Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Tämä on kaikki tietysti vain spekulaatiota, koska Jeepin kasia ei helpolla / halvalla keulille saa. Ja kyseinen hieno TJ tuskin joutuu moisiin rymyytyshommiin (ainakaan vielä), jotta jakiksen kestävyydellä tai veto-ominaisuuksilla olisi NIIN suurta merkitystä.
|
Se tärkein asia lienee pieni koko (lyhyt) ja osien saatavuus yms. Ei vetotavoilla välttämättä suuren suurta merkitystä ole kun kutienkin lukollinen hidas löytyy, mutta merkitystä kuitenkin

Hitaan ja nopean puolen kiinteät on ihan käyttökelpoisia.
Lainaus:
Jonkun mielestä Grandien takapainotteinen visko on katuliukkaalla nopealla puolella parempi (helposti hallittava ja näyttävä 4-pyöräluisu) kuin täysin lukittu (puskee) tai avoin (sutii) neliveto. Pikkupuolella taas mennään maastossa joka tapauksessa lukittuna, oli aski sitten 231, 242 tai 249. Snagarilla 2WD on kunkku, jos välttämättä pitää päästä piirtämään lakudonitsia.
|
Jonkun mielestä noiden eri vetotapojen oikeat käyttötarkoitukset leikkimisen sijaan on se mikä merkitsee eniten

Onhan toki takavedolla tai takapainotteisella nelivedolla hauska leikkiä liukkaalla, vaan eipä sillä ole suurta käytännön merkitystä.
Sen sijaan sillä on, että onko esim. kuivalla asvaltilla ajaessa järkeä kihnuttaa viskon kanssa eturenkaita vastaan (vaikka visko olisi kunnossa se pykii jonkin verran), tai jos on reilummin lunta ja tarttisi kärryn kanssa päästä menemään niin kyllä kiinteä nopea nelikko on silloin ylivoimainen verrattuna esim. viskoon vaikka puskeekin herkemmin. Vetokyky menee silloin edelle. Muutaman kerran olisi itselläkin ollut tarvetta, mutta mentiin sitten hitaalla puolella hyvin hitaasti kun ei muuten päässyt

Paras olisi, kun olisi "2wd-AWD-kiinteä nopea-kiinteä hidas" tyylinen jakolaatikko
Vaan eipä siinä, lopetetaan suurempi off-topikin jauhaminen ja keskitytään kasinvaihtopuuhiin!