Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2011, 16:13
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Jos kunnollista meinaat tehdä niin unohda ne lehtijouset kokonaan.

Mun mielestä spoa:lla vaan pilaa taas yhden suzukin lisää. Kierrejousi muutos ei ole juurikaan kalliimpi tai vaikeampi suzukiin.

Kuitenki kun tekee spoan niin ei pääse esim. orkkikseen suunnistuksessa eikä stanuihin trialissa. Silti joutuu kärsimään lehtijousista.

Ihan vaan ajatuksena. ;-)

-sami-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2011, 17:16
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Jos kunnollista meinaat tehdä niin unohda ne lehtijouset kokonaan.

Mun mielestä spoa:lla vaan pilaa taas yhden suzukin lisää. Kierrejousi muutos ei ole juurikaan kalliimpi tai vaikeampi suzukiin.
Olen täysin samaa mieltä!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2011, 18:17
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Olen täysin samaa mieltä!
Kompataan täälläkin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2011, 19:04
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Kannattaa tehä soa ja hetken päästä laittaa kierteet
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2011, 19:39
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Riippuu käytöstä kannattaako soata, jos ajelee vaan tiellä ni kannattaa unohtaa, mutta jos mettään mielii ni sitten soa ja siihen sopivat jouset ni avot Jos tarvii kierre alustaisen suikan ,ni ostaa suoraan jimnyn.....
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2011, 21:10
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

kierrejousi alustaa mietin kans... auton tosin ostin ihan metsästys käyttöön alunperin. ja sit mitä offaus polttelee niin se ei oo mitään hc meininkiä vaan että pääsee terapia mielessä mettään rypemään
Luulisin et itelle riittäis tuo soa homma näin "metsästysautoon" ihan vallan mainiosti.

toisekseen jos haluais kunnon rypemis autoa tehdä niin oma mielipide on etten sitä kilpiin edes yrittäis laittaa.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.10.2011, 08:50
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Tietty jos tykkää katkenneista norrista, jatkuvista jousien vaihdoista, siitä taiteilusta millä saa jousi vammasen takasin tielle ja jatkuvasta jousien ettimisestä niin mikäs siinä oppiipahan vaihtaa jouset ainakin. Ohjausvarsiakin oppii oikomaan ja vaihtamaan.

bonuksena saa paskan ajettavan niin maastossa kuin tiellä. Mut makunsa kullakin. ;-)

Mut jos teet vaan mettästys auton niin laita alle korotusjouset. Silloin sulla on uudet jouset alla jotka kestää jo kohtuu hyvin eikä tarvii temppuilla.

Tärkeimmät etenemistä parantavat muutokset (suikassa) on 1. lukot 2. lukot 3. renkaat

-sami-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.10.2011, 08:55
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Riippuu käytöstä kannattaako soata, jos ajelee vaan tiellä ni kannattaa unohtaa, mutta jos mettään mielii ni sitten soa ja siihen sopivat jouset ni avot Jos tarvii kierre alustaisen suikan ,ni ostaa suoraan jimnyn.....
Paitsi et hyvin tehty kierrejousialustainen sammy/413 on toimivampi kuin jimny.

Lisäksi sammy/413 on helpompi löytää välityksiä,lukkoja jne. Eikä tarvii varoo/miettii abseja, airbagei, vähäpäästöisyyksiä jne.

-sami-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.10.2011, 14:32
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Paitsi et hyvin tehty kierrejousialustainen sammy/413 on toimivampi kuin jimny.

Lisäksi sammy/413 on helpompi löytää välityksiä,lukkoja jne. Eikä tarvii varoo/miettii abseja, airbagei, vähäpäästöisyyksiä jne.

-sami-
Totta on tämäkin, mutta samalla kun noitten kierre muutosten kanssa touhuaa, ni heivaa suikan omat akselit mäkeen ja laittaa tojotalaiset tilalle , ni sitten ne kestää myös ajoa lukot päällä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
spoa sj:hin HELLE Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 22:02
M: Patrolli, spoa ym. JKY O/M/V Ajoneuvot 3 19.04.2007 21:23
soa/spoa? tolavi Tekniikka & Jutustelu 3 14.03.2007 22:01
Mikä on SOA ja SPOA Tekniikka & Jutustelu 6 03.12.2005 14:02
HJ61 spoa Tekniikka & Jutustelu 15 14.07.2004 17:20


Sivu luotu: 04:55 (GMT +2).