![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
-helmat -sisälokasuojan reunat ja takalattia, etenkin takapenkin alta -tankki -voimansiirrosta kattoisin jakolaatikon toiminnan, ajelisin vähä nelivedolla ja kuuntelisin koliseeko ja klonksuuko vetarin tai kardaanin ristikot tai joku muu -etupään ohjauksen nivelten kunto -takajousien kunto, mihinpäin on kaarella. sinällänsä kaikkihan on korjattavissa, eri asia on se mihin omat halut ja taidot juuri ostetun auton kassa riittää ja paljoko autosta joutuu maksamaan. mm. kardaanin ristikon kun ei montaa taalaa maksa, ja on helppoo vaihtaa, sama pätee hinnan osalta vetarin ristikoihin, niissä vaan on enemmän työtä. hitsaushommaa voi taasen olla joko paljon tai todella paljon ![]() no en mä pelottele enempää, ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti, hyviä laitteita, perustekniikka kohtuu kestävää ja huollettuna myös pysyy sellaisena.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei mua mikään muu mietitytä kun nuo peltihommat, ne vaan on jokseenkin ihan perseestä ja niitä on tullut tehtyä ihan tarpeeksi.
Ulkomailta uitettu laite, mittarissa ~270tkm. Kilometrit ei varmaankaan pidä paikkaansa, mutta toivottavasti tuo että on uitettu pelastaa edes hiukan peltitöiltä. Eikä tuo munmielestä kallis ole, tonnilla saa viedä pois. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei mitään muuta ole laiettavissa niin ainakin takapäätä saa hitsata kasaan ihan urakalla, jossei vielä ole tehty moista operaatiota. Omasta katsuri löysi hitsarille kolmeks päivää hommia...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ostin USA-tuonnin vm.-95, eikä ole ruosteessa. Tosin ruostesuojattu maahantuotaessa. Kävin auton tarkastuksen jälkeen koeajolla, olin myyty ja Jeeppi ostettu...
![]() ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mun -89 (91) cherokeesa ruoste oli pahin vamma, helemat ja takalattia. Ihimettelin hitsailesa että pieniä ruostepiskuja sielä täälä mutta läpihän ne oli jo menny lähemmin tarkastellesa. -99 jeeppi pihasa ja siinäki helemat aivan soholot. Ei oo ameriikan rauta enään kuin entivanahaan. Ns runkohan on ilimeisesti saanu sinkkiä uutena kun on säilyny hyvänä, kärys lattiaa hitsailesa ainaki siihenmalliin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa allekirjoittaneen aloittama ketju, silloin kun vielä olin Jeepittä...Nyttemmin rahatta
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on jeeppi tallissa takalattianmatot revittynä pois.
Eipä poikennut tämäkään cherokee massasta, takapenkin alla päänkokoinen reikä+muita pienempiä holeja. No, sitä saa mitä tilaa, eli huomenna alkaa peltityöt. Muutoin oli ehjäpeltinen auto. Helmat koputtelin, eikä mennyt meisseli läpi. Sitten ne muut viat.. abs-boksi? takapenkin alla, johdot oli irti eikä kojelaudassa pala abs-valo. Takalehdet yllättäen ![]() Jarruja joutuu herkistelemään jne mutta on sitä pahemmistakin autoja tehty. Tarkotus on ehjätä kauppakassi tästä,metässä rymytään hiluxilla. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tota abs homma tässä tutkein netin syövereistä ja totesin että voi kilinvittu.
Siinä on justiinsa tuo bendixpaskaabs systeemi. Täytyykin taas vakavasti harkita että alkaako tuota laisinkaan laittamaan vai viekö takaisin. Se hyvä tässä on että ei ole rahaa eikä nimiä vielä vaihdettu ja palautusoikeus löytyy.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lattiapuoleen lisäisin, että oikeastaan koko repsikan puoli lattiasta mätii helpolla; siellä menee putki ja on katti etulattian alla, kuumentaa ja ruostuttaa siksi. Toisaalta maton alla on ne ihme tyynyt jotka imee itseensä vettä urakalla, eikä tunnu kuivuvan. Takalattia penkin alta, sekä takalokarien ja kontin lattian saumat on herkkiä kanssa. Tankkikin voi olla mätä, mutta toisaalta itse kun kävin kattomassa vaikka kuinka montaa XJ:tä niin tankit oli pahimmillaan vain pintaruosteessa mutta ei mitkään ollut huonoja. Lainaus:
1. Mitä tahansa aluetta/ moodia kytkiessä muista vetää kahvasta määrätietoisesti, mutta ei mitään järjetöntä kiskaisua. Kahvaa EI pidä vetää hitaasti ja rauhassa, jakolaatikko kyllä ilmaisee olemassaolostaan jos sitä yrität ![]() 2. 242- jakoaskit (SelecTrack) on vähän herkkiä jäämään nelivedolle vaikka olisi RWD- kytketty takaisin päälle. Se ei ole vika vaan ominaisuus, kunhan alueet kytkeytyy muuten hyvin päälle. Kevyellä kaasun tai jarrun näpäyksellä päälaatikko vaihteella (!!!) suoraan ajaessa pitäisi tippua etuveto pois. 3. Kun testaat hidasta nelikkoa, niin päälaatikko vapaalle ja hitaasti rullaten nelikko päälle. Saa rusahtaa, mutta ei "tahmata". 4. Nelivedon ollessa päällä, varsinkin lukittu nopea (4 part time/ 4hi) on hivenen äänekäs, eli sellainen pieni "kahina" on normaalia. Ei saa kuitenkaan olla voimakas, se tarkoittaa että ketju venynyt tai muuta kulumaa Lainaus:
Lainaus:
Toinen asia on, että itse katsoisin vähintään '92 vuosimallin autoa - katso valmistenumerosta, käyttöönottovuodet on ihan vituillaan täällä myytävissä autoissa!). Silloin olisi HO- tekniikalla mikä on renixiä simppelimpi, parempi tuki jälkimarkkinapuolella osille, ja halvemmat varaosat (anturit yms.). Noi '90 vuosimalliin asti on Renix- ruiskulla, ja toisaalta '91- malliset HO:t on vähän välimalleja kun siellä on kaikkea sekaisin. Nuo limitedit on siitä huonoja '91 asti, että niissä on aina ABS:t ja se Bendixin jarrusysteemi on umpipaska ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj80 kiikarissa... | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2006 04:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
c5 kiikarissa | Yleiset | 16 | 22.09.2004 10:26 | |
Toyota FJ kiikarissa | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.02.2004 20:42 |
M:Jeep Cherokee -90 | O/M/V Muut | 0 | 12.01.2004 00:08 |