![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mielenkiintoinen rojekti! Jeepin 4,7L V8 vain taitaa mennä väkisinkin tehorajoista yli. Jos kuutosen suurin teho on 190hp, on suurin sallittu silloin 1,2 kertaa se eli 228hp, joten ei ihan taida riittää mopoimmankaan kasin 235hp tehoihin, saati HO:n 265hp:een. No, vaikka jonkun kasin saisikin leimattua, niin miksi ihmeessä laittaa väkisin TJ:n vakiojakista kaikkine ihme modauksineen? Suoraan vain kone ja lootat vaihdokista, luulisi voiman riittävän isommillakin renkailla. Ja mitä sitten jos kaikki pyörät vetää kun on tehoa? Jaa niin, takavedolla on kivaa kurvailla siellä snagarilla... ![]() Kardaani tietysti menee uusiksi. Ilmeisesti paljon korotetussa vain kardaanin kulma tulee jyrkäksi, kun eikös se takakeppi ole melkolailla lyhyt ja jo vakiossa alustan korkeudessa kardaanin kulmaa reilusti...? Ja miten mahtaa olla koneen aivojen kanssa, jos pitää ympätä "väärän" korin sähköihin? Eikö ennemmin kannattais stroukata tai ahtaa 4,0-kone, niin tulis reilusti vääntöä ilman tekniikkaongelmia? Miten toi lause kuulostikaan omituiselta... ![]() Emmää mitenkään halua masentaa, mutta näiden masiinoiden tehonkasvatus on paljon kinkkisempi homma kuin vielä kultaisella -90 luvulla, jolloin päästöistä ei tiedetty/vaadittu mitään ja poweria tuli vain isompaa kaasaria vaihtamalla. Katsurit ei tienny eroa vakion 273n ja viritetyn 360n välillä, eikä edes iso- ja pikkulohkon välillä. Riitti kun oli riittävästi änkkäreitä peräkkäin himmaamassa koneen soundeja, eikä pakoputki ottanu kiinni katsastuskonttorin nosturin ramppiin tai lattiaan... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 16.01.2012 21:31 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaikuttaa taas epäilyttävästi siltä, että sulla on mopo todella isosti karkaamassa käsistä. Aivan niinkuin sun kaikissa aikaisemmissakin projekteissa. Koskas mennään ajelemaan?
![]()
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Luin tuolta että olis manuaalissa 21 spoorinen akseli mut tiedä häntä.
Tämmösiä tehoja oon löynänyt noista 4.7 V8 http://www.autowiki.fi/index.php/Jeep_Grand_Cherokee_WJ ja auton rekisteriotteessa on myös lukenut samat tehot 164kw -99-02. Timo oon menossa kulmaan ajelee jos saan vetaria lainaksi kaverilta. Jeeper toi lontoo on mulla vielä vähän hakusessa mut eiköhän siihen lääke löydy ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka kasin murina kivaa onkin, olisiko kuitenkin kokonaisuutena helpompaa ja halvempaa stroukata kone? Silloin ei tartte tehdä mitään modauksia voimansiirtoon. Kuutosen tehot ja väännöt nousee helposti pikkukasin tasolle suurentamatta moottorin painoa, eikä välttämättä tartte osoittaa katsurille mitään papereita. Tietysti jos tulee kunnon peltimälli ja ruvetaan selvittämään syytä, niin vikahan on tietenkin siinä viritetyssä vehkeessä, jonka kylkeen puolisokea mummo ajoi kolmion takaa ylinopeutta katsastamattomalla Micralla...
Tosta stroukkaustietoa, löytyy varmaan roppakaupalla muutakin. http://www.ajeepthing.com/stroker-motor.html
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.
Nämä vetopuolen kikkailut etu-, taka- ja nelivedolla, hitaasti ja nopeasti, lukoilla tai ilman taitaa pitkälti olla käyttäjänsä makuasioita. Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Sen sijaan sillä on, että onko esim. kuivalla asvaltilla ajaessa järkeä kihnuttaa viskon kanssa eturenkaita vastaan (vaikka visko olisi kunnossa se pykii jonkin verran), tai jos on reilummin lunta ja tarttisi kärryn kanssa päästä menemään niin kyllä kiinteä nopea nelikko on silloin ylivoimainen verrattuna esim. viskoon vaikka puskeekin herkemmin. Vetokyky menee silloin edelle. Muutaman kerran olisi itselläkin ollut tarvetta, mutta mentiin sitten hitaalla puolella hyvin hitaasti kun ei muuten päässyt ![]() ![]() Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin! ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Just näin, älkää nyt pilatko hyviä rakentelufiiliksiä höpöttämällä kustannuksista ym turhasta. http://www.youtube.com/watch?v=i474J...feature=fvwrel videon alla lukee hyvä resepti topicin auton osille ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
TRAFI on siitä kiva, että se rajoittaa mukavasti muutoin lukuisia rakenteluvaihtoehtoja, jos mielii saada autonsa rekisteriin. Kunhan rakentaja pääsee itsensä kanssa yksimielisyyteen ajopelin käyttötarkoituksesta, on vaihtoehdot vähentyneet kummasti. Seuraavaksi vähentyy lompakon paksuus, sekin kummasti!
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tällä autolla tullaan ajamaan niin OFFIA kuin tielläkin, ja ehkä joitain 12h kisoja ![]() Näillä näkymin tulee Fordin 302 V8 koska siihen löytyy paljon jos jonkin laista osaa. Tossa ois hyvin hollilla yks avo musse josta sais otettua tekniikan eli 5.0L HO mosan ja ehkä jotain muuta, lopun mussen myyn osina pois ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l | JSJ | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 25.03.2010 10:34 |
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 04.01.2009 01:10 |
jeep wrangler | f250 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.12.2007 19:34 |
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 | hiski1 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 26.08.2007 21:03 |
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.02.2006 15:51 |