Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2011, 14:25
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Siirrä se mogin loota taaksepäin vaihtamalla kardaanien paikkaa keskenään, tulee tilaa aika paljon lisää.
No tuotahan ei tullut edes mieleen. Kiitoksia vinkistä.
Suunnitelmat jatkuu....

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2011, 15:42
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mä just tallilla mietin jos vaihtasin etu kardaanin taakse ja pidentäsin taka kardaania eteen.
Halusin siis akseliväliä lisää, tossa on nyt joku 210cm kait
Guuggelilla löysin tälläsen jare kirjoittanu joskus vanhan palstan aikaan:


Joo mogin lodjun akselin joutuu lyhentään ja teettään spoorit, että siihen saa esim mersun kardaanin hilut kiinni. Eli kolmijalkainen haarukka, mihin tulee se kuminilviäinen kiinni. TH350 lootan perään kävi muistaakseni jonkun opelin kardaanin hilu ja siinä oli samalla kolmen pultin jaolla oleva haarukka, ku mesessä....eiku hei saatto olla, että käytettiin molemmin puolin kumiliitosta opelin eli GM:n kardaanin osia. En muista enään varmaks. Joskus jäkikäteen kattelin jotain vanhemman 500 sarjan mersun rättiniveltä/kuminiveltä ja se näytti ainaki paljon isommalta ja tukevammalta, ku mikä meillä oli....ja on muuten edelleen käytössä. Eli yks vaan menny rikki vuodesta 1995 lähtien.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2011, 19:55
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mittasin noita koneita, Om 603 ja 617 oli rullamitalla mitaten melko samanpituset.
Eli 78cm tosin vaikeutti tarkkaa mittaamista kun toinen kone on autossa kiinni.
722.3 tomaatin mittoja en saanu kun käyttis ei nyt mahtunu talliin.


JOs katkasis ton kytkin akselin 100mm päästä laatikosta, laittas tukilaakerin väliin ja hitsais tollasen kolmiojalan tiukalla sovitteella päähän.
Siihen se rätti ja tomaatti.
Kestäiskö? ja saako laatikkoa enää sen jälkeen laakeroitua sisältä jos hitsaa sen laipan kiinni?


Toi pitös joistain valkosen viivan kohdalta katkoa, sinne sisään se tukilaakeri ja ulos hitsaa kiinnikkeet rungolle, nyt joku canterin koneen sovite tossa kiinni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2011, 22:18
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
JOs katkasis ton kytkin akselin 100mm päästä laatikosta, laittas tukilaakerin väliin ja hitsais tollasen kolmiojalan tiukalla sovitteella päähän.
Siihen se rätti ja tomaatti.
Kestäiskö? ja saako laatikkoa enää sen jälkeen laakeroitua sisältä jos hitsaa sen laipan kiinni?

Toi pitös joistain valkosen viivan kohdalta katkoa, sinne sisään se tukilaakeri ja ulos hitsaa kiinnikkeet rungolle, nyt joku canterin koneen sovite tossa kiinni.
Katkaset kytkinakselin niin läheltä laatikon päätyä ku uskallat ja kempillä kiinni, mutta on tosiaan hieman työläämpi laakeroida enää sitä lootaa jos tulee tarvetta.
Mutta ei siihen mitään tukilaakeria tarvi, Pasasella on se mun vanha moggijeeppi, eikä siinäkään ole mitään tukijuttuja ja sen laitoksen kasasin muistaakseni joskus v-91 eikä oo tarvinu laakeroida.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2011, 04:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mittasin noita koneita, Om 603 ja 617 oli rullamitalla mitaten melko samanpituset.
Eli 78cm tosin vaikeutti tarkkaa mittaamista kun toinen kone on autossa kiinni.
722.3 tomaatin mittoja en saanu kun käyttis ei nyt mahtunu talliin.
722.3 oli vähän yli 60cm pitkä, eli niistä tulee jo noin 1.4m. Ohhoh... Pitänee päivällä heilua tallilla rullamitan kanssa.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2011, 04:41
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mä just tallilla mietin jos vaihtasin etu kardaanin taakse ja pidentäsin taka kardaania eteen.
Halusin siis akseliväliä lisää, tossa on nyt joku 210cm kait
.
Voisko olla 2250, sama ku mulla? Vai mitenhän tihein välein noita akselivälejä on..?
Mihin käyttöö toi sun moggi on tulossa, kun pitää saada pidempi akseliväli? Vai tulo- ja jättökulmien takia?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2011, 05:44
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Red face

