![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Suunnitelmat jatkuu.... ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mä just tallilla mietin jos vaihtasin etu kardaanin taakse ja pidentäsin taka kardaania eteen.
Halusin siis akseliväliä lisää, tossa on nyt joku 210cm kait Guuggelilla löysin tälläsen jare kirjoittanu joskus vanhan palstan aikaan: Joo mogin lodjun akselin joutuu lyhentään ja teettään spoorit, että siihen saa esim mersun kardaanin hilut kiinni. Eli kolmijalkainen haarukka, mihin tulee se kuminilviäinen kiinni. TH350 lootan perään kävi muistaakseni jonkun opelin kardaanin hilu ja siinä oli samalla kolmen pultin jaolla oleva haarukka, ku mesessä....eiku hei saatto olla, että käytettiin molemmin puolin kumiliitosta opelin eli GM:n kardaanin osia. En muista enään varmaks. Joskus jäkikäteen kattelin jotain vanhemman 500 sarjan mersun rättiniveltä/kuminiveltä ja se näytti ainaki paljon isommalta ja tukevammalta, ku mikä meillä oli....ja on muuten edelleen käytössä. Eli yks vaan menny rikki vuodesta 1995 lähtien. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mittasin noita koneita, Om 603 ja 617 oli rullamitalla mitaten melko samanpituset.
Eli 78cm tosin vaikeutti tarkkaa mittaamista kun toinen kone on autossa kiinni. 722.3 tomaatin mittoja en saanu kun käyttis ei nyt mahtunu talliin. JOs katkasis ton kytkin akselin 100mm päästä laatikosta, laittas tukilaakerin väliin ja hitsais tollasen kolmiojalan tiukalla sovitteella päähän. Siihen se rätti ja tomaatti. Kestäiskö? ja saako laatikkoa enää sen jälkeen laakeroitua sisältä jos hitsaa sen laipan kiinni? Toi pitös joistain valkosen viivan kohdalta katkoa, sinne sisään se tukilaakeri ja ulos hitsaa kiinnikkeet rungolle, nyt joku canterin koneen sovite tossa kiinni. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta ei siihen mitään tukilaakeria tarvi, Pasasella on se mun vanha moggijeeppi, eikä siinäkään ole mitään tukijuttuja ja sen laitoksen kasasin muistaakseni joskus v-91 eikä oo tarvinu laakeroida. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mihin käyttöö toi sun moggi on tulossa, kun pitää saada pidempi akseliväli? Vai tulo- ja jättökulmien takia?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo tulo ja jättökulmat pitäs saada pois, ei viittis millään yli yli isoilla renkailla kompensoida
![]() Ihan piha ja harrastekoneeks, vähän crossiakin vois kuvitella ajavansa. Rullamitalla mä niitä heiluin niin en saanu ku2100 mitaks 50mm vois heittää mut ei kyl 150mm EDITT:Kyllä se 2250 onkin Mittasin aamulla pyörän keskeltä tukiraudan kanssa ![]() Viimeksi muokannut Heikki L : 05.12.2011 10:23 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä ite tossa mitan kanssa heiluin, niin jos kardaanit vaihtaa päikseen, saa laatikkoa noin 50cm taaksepäin. Sitten vaa pitäis saada siirrettyä keppejä aika reilusti eteenpäin... ![]() Onko tota kardaanien vaihtoa kukaa täälä tehny?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
On varmaan monikin, varmaksi tiedän MOGGI:in joka rakensi hetken omaa autoaan mogin kopan ympärille mutta kuitenkin autoon vaihtui Suzukin koppa päälle. Siltä ehkä kannatta kysellä privalla kun ei välttämättä muuten näitä juttuja huomaa...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Keppeihin vaan pitää hieman perehtyä, niin kyllä se onnistuu, muutama tanko, pari tukea sinnetänne jokunen nivel ja hups, sulla on ne kepit vaikka konepellillä asti. Etkö ole koskaan kattonu miten esim. kuorma-autoissa tai jopa kippaavilla hyteillä olevissa avolavapakuissa on toteutettu. Tässä vielä yks kuva mogin siirretystä lootasta ja siihen liitetystä automaatista. http://static.petrisimolin.com/galle...-projekti2.jpg |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta näkee helposti niitä akselivälejä eri mallien mukaan: http://www.rockymountainmoggers.com/unimogmodels.html
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi ) | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2011 22:13 |
Myydään Myydään vw2,4 motti/automaagi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.07.2009 22:46 |
Myydään Vito -97 automaagi | Teukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.07.2009 20:33 |
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.07.2007 05:43 |
Cedrikin kone ja automaagi | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.03.2007 17:41 |