavoilla välttämättä suuren suurta merkitystä ole kun kutienkin lukollinen hidas löytyy, mutta merkitystä kuitenkin Hitaan ja nopean puolen kiinteät on ihan käyttökelpoisia.

Lainaus:
Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.
Jonkun mielestä noiden eri vetotapojen oikeat käyttötarkoitukset leikkimisen sijaan on se mikä merkitsee eniten Onhan toki takavedolla tai takapainotteisella nelivedolla hauska leikkiä liukkaalla, vaan eipä sillä ole suurta käytännön merkitystä.

Sen sijaan sillä on, että onko esim. kuivalla asvaltilla ajaessa järkeä kihnuttaa viskon kanssa eturenkaita vastaan (vaikka visko olisi kunnossa se pykii jonkin verran), tai jos on reilummin lunta ja tarttisi kärryn kanssa päästä menemään niin kyllä kiinteä nopea nelikko on silloin ylivoimainen verrattuna esim. viskoon vaikka puskeekin herkemmin. Vetokyky menee silloin edelle. Muutaman kerran olisi itselläkin ollut tarvetta, mutta mentiin sitten hitaalla puolella hyvin hitaasti kun ei muuten päässyt Paras olisi, kun olisi "2wd-AWD-kiinteä nopea-kiinteä hidas" tyylinen jakolaatikko


Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2012, 14:42
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin!

Just näin, älkää nyt pilatko hyviä rakentelufiiliksiä höpöttämällä kustannuksista ym turhasta.



http://www.youtube.com/watch?v=i474J...feature=fvwrel

videon alla lukee hyvä resepti topicin auton osille
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.01.2012, 16:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.01.2012, 16:56
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti!
Trafi tosiaan rajottaa mukavasti tota rakentelua, mutta mutta niiden mukaan on vaan mentävä kun muuta ei voi
Tällä autolla tullaan ajamaan niin OFFIA kuin tielläkin, ja ehkä joitain 12h kisoja
Näillä näkymin tulee Fordin 302 V8 koska siihen löytyy paljon jos jonkin laista osaa.
Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan ja ehkä jotain muuta, lopun mussen myyn osina pois
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).