Joo tulo ja jättökulmat pitäs saada pois, ei viittis millään yli yli isoilla renkailla kompensoida
Ihan piha ja harrastekoneeks, vähän crossiakin vois kuvitella ajavansa.
Rullamitalla mä niitä heiluin niin en saanu ku2100 mitaks 50mm vois heittää mut ei kyl 150mm
EDITT:Kyllä se 2250 onkin Mittasin aamulla pyörän keskeltä tukiraudan kanssa ops

Viimeksi muokannut Heikki L : 05.12.2011 10:23
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2011, 20:19
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Joo tulo ja jättökulmat pitäs saada pois, ei viittis millään yli yli isoilla renkailla kompensoida
Ihan piha ja harrastekoneeks, vähän crossiakin vois kuvitella ajavansa.
Rullamitalla mä niitä heiluin niin en saanu ku2100 mitaks 50mm vois heittää mut ei kyl 150mm
EDITT:Kyllä se 2250 onkin Mittasin aamulla pyörän keskeltä tukiraudan kanssa ops
Sitten meillä on sama akseliväli...

Mitä ite tossa mitan kanssa heiluin, niin jos kardaanit vaihtaa päikseen, saa laatikkoa noin 50cm taaksepäin. Sitten vaa pitäis saada siirrettyä keppejä aika reilusti eteenpäin... Ku minust vaihekeppiki jäi kopin takapuolelle.

Onko tota kardaanien vaihtoa kukaa täälä tehny?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2011, 20:32
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Onko tota kardaanien vaihtoa kukaa täälä tehny?
On varmaan monikin, varmaksi tiedän MOGGI:in joka rakensi hetken omaa autoaan mogin kopan ympärille mutta kuitenkin autoon vaihtui Suzukin koppa päälle. Siltä ehkä kannatta kysellä privalla kun ei välttämättä muuten näitä juttuja huomaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2011, 21:53
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mitä ite tossa mitan kanssa heiluin, niin jos kardaanit vaihtaa päikseen, saa laatikkoa noin 50cm taaksepäin. Sitten vaa pitäis saada siirrettyä keppejä aika reilusti eteenpäin... Ku minust vaihekeppiki jäi kopin takapuolelle.

Onko tota kardaanien vaihtoa kukaa täälä tehny?
Onhan noita tullu muutaman kerran tehtyä.
Keppeihin vaan pitää hieman perehtyä, niin kyllä se onnistuu, muutama tanko, pari tukea sinnetänne jokunen nivel ja hups, sulla on ne kepit vaikka konepellillä asti. Etkö ole koskaan kattonu miten esim. kuorma-autoissa tai jopa kippaavilla hyteillä olevissa avolavapakuissa on toteutettu.
Tässä vielä yks kuva mogin siirretystä lootasta ja siihen liitetystä automaatista.
http://static.petrisimolin.com/galle...-projekti2.jpg
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2011, 15:35
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Vai mitenhän tihein välein noita akselivälejä on..?
Tuolta näkee helposti niitä akselivälejä eri mallien mukaan: http://www.rockymountainmoggers.com/unimogmodels.html
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.12.2011, 20:13
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Tuolta näkee helposti niitä akselivälejä eri mallien mukaan: http://www.rockymountainmoggers.com/unimogmodels.html
Ohhoh... Onhan noita.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi ) TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 6 17.11.2011 22:13
Myydään Myydään vw2,4 motti/automaagi Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.07.2009 22:46
Myydään Vito -97 automaagi Teukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 14.07.2009 20:33
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.07.2007 05:43
Cedrikin kone ja automaagi solihull Tekniikka & Jutustelu 6 28.03.2007 17:41


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).