Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2011, 07:15
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen
Niin ja vielä nykytekniikkaan liittyvää kysymystä että mistä johtuneen kun tuo rottelo ei nosta lämpöjä sinne sadan korville kuin hitaasti ajaessa. Heti kun vauhtia on 40-50km/h niin lämmöt taas laskee todella alas. Termari vaihtokunnossa vai jotain todella isoa ja kallista?
Mikä on todella alas? Kuulostaisi mun mielestä siltä, että sulla saattaa olla jäähdytyslaitteisto täydessä iskussa. Mä oon itelleni laittanu sähkösen flektin termostaattiohjauksella (alavesiletkusta) viskon tilalle, eikä se hyppää soimaan ku mettässä möyriessä, liikennevaloissa seistessä ja parkkipaikalla minuutin jälkeen pysäköimisestä. Kojetaulun neula pysyy nätisti satasen alapuolella, paitsi silloin kun flektillä on syytä puuttua peliin. Motarinopeuksissa neula taipuu sinne jonnekin 90 asteen tuntumaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
mulle on yks kaveri aikoinaan toi pari kilsaa mettäraktorin uraa pitkin 2 koppasella golffilla ajamalla viereen salkkutaljan ku jäin suburbanilla kiinni.
Repesin. Mun kaveri kerto, että oli antanu luvan kahelle offaajalle käydä hänen metsässään oikein rakennetuilla maastureilla. Oli sit iltasella lähteny ite käymään Passatilla kattomassa mettäautotietä pitkin, että miksei pojat oo tullu mettästä, ni siinähän ne oli ollu jumissa autotiellä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2011, 10:55
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Mikä on todella alas? Kuulostaisi mun mielestä siltä, että sulla saattaa olla jäähdytyslaitteisto täydessä iskussa. Mä oon itelleni laittanu sähkösen flektin termostaattiohjauksella (alavesiletkusta) viskon tilalle, eikä se hyppää soimaan ku mettässä möyriessä, liikennevaloissa seistessä ja parkkipaikalla minuutin jälkeen pysäköimisestä. Kojetaulun neula pysyy nätisti satasen alapuolella, paitsi silloin kun flektillä on syytä puuttua peliin. Motarinopeuksissa neula taipuu sinne jonnekin 90 asteen tuntumaan.
Mittari huitelee maantiellä paaaaljon lähempänä 40 astetta kuin 100.... kiirus oli ja joutu 110-120 ajamaan niin nosteli siihen ekan viivan kupeelle. Maastossa käy sitten lähempänä satasta jopa joskus.

Eli ilmeisesti termari sökökö. Ja näiden viskoropeleissa lienee samattista vikaa kuin volvon vinokoneen flektissä. Vanhemmiten oikee puhallinkone vaikkei turboa ole edes samassa tallissa. Kuinka helppo näihin on vaihtaa paskaisen ja jumineen viskoflektin tilalle sähköpuhallinta? Ilmastoinnillahan sellainen jo onkin. 2,3 litrasen vollen keulalle mahtuu vaikka lattiatuuletin, mutta jeepukan syylärin ja koneen väli näyttää aika ahtaalle.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )

Viimeksi muokannut tiivonen : 17.10.2011 11:01
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2011, 16:17
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiivonen Näytä viesti
Kuinka helppo näihin on vaihtaa paskaisen ja jumineen viskoflektin tilalle sähköpuhallinta? Ilmastoinnillahan sellainen jo onkin



http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75728
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2011, 16:28
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Oletteks kytkeny flektit sarjaan vai miten?? Kaikki käyntiin kerralla vai vuoronperään??Olis kans tarkoitus hankkiutuu eroon viskosta..
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2011, 17:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

toi kuskinpuoleinen toimii sillä samalla vanhan sähköflektin ohjauksella, käy kun ilmastointi on päällä tai termarikopassa oleva anturi pyytää päälle


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti



Alavesiletkua pätkin ja sorvailin siihen heti ekan mutkan jälkeen T-haaraputkenpätkän. Anturille tuli M22x15 jenka siihen.

Anturi on 3 napainen malli

7.5604
82 - 77˙C / 87 - 82˙C
- kierre M22 x 1,5 mm, avainkoko: 29 mm
= 60533503, 95630939, 126406/16
- sop. AlfaRomeo, Citroen, Peugeot
kaks muuta on tolla anturilla, muistaakseni apparin puolen ropelli lähtee eka käymään, sit keskimmäinen, kertaakaan ei kaikki kolme ole vielä käyneet samaan aikaan.

toki ongelmiakin toi sähköflektimuutos on tuottanut tullessaan, ilmastointia on pidettävä päällä jatkuvasti kun etulattia ja kardaanitunneli helottaa kylä ja offiajossa niin ettei paljaalla iholla parane koskea flektien painaessa kuuman ilman auton alle, nostin kesällä konepellin takareunaa 25mm mutta siitä ei ollut haluttua vaikutusta kun rakoa pellin takareunaan tuli silti aika vähän.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2011, 19:28
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Vm.-89 XJ Jeeppiä on tullu rakenneltua hiukan paremmin maastoon soveltuvaksi...

Autossa on nyt korotusta 2" joka on toteutettu jousilla. Nyt on tulossa viä 2" lisää, eli eteen ne palikat jousien päälle ja taakse yhet lisälehdet.

Nyt kuuluukin kysymys et mistä pisemmät jarruletkut? Vai piisaako esim. jarruputkien uudelleen asemointi?

Takaa varmaan terttee iskareiden alapään kiinnitykset nostaa ylemmäs...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2011, 20:07
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Jeepukan leppoisan letkeän kopan sisällä tuntuukin asuvan ite ukko perskeles. Mehtuureissulle oli kiirus ja eikös tää osottanu mieltään tyhjentämällä akkunsa.. Teboililta kaapelien hakuun ja jumpperista apuvirtaa. Perussettiä.

Mutta sitten huomasin erittäin eitoivottavaa käytöstä kun pääsin lähemmäs mehtuumaita. Kova hiekkatie, vauhtia 60-80km/h, kun vasen takapyörä osuu isohkoon monttuun niin koko auton perse pomppaa todella äkkipikaisesti oikealle. Irtosoralla todennäköisesti tulee isommaltikin ohjelmaa koppiin. Onneksi sattu olemaan molemmat lapaset ruorissa kiinni. Kysymys kuuluukin siten että johtuuko tuo erittäin kuoleentuneista takajousista, kuolleista iskareista, jostain muusta vai täytyykö sen kanssa vain oppia olemaan? Tais ottaa nokkiinsa kun saatoin akkuepisodin huiskeessa sanoa pahasti
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2011, 10:49
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Vm.-89 XJ Jeeppiä on tullu rakenneltua hiukan paremmin maastoon soveltuvaksi...

Autossa on nyt korotusta 2" joka on toteutettu jousilla. Nyt on tulossa viä 2" lisää, eli eteen ne palikat jousien päälle ja taakse yhet lisälehdet.

Nyt kuuluukin kysymys et mistä pisemmät jarruletkut? Vai piisaako esim. jarruputkien uudelleen asemointi?

Takaa varmaan terttee iskareiden alapään kiinnitykset nostaa ylemmäs...

Mä hommasin pidemmät jarruletkut 4x4 parts:ista muistaakseni hinta oli 50e kipale.Takaa kannattaa joka tapauksessa muuttaa noi iskareitten alapäät.On melkoiset kantoharavat
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:02 (GMT +2).