Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2011, 19:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Vielä en viitsi ruveta noita akseleita aukomaan, mutta jotain pientä silti teki mieli vähä ruuvata.

Kelit on jo lämmenneet sen verran että parempi kytkeä kaikki kolme sähköflektiä käyttöön oikein anturilla, Tähän mennessä kun on pyöritelty vain yhtä tarvittaessa, tosin pakkasella sekään ei käy kun joskus harvoin, paikallaan ja lämpäri pienellä mutta kuiteskin.




Alavesiletkua pätkin ja sorvailin siihen heti ekan mutkan jälkeen T-haaraputkenpätkän. Anturille tuli M22x15 jenka siihen.

Anturi on 3 napainen malli

7.5604
82 - 77˙C / 87 - 82˙C
- kierre M22 x 1,5 mm, avainkoko: 29 mm
= 60533503, 95630939, 126406/16
- sop. AlfaRomeo, Citroen, Peugeot

Tolla anturilla eka flekti käy jo aika usein (minuutin välein) semmosen 5 sekkaa auton käydessä tyhjäkäynnillä kun pihalla oli +1

Irrotin sulakkeen jotta sain kokeiltua toisen flektin, siihen meni jo hetki, lämpömittari nousi 180f kohdalle jolloin flekti kännistyi ja kävi jo hieman pidempään kun eka flekti mutta sammuttuaan oli sitten myös pidempään hiljaa. Uudelleen käynnistyessä laitoin toiseenkin sulakkeen paikalleen. tuli melkoisesti poutaa käsille kun molemmat kävi, tosin sitä iloa ei kestänyt kun muutaman sekunnin kun toinen jo sammui, eikä toinenkaan 3 sekkaa kauempaa jaksanut. 3 flekti jäi edelleen auton alkuperäisellä anturilla käyväksi.

Melkosta sekuntipeliä... tiemmä mikään pikajuoksukilpa silti ole mutta tulipa testattua.


Olin kantanut arbin kompurankin siihen auringonpaisteeseen että saan samalla johtotehtäviä hoitaessani senkin releelle paikan, porukoitten pihassa kun hommaa tein niin hetihän siihen ilmaantui talon isäntä katselemaan ja kyselemään mitä puuhailen ku on pelti auki.


Esitin pari visiota kompuran sijoituspaikasta, vastauksena oli jotain mutinaa haalarien päälle laittamisesta, kohta siinä käytiin rullamitan kanssa ja kompura hävis johonkin. Vartin verran kuulu tallista kolistelua, sähkölinnun surinaa ja jotain rälläkän ääniä, kävi kysymässä että millä se maalataan ja teki kaks reikää lokasuojaan ja tulos on tässä...


Ei kai siinä auttanut muuta kun laittaa loputkin johdot paikalleen. Rele näkyykin tulipellissä edellisessä kuvassa, samalle paikaa kuskin puolelle ruuvattiin virranjakoblokki ja sulakerasia. Vedin jakoblokille orkkis päävirtakatkasialta n. 16mm2 piuhan ja siitä jaoin sekä kompuralle että sulakerasian kautta flektien releille virran. Täytyy vielä purkaa akunkengässä oleva rengasliitinnippuhärdellizydeemihässäkkä missä on ainakin etuvalojen ja mankan virtapiuhat, ja jotain muita mitä en vielä ole tunnistanut. Viedä nekin samaan sulakerasiaan. en oikein tykää siitä tuollaisenaan.


kompuran katkasian johdot toin sisälle lämppärinmoottorin vierestä samasta läpivinetikumsita mistä olin tuonut jo eberin kellon ja puhelinohjauksen piuhat kun siinä oli vielä reilusti tilaa eikä viitti turhaan lisää reikiä tehdä, sisällä vedin johdot apparin puolen pilarinssa katolle ja katkasiat sovitin tohon konsoliiin, konsolin sisälle tulee sopivasti myös "mittarinvaloilta" ja virtalukolta piuhat joten niistä sai ohjaukset kompuran johtosarjaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2011, 21:16
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Ihan niinko kauppakassi rojekti pyrkis pikkasen keullin: http://www.youtube.com/watch?v=Mf6VN...eature=related
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2011, 21:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

pyh.. luulet vaan, oot siinä iässä... ei jeeppiprojektit karkaa koskaan lapasesta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2011, 18:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



varaosatäydennystä vielä, ihan vaan siltä varalta että essolla käydessä tulee kulumaa voimansiirto-osiin....



muillakin jeeppityypeiliä tuntuu olevan tämmösiä niin kai munkin täytyi sitten tehdä hankinta, tiä sitte kuinka hyviä ja kestäviä ovat, 42 mokkia ja karkastiin kartiopinnat
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2011, 22:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



jeeppi rupes rahiseen ja osoittaan mieltä heti kun menin fleetsiden ostaan, takajarrukengästä lähti pinta käveleen pitkin rumpua kai se on parempi sitte alkaa entisöimään vähän tätäkin.


