Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 16.10.2011, 22:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Spämmätään nyt sitten tätä ketjua oikein urakalla.

Kävin lauantaina kattelemassa kun isot pojat kolistelee yli kaikesta micraa pienemmästä keskellä suonsilmää.. huoh.. Ehkä joskus minäkin.

Mikäli ymmärsin näkemääni niin tarvitsen ihan ensiksi:

*Nappulaa alle, mutta millaista. Onko 31*10,5*15 riittävä? Ja mahtuuko se alle ilman korotusta? Ja siis 7" leveä kiekko 0ET:llä. Mistä moisia kannattaa katsella?
Mahtuu jollain lailla ilman korotusta jos leikkelet kaaria/ levikkeitä. Riippuu kyllä todella paljon käytetystä renkaastakin - pinnoitetut on käytännössä 32" renkaita. Paremmin menee kun laitat sen 2"-3" korotusta, leikkaat kaaria ja rajoitat pikkasen sisäänjoustoa.

Vanteet 5 x 4,5" pulttijaolla ja keskireikä 3" (= 5 x 114,3mm/ 76mm). Löytyy käytännössä mistä tahansa puljusta joka myy jenkkivanteita; lisäksi monista muistakin vaihtelevalla menestyksellä. Ota joko 7" (ET0) tai 8" (ET -12) leveenä.

Lainaus:
[*]Vinssi. Näköjään ilman sitä on turha lähteä mukaan jos ei halua koko ajan olla muiden vaivana. Se vaatii uuden puskurin. Pitää ilmeisesti olla mallia hyväksytty. Entä kuinka paljon vinssissä pitää olla voemaa jeepukan nostoon?
Jemmaa vinssi sinne syylarin alle, useimmat ~9000lbs vinssit mahtuu kunhan siinä EI ole kiinteä solenoidiboksi. Toteutustapoja monia, rälläköintiä ja hitsausta vaatii kyllä reilusti. Plussana se että etuylitys ei kasva milliäkään, vinssi jää piiloon, ei heikennä tippaakaan jäähdytystehoa - ja voit halutessasi käyttää vielä orkkispuskuria = ei ongelmia leimalla vaikka olisi kuinka mulkku katsastusmies.

Luulisi ~9000lbs vinssillä pärjäävän, pylpyrä mukaan. Jos ei tolla pärjää niin sitten olet pikkupyöräisellä väärässä paikassa

Lainaus:
[*]Korotusta. Sain vinkkiä että Racers Placesta kannattaa kysellä skyjacker sarjaa korotusjousineen, iskareineen ja tukivarsineen. Mistä muualta edukkaita paketteja kaikkine kamppeineen? Kait joku 2-3" Olis passeli.
Muista että nykyisin vaaditaan tüv- hyväksyntä korotusjousista. Näinköhän on Skyjackereissä. OME:n kamppeissa on, mutta ei halpoja - ja niissä ei tule kuin jouset ja iskarit. Tukivarret joudut sitten hommaamaan muualta.

Halpoja ja hyviä ei ole, se vain on yksinkertainen fakta. Halvoissa sarjoissa puuttuu jotain, on huonoilla osilla, tjsp.. Lopputulos on se, että pienellä säästöllä menetät vitusti rahaa.


Lainaus:
[*]Panssaria pohjaan ja putkea helmaan.
Pohjapanssarin tartteet ehdottomasti tankin alle. Se on vissiin tehty alumiinifoliosta, kun menee kurttuun niin helpolla Mahan alle riittää varsin hyvin sellainen, joka suojaa jakoaskin kokonaan, ja vaihdelaatikon alta johonkin "sopivaan kohtaan". Ei kannata tehdä sellaista koko pohjan peittävää kaiken paskan ja lämmön keräävää pulkkaa jos multa kysytään.

Helmat näissä on heikot, ja ton ikäisessä tod. näk. aivan umpimädät. Töki koteloita sormilla takarenkaiden edestä sivusta ja alta, veikkaan että ainakin toiselta puolelta menee läpi 150 x 50 palkki olis sopivan kokoista, sitä vaan ei saa kuin 5mm:n seinällä. Mutta 100mm leveä ei oikeen riitä peittämään ovien alareunoja.
[*]Rahnanpastaa joku 3000e



Lainaus:
[*]Lukkoa taakse ja jos joskus persaus kestää niin eteen myös. Kelpaako taakse tuommoinen joku powertrax, aussie jne automaattilukko
Kelpaa, ja jos tilaat jenkeistä/ keski- euroopasta niin hinta on ~400€. Eli toimiva, halpa, helppo asentaa (= sitäkin kautta halpa). ARB:in voi laittaa, mutta asennuksineen, laakereineen shimmeineen päivineen maksaa vitusti.

Lainaus:
Eteen kytkettävä ilmeisesti pakollinen.
Ei ole, mutta nelikko päällä aika persiistä ajaa palalukolla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).