![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
-Ja kyllä mun Jeeppi on 4.0-lit. 6-kone. Yllättävän ripee tämä on, ei jää jalkoihin. Hyvä ajaa, menee kuin juna... -Suosittelen..
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ittellä v8 ja 249 jakolaatikko. Eli löytyy ainoastaan hidas- ja nopea neliveto sekä vapaa esim. hinausta varten. Nopea puoli toteutettu viscolla, eli teoriassahan takavedolla mennään kunnes takapyörät pyörii sen 1-2% nopeammin, jolloin etuveto tarraa mukaan. Hitaalle puolen viscoa ei ole sotkettu ja neliveto on kiinteä, eli aina voima jakautuu 50/50 - eteen/taakse.
Itsellä ei ole vielä tullut vastaan tilannetta jossa olisin tarvinnut jotain muita vetotapoja, tai edes miettiny että olishan se kiva. Kertokaas mullekin miks tuo "monivalintalaatikko" on niin paljo parempi? Ja lähetään nyt siitä olettamuksesta että tuo visco toimii ja että renkaanpolttoiästä on päästy yli. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
-Toi latikko oli siinä kun ostin sen, en erikseen etsinyt tuommoista. En väitä, kun en tiedä onko se nyt sitten parempi? ![]() -Jos tolla ei jää ristiriipuntaan, kun laittaa vedon määrättyyn asentoon..? -En tiedä..
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kuten yllä totesin, vanhemmissa viskolaatikoissa myös hidas puoli on viskon kautta, ja todellakaan takapäälle ei mene yhtään mitään kiinteää yhteyttä. Aika paska systeemi. Näillä vanhemmilla 249- jakoaskeilla ei saa MISSÄÄN NIMESSÄ ajaa ilman etukardaania, polttaa viskon todella äkkiä. Uudemmissa ei mitään väliä koskatakapään veto on "kiinteä". Lainaus:
![]() 242:ssa ei myöskään ole hajoavaa viskoa, mekaanisesti siinä mielessä kestävämpi lodju. 249 kylläkin kestää enemmän vääntöä. 242:n jatkuva neliveto on aika anaalista, avoin nelikko niin käytännössä vain yksi pyörä vetää pahemmassa paikassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No eipäs nyt taas ihan heitetä väärää tietoa tänne! ![]() Tuota 249:ä on kahta eri versiota vielä ZJ:ssä, vanhemmat ('93- '95 muistaakseni) on niitä missä SEKÄ hidas ja nopea puoli on viskon perässä. Uudemmat, '96-'98 on sellaisia joissa takapäälle veto menee AINA yhtä puuta, vain etupää on nopealla puolella viskon kautta. Hitaalla nelikolla sitten etu- ja takapää on lukittu eikä ole viskoa ollenkaan välissä. Siksi noita vanhempia ei kannata ostaa varsinkaan jos meinaa oikeasti metsässä ajaa, ne kun ei siellä pelitä kovin hyvin verrattuuna uudempiin. Sitten osassa on 242- jakolaatikkoa, tosin sitä ei tehtaalta ole koskaan saanut V8- koneiden perään. 6- koneisten perässä on ollut jopa 231 jakolaatikkoa, missä on vain takaveto ja kiinteät (lukitut) nelivedot. Ne on tässä maassa erittäin harvinaisia, jos on tuota virallisesti koskaan. Tuo viskolaatikko on itse asiassa noista paras ajaa, eikä bensakulutksessa ole juuri mitään eroa vaikka ajaisi pelkällä takavedolla 242- jakoaskilla. Itsellä oli pari kuukautta etukardaani omasta irti kun etuvetari korkkasi, ei mitään käytännön eroa lukemissa. 242- sitten on parempi siinä mielessä, jos tarttee kiinteää nopeata nelikkoa tai takavetoa. Itselle olisi välillä ollut tarvetta, jharkinnasa on että mahdollisesti vaihtaisin sen tuon viskolaatikon tilalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 "Elis rane58:n zj:ssä on 242 jakis." -Niin kait sitten, en ole perehtynyt asiaan.. -Ja kyllä mun Jeeppi on 4.0-lit. 6-kone. Yllättävän ripee tämä on, ei jää jalkoihin. Hyvä ajaa, menee kuin juna... -Suosittelen..![]() En ole väärää tietoa voinut kertoa, kun en edes ymmärrä noista niin paljoa.. ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
noita eri variantteja käytetyistä voimalinjan osista on jo pelkästään ZJ:ssä niin järjetön määrä ettei varmaan edes Jeep ole aina tiennyt mitä niihin on ruuvattu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Niinpä, toi mun Jeep on kanssa USA tuonti...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Onko kellään lähimaastossa zj:tä mitä pääsis koittamaan? Cherokee ehkä omaan makuun liian perinteinen ameriikan auto testin perusteella... Vai onko nuo grandit ihan samanlaisia?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Riippuu mitä sillä meinaat? Alustat on amerikkalaisia molemmissa, penkit on pehmeähköt ja ohjaus melko kevyt - sitä tosin voi vähän ruuvata tiukempaan suuntaan simpukasta jos siltä tuntuu.
Toisaalta, mitä nyt ainakin itse olen noita XJ:tä ja yhden ZJ:n omistanut ja aika monia muitakin autoja, niin ei noi mitään yliveteliä tai ihan paskoja ole ajaa kunhan alusta ja ohjaus on kunnossa. Vanhemmissa XJ:ssä alkaa jo olla vieterit ja varsinkin takapakat aivan entiset, ja ZJ:n osalta vieterit voi olla kanssa huonona riippuen kilsoista ja käytöstä. Se yhdistettynä loppuunajettuihin iskareihin ja vähän väljään ohjaukseen tekeekin jo autosta ihan kamalan ![]() ZJ kyllä on parempi ajettava ja vakaampi kulkemaan kuin XJ. Molemmista olen itse tykännyt vaikka enemmän tuo perstuntuma tykkää saksalaistyyppisistä alustoista ja ohjattavuudesta. Ei nuo mitään Bemareita ole ajettavuudeltaan, mutta onhan ne eriluonteisia autojakin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Mitä sisustukseen tulee niin, en oo Xj:ssä ite ollu kyyvissä mutta kuvien perusteella ainaki kojelauta on siinä paljo vanhahtavampi, siis 80-luvun ja 90-luvun alun malleissa. Zj:ssä kojelauta verrattavissa laadultaan omasta mielestä 90 luvun alun japsi autoihin. Ajettavuus omassa Zj:ssä oli kohtuu hyvä ja mukava, muistaen että kyseessä 18 vuotta vanha maasturi, vähän löllykkä mutta iso osansa siinä varmasti vanhoissa jousissa, iskareissa ja puslissa. Heitän vielä kommenttia rj70:sen ajettavuudesta (ku semmostakin olit harkinnu), kyyti kova pateissa ja montuissa mutta löllykkä mutkissa Laiska moottori piti jo vauhin hyvin kurissa mutta auton alusta rauhotti kuskia vielä entisestään. Silti ostasin heti Rj:iin (tai 75 sarjan ruiserin) jos vaan varaa ois
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
| Ostettu Bensa maasturi | Jesmender | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.10.2011 11:20 |
| Ostetaan Bensa maasturi | Topi1982 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.01.2011 10:39 |
| O. Halpa bensa maasturi | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.02.2006 08:18 |
| Ostetaan bensa maasturi H: max 3000 e | O/M/V Muut | 2 | 23.09.2005 07:26 | |