![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() jeep cherokee kiikarissaOlis tarkoitus mennä tuollaista jeeppiä katsomaan viikonloppuna. vm -90, 4.0l koneella. Nahkapenkit, sähkölasit jne eli kai limited malli? On puolitutulla myynnissä. Jäänyt tarpeettomana leimaamatta ja seissyt melkein vuoden. Mitä erityisesti noissa olisi hyvä tutkia? Erityisesti kovimmat mätäpaikat kiinnostaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-helmat -sisälokasuojan reunat ja takalattia, etenkin takapenkin alta -tankki -voimansiirrosta kattoisin jakolaatikon toiminnan, ajelisin vähä nelivedolla ja kuuntelisin koliseeko ja klonksuuko vetarin tai kardaanin ristikot tai joku muu -etupään ohjauksen nivelten kunto -takajousien kunto, mihinpäin on kaarella. sinällänsä kaikkihan on korjattavissa, eri asia on se mihin omat halut ja taidot juuri ostetun auton kassa riittää ja paljoko autosta joutuu maksamaan. mm. kardaanin ristikon kun ei montaa taalaa maksa, ja on helppoo vaihtaa, sama pätee hinnan osalta vetarin ristikoihin, niissä vaan on enemmän työtä. hitsaushommaa voi taasen olla joko paljon tai todella paljon ![]() no en mä pelottele enempää, ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti, hyviä laitteita, perustekniikka kohtuu kestävää ja huollettuna myös pysyy sellaisena. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei mua mikään muu mietitytä kun nuo peltihommat, ne vaan on jokseenkin ihan perseestä ja niitä on tullut tehtyä ihan tarpeeksi.
Ulkomailta uitettu laite, mittarissa ~270tkm. Kilometrit ei varmaankaan pidä paikkaansa, mutta toivottavasti tuo että on uitettu pelastaa edes hiukan peltitöiltä. Eikä tuo munmielestä kallis ole, tonnilla saa viedä pois. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei mitään muuta ole laiettavissa niin ainakin takapäätä saa hitsata kasaan ihan urakalla, jossei vielä ole tehty moista operaatiota. Omasta katsuri löysi hitsarille kolmeks päivää hommia...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lattiapuoleen lisäisin, että oikeastaan koko repsikan puoli lattiasta mätii helpolla; siellä menee putki ja on katti etulattian alla, kuumentaa ja ruostuttaa siksi. Toisaalta maton alla on ne ihme tyynyt jotka imee itseensä vettä urakalla, eikä tunnu kuivuvan. Takalattia penkin alta, sekä takalokarien ja kontin lattian saumat on herkkiä kanssa. Tankkikin voi olla mätä, mutta toisaalta itse kun kävin kattomassa vaikka kuinka montaa XJ:tä niin tankit oli pahimmillaan vain pintaruosteessa mutta ei mitkään ollut huonoja. Lainaus:
1. Mitä tahansa aluetta/ moodia kytkiessä muista vetää kahvasta määrätietoisesti, mutta ei mitään järjetöntä kiskaisua. Kahvaa EI pidä vetää hitaasti ja rauhassa, jakolaatikko kyllä ilmaisee olemassaolostaan jos sitä yrität ![]() 2. 242- jakoaskit (SelecTrack) on vähän herkkiä jäämään nelivedolle vaikka olisi RWD- kytketty takaisin päälle. Se ei ole vika vaan ominaisuus, kunhan alueet kytkeytyy muuten hyvin päälle. Kevyellä kaasun tai jarrun näpäyksellä päälaatikko vaihteella (!!!) suoraan ajaessa pitäisi tippua etuveto pois. 3. Kun testaat hidasta nelikkoa, niin päälaatikko vapaalle ja hitaasti rullaten nelikko päälle. Saa rusahtaa, mutta ei "tahmata". 4. Nelivedon ollessa päällä, varsinkin lukittu nopea (4 part time/ 4hi) on hivenen äänekäs, eli sellainen pieni "kahina" on normaalia. Ei saa kuitenkaan olla voimakas, se tarkoittaa että ketju venynyt tai muuta kulumaa Lainaus:
Lainaus:
Toinen asia on, että itse katsoisin vähintään '92 vuosimallin autoa - katso valmistenumerosta, käyttöönottovuodet on ihan vituillaan täällä myytävissä autoissa!). Silloin olisi HO- tekniikalla mikä on renixiä simppelimpi, parempi tuki jälkimarkkinapuolella osille, ja halvemmat varaosat (anturit yms.). Noi '90 vuosimalliin asti on Renix- ruiskulla, ja toisaalta '91- malliset HO:t on vähän välimalleja kun siellä on kaikkea sekaisin. Nuo limitedit on siitä huonoja '91 asti, että niissä on aina ABS:t ja se Bendixin jarrusysteemi on umpipaska ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ostin USA-tuonnin vm.-95, eikä ole ruosteessa. Tosin ruostesuojattu maahantuotaessa. Kävin auton tarkastuksen jälkeen koeajolla, olin myyty ja Jeeppi ostettu...
