Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2011, 15:55
Henkka Haamu:n Avatar
Henkka Haamu Henkka Haamu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.07.11
Sijainti: Vantaa/Hyvinkää
Viestit: 24
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Vasemmanpuolen oviin Pasi kävi sovittelemassa Opelin kahvat paikalleen. Kohtuullisen tarkka sovite, että saa vielä ikkunatkin toimimaan. Nyt olisikin tarvetta kahdelle A Vectran takaovenkahvalle, koska etuovienkahvoja ei voi tässä projektissa hyödyntää, eivät nimittäin mahdu paikalleen. Jos haluat luopua kahvaparista edullisesti, niin laita vaikka yksityisviesti.
Tarviitko vielä? Nykästään kaverin vanha Vectra tässä jokupäivä allekirjoittaneen katumaasturilla paalattavaksi ja muistin että jollain palstalaisella oli joskus tommosille kahvoille tarvetta. Toki onhan tuostakin viestistä aikaa kulunut jo tovi...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2011, 20:01
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Henkka Haamu Näytä viesti
Tarviitko vielä? Nykästään kaverin vanha Vectra tässä jokupäivä allekirjoittaneen katumaasturilla paalattavaksi ja muistin että jollain palstalaisella oli joskus tommosille kahvoille tarvetta. Toki onhan tuostakin viestistä aikaa kulunut jo tovi...
Eipä ole tullut vielä kahvoja hommattua, eli tarve on edelleen kahdelle takaovenkahvalla kiinnikkeineen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2011, 19:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Takalinkit valmiit, materiaali 36/20 ainesputkea ja päät Ballistic Fabricationilta. Sopivat kierretapit jouduttiin hommaamaan Englannista saakka ja myös kiristysmutterit on valmistettu Suomessa, ettei rahtikulut olisi nousseet lisäpainon myötä. Lämmityslaitteen ja ohjainlaitteiden paikkoja alettu vähän hahmottelemaan. Projekti edistyy hitaasti mutta varmasti
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	takalinkit.jpg‎
Views:	878
Size:	72,5 Kt
ID:	21976   Click image for larger version

Name:	lämppäri.jpg‎
Views:	829
Size:	66,8 Kt
ID:	21977   Click image for larger version

Name:	pyörä sovitus.jpg‎
Views:	1210
Size:	93,5 Kt
ID:	21978  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2011, 20:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tosta tulee kyllä perkeleen hyvännäköinen vekotin kunhan on valmis. Hyvältä se näyttää toki jo nyt!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2011, 18:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Pohjassa oleva reikä hieman pienentynyt, takapenkkien kiinnitysalusta paikallaan. Tukivarsien kiinnitykset tehty valmiiksi, tuli 4mm seinämällä oleva palkki poikittain koko auton mitalle ja kiinnitys helmapalkkeihin sekä turvakaariin. Tankin upotustakin aloiteltu. Polttoainepumppu auton sisälle vai ulkopuolelle? EVO 1 takapuskuria joutuu hieman muokkaamaan sivuilta, mutta laitoin sen paikalleen jäykistämään koria nyt kun tuon kertaalleen tehdyn vinssin paikan joutuu poistamaan ja tekemään uusiksi toiseen paikkaan. Syy edellä mainittuun on tankin valinta safarimalliseksi eli suuremmaksi. Jos mittailuni ei ole menneet ihan mettään niin hankintalistalle menee 18 tuumaiset ilmatikut, jolloin sisäänjoustoa 16cm ja ulos vajaa 30cm.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	penkinpohja.jpg‎
Views:	648
Size:	90,1 Kt
ID:	22100   Click image for larger version

Name:	tankin kotelo.jpg‎
Views:	606
Size:	46,6 Kt
ID:	22101   Click image for larger version

Name:	takapuskuri sovittelua.jpg‎
Views:	671
Size:	96,3 Kt
ID:	22102  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2011, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Eikös 18" ilmatikut ole aika pitkät taakse? Noilla buggy- mallisilla Cherokeillakin meinaa olla takapään joustojen osalta ongelmaa, ainakin jos on Piraten jannuihin uskomista. Meinasitko pistää rajoitinliinan keskelle akselia estämään liiallista ylös- alas suuntaista "suoraa" joustoa? Tuollainen 30cm sisään-ulosjoustoa on aika passeli määrä niin ei tule kardaanin kanssa ongelmia ja on taatusti riittävä määrä rajummassakin menossa.

Silloin voisi käyttää noita 18" pitkiä ilmatikkujakin ja niistä saisi täyden ulosjouston irti, kun keskellä oleva rajoitinliina ei estä ulosjoustoa yhdeltä puolelta kerrallaan. Mistä hommasit tankin, minkä kokoinen ja paljonko tuli hintaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2011, 22:18
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös 18" ilmatikut ole aika pitkät taakse? Noilla buggy- mallisilla Cherokeillakin meinaa olla takapään joustojen osalta ongelmaa, ainakin jos on Piraten jannuihin uskomista. Meinasitko pistää rajoitinliinan keskelle akselia estämään liiallista ylös- alas suuntaista "suoraa" joustoa? Tuollainen 30cm sisään-ulosjoustoa on aika passeli määrä niin ei tule kardaanin kanssa ongelmia ja on taatusti riittävä määrä rajummassakin menossa.

Silloin voisi käyttää noita 18" pitkiä ilmatikkujakin ja niistä saisi täyden ulosjouston irti, kun keskellä oleva rajoitinliina ei estä ulosjoustoa yhdeltä puolelta kerrallaan. Mistä hommasit tankin, minkä kokoinen ja paljonko tuli hintaa?
Miustakin ne vaikutti aluksi aika pitkiltä, mutta kun mittailin akselin liikeratoja renkaiden mahdollistamissa puitteissa, niin tuollaisiin mittoihin päädyin. Sisään 16cm ja siihen varalle pari senttiä kuten ilmatikkuihin perehtynyt kaveri suositteli, eli 18 cm ylöspäin. Tikku olis silloin normaalissa ajokorkeudessa 88,5cm pitkä. Ulosjoustoa tais noilla mitoituksilla jäädä jotain 27cm. Akselin liikeradat mahdollistaisi suuremmatkin liikkeet mutta sisäänjoustossa rengas alkaa ottaa kiinni pyöränkoteloon. Eiköhän siihen kardaaniin saa tehtyä niin pitkän liukuosan, että sen suhteen ei tule ongelmia. Ei kait saavutettuja joustoja ruveta rajoittelemaan Tankki tuli Racers Placelta joskus aikoja sitten, olisko maksanut jotain 150 euroa rahteineen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 15:09 (GMT +2).