![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Todennäköisesti teen uudet putket, en ole vielä vanhoja tarkastellut, mutta onhan ne yli 20v vanhat. Mitenkäs tuon katalysaattorin laita? Ei ole otteessa mitään merkintöjä vähäpäästöisestä, että kai sen saa jättää pois sieltä ahdistamasta? Nyt on sisusta kokonaan purettu,eikä oikeastaan niin pahalta näytä. Pelkääjän lattia ihan kuin tehtaalta tullessa! Tosin tuskin kauaa olisi enää ollut, matot ja ne imutyynyäänieristeet ihan märkiä. Eksyin tuossa jenkkien cherokee foorumille ja ei hyvältä näytä.. Nyt pitää koittaa pitää sarvista kiinni ettei mopo vaan karkaa ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suurimman murheen tuolle repsikan lattialle tekee se pakoputki, eli polttelee sitä peltiä ulkopuolelta ja pikku hiljaa se siellä sitten tekeytyy, tiedä sitten auttaisiko lämpölevyn laittaminen putken päälle? ![]() Noita muutamia pohjapeltejä joutunee näissä yleensä korjailemaan, mutta ei mitään toivottomia onneksi. Ja toki sitten helmat.. ![]() Jarrujen kanssa oikeastaan suurin "ongelma" on se, että saa sen virallisen korjaamon kirjoittaman paperin vaihdetuista osista. Tokikin se, jos merkintää otteessa ei ole ABS:stä, niin hommahan helpottuu monin osin. Kun Jeep on vienyt kaikki rahat, niin enää vain toivoisi sitä, että bensa olisi halvempaa ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
erästä palstalaista lainatakseni...
![]() en usko että se pakoputki niinkään on syyllinen apparin puolen ruostuttamiseen, lähinnä vain ehkä tehostaa sitä toimintaa, kyllä se huono maalipinta+ vettä maton alla on mun mielestä se ainoa syypää, mulla ainakin vaikka ei ole edes lattiamattoja niin aina sateen jälkeen ilmaantuu jostain vettä mm kuskinpuolen takajalkatilaan, enkä vielä ole ymmärtänyt mistä se tulee |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No mä revein sen katin sieltä kokonaan pois ja askartelen siihen sitten jonkun torven ilman katalysaattoria kun sen aika tulee.
Mulla ei onneksi ollut sisä eikä ulkopuolella tuossa lattiassa mitään vikaa vaan terve pelti massan alla. Helmoissa tai oikeastaan helaman takapuolella oli apparinpuolella pieni reikä, mutta ei paha. En olisi kyllä alkanut helmoja korjaamaan jos niissä kuppaa olisi ollut, palkkia tilalle niin ei heti pois mätäne. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on bendixit revitty poin ja tehostin vaihdettu. Vikakin löytyi, siellähän luki made in france
![]() Pitääkö tämä paikkansa: (netistä löytynyt) Ensimmäinen liitin alaspäin takajarruille Toinen liitin alaspäin kuskin puoli etujarru Takapään liitin matkustajan puolen etujarru Eli mikä putki tulee mihinkin lähtöön tuohon jakotukkiin (vai mikä se ny oli)? Ja johtoihin liittyen, tuo kauhea johtokyrpä mikä tulee tuolta boksilta menee hanskalokeron alta läpi tulipellin. Niin siitä nipusta lähtee muutama johto jonnekin sinne hanskalokeron alle. Napataanko ne myös poikki? Entäs mitä sulakkeita/releitä tulee poistaa? Voitte varautua ettei kysymykset lopu tähän, on nää jeepit melko keksintöjä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Käytä vähän aikaa niiden johtojen seuraamiseen niin et revi pois mitään väärää. Sinällään tuo Bendixin abs- systeemi on "stand-alone" tyylinen, se ei ole missään yhteydessä moottorinohjaukseen tjsp., eli huoletta voi kaiken abseihin liittyvän repiä irti. Edes sen jakotukin/ jarrupaineensäätimen sähköisen liittimen irrotus ei minulla aiheuttanut varoitusvalon syttymistä, hassua kyllä (senhän pitäisi ilmoittaa kojetaulussa jarruviasta).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tai sitten minulla meinasi mennä ihan päin p* rsettä koko putkitus ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei pysty muistamaan miten ne putket meni, mutta jotain hämärää niissä saattoi olla järjestyksessä. Pitäisi tarkistaa joltain
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vielä kuvatus aiheesta ja jakotukista josta minä puhun...jos noissa voi olla vielä eroja? (eli jakotukilta alaspäin lähtevät putket alkaen vasemmalta: etu oikea, etu vasen ja takapää) ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kyllä, noin ne mulla on asennettunansa ja hyvin pelaa. Tosin jarrupenkissä ei ole vielä kokeiltu, mutta uskoisin että on ok.
Tein kaikki jarruputket uudet. Siis taakse asti. Oli vanhat sen verran happamia. Takajarrujen työsylkyt oli myöskin sen näköiset että hain uudet. Vielä olisi pohjan massaus, pakoputken nakertelua, sisustan kasaus, kaikkien öljyjen vaihto ja sitten leimalle. Tosin tarvisi alkaa metsästämään niitä papereita että saa tuon abs merkinnän pois papereista. Kauhee määrä putkia on irti ilmaputsarin ympäriltä, ja niille pitäisi löytää paikat. Ei kellään sattuisi olemaan valokuvaa mistä pystyisi hiukan hahmottamaan mikä tulee mihinkin. Varsinkin nuo egr kovat pikkuletku on hiukan hakusessa.. Vähän nopeesti tuli taas purettua ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj80 kiikarissa... | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2006 04:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
c5 kiikarissa | Yleiset | 16 | 22.09.2004 10:26 | |
Toyota FJ kiikarissa | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.02.2004 20:42 |
M:Jeep Cherokee -90 | O/M/V Muut | 0 | 12.01.2004 00:08 |