![]() ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mun -89 (91) cherokeesa ruoste oli pahin vamma, helemat ja takalattia. Ihimettelin hitsailesa että pieniä ruostepiskuja sielä täälä mutta läpihän ne oli jo menny lähemmin tarkastellesa. -99 jeeppi pihasa ja siinäki helemat aivan soholot. Ei oo ameriikan rauta enään kuin entivanahaan. Ns runkohan on ilimeisesti saanu sinkkiä uutena kun on säilyny hyvänä, kärys lattiaa hitsailesa ainaki siihenmalliin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa allekirjoittaneen aloittama ketju, silloin kun vielä olin Jeepittä...Nyttemmin rahatta
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on jeeppi tallissa takalattianmatot revittynä pois.
Eipä poikennut tämäkään cherokee massasta, takapenkin alla päänkokoinen reikä+muita pienempiä holeja. No, sitä saa mitä tilaa, eli huomenna alkaa peltityöt. Muutoin oli ehjäpeltinen auto. Helmat koputtelin, eikä mennyt meisseli läpi. Sitten ne muut viat.. abs-boksi? takapenkin alla, johdot oli irti eikä kojelaudassa pala abs-valo. Takalehdet yllättäen ![]() Jarruja joutuu herkistelemään jne mutta on sitä pahemmistakin autoja tehty. Tarkotus on ehjätä kauppakassi tästä,metässä rymytään hiluxilla. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.
Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi. Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy.. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#13
|
||||
|
||||
![]() Samaa mieltä
Juuri näin, mistä tahansa absittomasta XJ:stä käy kilkkeet, paras on '95 tai uudempi luovuttaja niin on tehokkaampi tehostaja. Ohjeita tuohon hommaan löytyy tältäkin foorumilta, ja itsekin aikoinaan homman XJ:hin tehneenä niin se ei ole iso juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei, kyllä jeeppi on tallissa ja pellitys kesken. On siinä niin paljon hyviäpuolia että kannattaa pistää vielä liikenteseen.
Jarruosat (mieluiten ohjeineen) kiinnostaa kyllä! Pistä vaikka yyveetä. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Revit kaiken mahdollisen ABS:eihin liittyvän pois, jäljelle jää käytännössä jarruosat akseleissa, takajarruputki ja muistaakseni oikea etujarruputki. Tarttet kaksi lyhyttä jarruputken pätkää pääsylkyltä prop.valvelle (tai jos ostat koko hivakan käytetystä niin et tartte niitäkään), yhden jarruputken joutuu taivuttamaan etujarrulle. ..tosin itse tekisin tuon ikäiseen kokonaan uudet putket, se ei metritavarana ole kovin kallista ja on halpa henkivakuutus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Todennäköisesti teen uudet putket, en ole vielä vanhoja tarkastellut, mutta onhan ne yli 20v vanhat.
Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta? Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä. Eksyin tuossa jenkkien cherokee foorumille ja ei hyvältä näytä.. Nyt pitää koittaa pitää sarvista kiinni ettei mopo vaan karkaa ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suurimman murheen tuolle repsikan lattialle tekee se pakoputki, eli polttelee sitä peltiä ulkopuolelta ja pikku hiljaa se siellä sitten tekeytyy, tiedä sitten auttaisiko lämpölevyn laittaminen putken päälle? ![]() Noita muutamia pohjapeltejä joutunee näissä yleensä korjailemaan, mutta ei mitään toivottomia onneksi. Ja toki sitten helmat.. ![]() Jarrujen kanssa oikeastaan suurin "ongelma" on se, että saa sen virallisen korjaamon kirjoittaman paperin vaihdetuista osista. Tokikin se, jos merkintää otteessa ei ole ABS:stä, niin hommahan helpottuu monin osin. Kun Jeep on vienyt kaikki rahat, niin enää vain toivoisi sitä, että bensa olisi halvempaa ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
erästä palstalaista lainatakseni...
![]() en usko että se pakoputki niinkään on syyllinen apparin puolen ruostuttamiseen, lähinnä vain ehkä tehostaa sitä toimintaa, kyllä se huono maalipinta+ vettä maton alla on mun mielestä se ainoa syypää, mulla ainakin vaikka ei ole edes lattiamattoja niin aina sateen jälkeen ilmaantuu jostain vettä mm kuskinpuolen takajalkatilaan, enkä vielä ole ymmärtänyt mistä se tulee |
#20
|
||||
|
||||
![]()
No mä revein sen katin sieltä kokonaan pois ja askartelen siihen sitten jonkun torven ilman katalysaattoria kun sen aika tulee.
Mulla ei onneksi ollut sisä eikä ulkopuolella tuossa lattiassa mitään vikaa vaan terve pelti massan alla. Helmoissa tai oikeastaan helaman takapuolella oli apparinpuolella pieni reikä, mutta ei paha. En olisi kyllä alkanut helmoja korjaamaan jos niissä kuppaa olisi ollut, palkkia tilalle niin ei heti pois mätäne. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on bendixit revitty poin ja tehostin vaihdettu. Vikakin löytyi, siellähän luki made in france
![]() Pitääkö tämä paikkansa: (netistä löytynyt) Ensimmäinen liitin alaspäin takajarruille Toinen liitin alaspäin kuskin puoli etujarru Takapään liitin matkustajan puolen etujarru Eli mikä putki tulee mihinkin lähtöön tuohon jakotukkiin (vai mikä se ny oli)? Ja johtoihin liittyen, tuo kauhea johtokyrpä mikä tulee tuolta boksilta menee hanskalokeron alta läpi tulipellin. Niin siitä nipusta lähtee muutama johto jonnekin sinne hanskalokeron alle. Napataanko ne myös poikki? Entäs mitä sulakkeita/releitä tulee poistaa? Voitte varautua ettei kysymykset lopu tähän, on nää jeepit melko keksintöjä. |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Käytä vähän aikaa niiden johtojen seuraamiseen niin et revi pois mitään väärää. Sinällään tuo Bendixin abs- systeemi on "stand-alone" tyylinen, se ei ole missään yhteydessä moottorinohjaukseen tjsp., eli huoletta voi kaiken abseihin liittyvän repiä irti. Edes sen jakotukin/ jarrupaineensäätimen sähköisen liittimen irrotus ei minulla aiheuttanut varoitusvalon syttymistä, hassua kyllä (senhän pitäisi ilmoittaa kojetaulussa jarruviasta).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tai sitten minulla meinasi mennä ihan päin p* rsettä koko putkitus ![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei pysty muistamaan miten ne putket meni, mutta jotain hämärää niissä saattoi olla järjestyksessä. Pitäisi tarkistaa joltain
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vielä kuvatus aiheesta ja jakotukista josta minä puhun...jos noissa voi olla vielä eroja? (eli jakotukilta alaspäin lähtevät putket alkaen vasemmalta: etu oikea, etu vasen ja takapää) ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj80 kiikarissa... | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2006 04:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
c5 kiikarissa | Yleiset | 16 | 22.09.2004 10:26 | |
Toyota FJ kiikarissa | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.02.2004 20:42 |
M:Jeep Cherokee -90 | O/M/V Muut | 0 | 12.01.2004 00:08 |