ensin pyörittelin akselin pihalle jäähtymään toviksi


aika pelottavan näköistä, mutta tuntuu se siinä tukevilla jaloilla pysyvän vaikka kuinka heilutan joten alle vaan ja jakista irti



etukardaanin laakeri on huutanut jo tovin pahaa oloaan, samoin se heittää öljyä stefastaan, mutta isompi ongelma on pikkupuolen toimimattomuus, se kyllä menee päälle mutta heti jos höllää vetoa niin rupeaa sorvaamaan, aluksi sillä vähä pääsi kun väkisin veti kepistä vastaan , mutta eipä auta sekään enää.


tätähän koppaa en sitten enää takaisin laitakkaan vaan tilalle tulee homemade hack & tap sye kit


nopeusmittarin ratas, on se ehjä ja oikeassa asennossaan että pitäis viestin kulkea, toi akselihan ei ole keskellä laippaa vaan laippaa kääntämällä saa erikokoisen rattaan sopiin tonne lootaan tarvittaessa.


sitte heti eka vastoinkäyminen, lukkorenkaasta katkennut pätkä päästä, meni vähä sohlaamiseksi että sai sen pois paikaltaan ku pihdin kärki ei pitänyt tossa poikkinaisessa päässä yhtään.


eikä sitte meinannu koppakaan irrota ihan ilmaseksi, meinaan luulin että hajoo ennekun irtoaa noi puoliskot, mutta kyllä se liima sitten ennen mua kuiteskin väsyi ja sain ehjänä kopan irti


takakuoressa oli yks tommonen tähtikantanen ruuvi, tiedä mikä taika silläkin sitten, mutta normaali(12 kulmanen) 10mm hylsy siihen sopi


ketju on jo raappinut parista kohtaa kuoreen että kyllä seki aika venynyt jo olikin.


öljypumpun sihtiin ei liiemmin ollut tarttunut mitään matkan varrelta




muovit on ehjät, hampaat on siistit, mikä tätä oikein vaivaa?
en viitsisi kasata vaan ihan huvin vuoksi ellei sitä vikaa pykälän hyppimiseen selkeesti jostain löydy, onko 454ss:lllä tai jamantilla ajatusta mitä kannattais vielä katsoa.


no, pakkasin jakiksen plastik päkkiin vapiseen ettei pääse osat katoamaan ja rupesin tutkiin muuta, otin jouset ja iskarit pois, samoin takavakaajan


takakaaren kohdalta löyty de en aude korr-oosio... ...pitkältä matkalta piikki pirttiin kun koputtelin, molemmin puolin samalla kohtaa on pehmeetä, täytyy se siitä tehdä sitte ku saa muuten osat kasaan.


no kun hitsausesta tuli puhe niin kyllä mä vähä jotain hitsailin, pyörittelin taka-akselin siihen hollille ja heti kun olin ensin yhden tunnin kiukutellut kempin maajohdon kanssa, niin tein pieniä tukirakenteita.

pienen pätkän heppaat niin rupee vaan räkiin ja räpeltään ja maapiuha lämpiää pirusti, vaihdoin uuden maakengän siihen mutta kyl se kaapeli oli niin kovin huonona että varmaan haettava uus piuha siihen enneku hyvä on.


huono kuva, tuli jo pimeää ja silleen, mutta onneksi sameus peittää roiskeet ja huonot heppauksetkin samalla, tohon malliin jätin akselin talliin odottamaan seuraavaa innokasta hetkeä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2011, 22:58
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
takakuoressa oli yks tommonen tähtikantanen ruuvi, tiedä mikä taika silläkin sitten, mutta normaali(12 kulmanen) 10mm hylsy siihen sopi
YJii on kanssa pommitettu puolilleen tuommosia 12-kantasia.
Muutenkin surkuhupaisa laite kun saa olla avaimia joka remonttiin vähintään, tuumasta, millistä, kuusiokoloa molempia, torxeja ja nuita miljoona kantasia.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2011, 21:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, avaimia saa kyllä olla, mä vieläpä mestari niiden hukkaamisessa ja työmaan sekottamisessa, no sain mä tänäänkin jotain aikaseksi vaikka puoli päivää meni kylällä ajellessa, täyty hakea vähä nippeleita nappuloita jarrujuttuihin + muuhun, mm. poskilaakerien säätöön tein vallan uuden työkalun 24 mutterista ja tangosta sekä huohottimelle porasin uuden reijän ja jengan kun vanha reikä jäi akselituen alle.


4.56 välläri sain nyt kodin moparin kasivarttisesta, ei ollu mikään amerikan temppu taaskaan saada hyvä kosketus tohon, pinionin päässä ollut mitta oli sitte kyllä lopuksi hyvin paikallaan mutta en mä tiä mitä siinä oikein tapahtu ku se ei ensin ollu tarpeeks syvällä sillä.


tossa ny vähä kuvaa siitä ajakuluakselituesta minkä eilen väsäsin, kopalle täytyy kans tehdä jotain.



jarruja sovittelin jo vähän, pikkusen täytyy jarrukilpeä vasaroida kun on vedellyt puhaltaessa mutta muuten näyttää sopivalta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 22:40 (GMT +2).