Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 25.08.2011, 13:24
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tulooko siittä firmasta ollenkaan hytikkavinssejä?

Semmonen valmis setti, jossa vinssi ja sopiva/helposti asemoitava pumppu kaikkine tilpehööreineen olis pop.
Ei tarttis kissojen ja koirien kanssa metsästellä palikoita. Sen kun vaan tekis pumpulle korvakot, nostas vinssin nokalle ja kytkis liittimet => kovaa vinssuuta.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 25.08.2011, 14:54
VINSSIKAUPPA.fi VINSSIKAUPPA.fi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Liminka
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Joo jostainhan sitä olisi tingittävä. Esim narun pituudesta. Mutta pitää jatkonarua messissä niin sekin auttaa..

Tässä näkemysvisio raa´asti mulkattuna tunnetusta merkistä

Aika hyvä
__________________
www.vinssikauppa.fi
Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet

0400-453609
email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 25.08.2011, 15:00
VINSSIKAUPPA.fi VINSSIKAUPPA.fi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Liminka
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Tulooko siittä firmasta ollenkaan hytikkavinssejä?

Semmonen valmis setti, jossa vinssi ja sopiva/helposti asemoitava pumppu kaikkine tilpehööreineen olis pop.
Ei tarttis kissojen ja koirien kanssa metsästellä palikoita. Sen kun vaan tekis pumpulle korvakot, nostas vinssin nokalle ja kytkis liittimet => kovaa vinssuuta.
Ei ole, ainakaan vielä, kysyn Xdynalta onko niillä suunnitelmia tähän suuntaan.
Hyvä idea tuollainen kompaktipaketti, mikäli koko ja hytikkaöljyn jäähdytys saadaan passeliksi.
__________________
www.vinssikauppa.fi
Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet

0400-453609
email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 25.08.2011, 15:11
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Tulooko siittä firmasta ollenkaan hytikkavinssejä?

Semmonen valmis setti, jossa vinssi ja sopiva/helposti asemoitava pumppu kaikkine tilpehööreineen olis pop.
Ei tarttis kissojen ja koirien kanssa metsästellä palikoita. Sen kun vaan tekis pumpulle korvakot, nostas vinssin nokalle ja kytkis liittimet => kovaa vinssuuta.
Tässä olis varmaan mahdollisuudet kohtuullisen hyvälle kaupalliselle menestykselle. Vaikka ei tulisi valmista bolt-on -sarjaa niin jos edes saisi keskenään yhteensopivia komponentteja yhdestä paikasta ja mitoitusohjeet mitä kannattaa ostaa. Letkut standardien mukaan niin että letkuja saa tavallisesta hydrauliikkaputkasta. Vaikka varaosaletkuista jäisi rahat saamatta, niin kokonaismyynti on taatusti suurempaa verrattuna erikoisletkuihin ja osiin.

Edit: Tässä siis hyvä puoli että ei vaadi välttämättä omaa osatuotantoa vaan ennemminkin valmiiden komponenttien ostamista ja myymistä. Siinä mielessä investointikustannukset on varmaan kohtuullisen pienet.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 25.08.2011 15:21
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 25.08.2011, 16:58
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Kaikissa tasavirtamoottorityypeissä kierrosluvun karkaaminen on ongelmana. Kestomagneettimoottoreissa vähemmän, mutta molemman tyyppisissä sarjamoottoreissa kyllä, split series woundissa kai vähän vähemmän muttei sitäkään ilman kuormaa voi täysillä jännitteillä ajella.

Vinssin mekaniikkaan voisi sinne jarrusatulan ja vetokytkimen maisemiin asentaa _vaihdettavaksi suunniteltuja_ mikrokytkimiä haistelemaan onko moottorilla kuormaa ja onko jarru vetänyt. Ohjausreleet sitten reagoivat näihin asiaankuuluvasti, kuten niihin lämpöantureihinkin. Periaatteessa myös voisi askarrella keskipakokellon mittaamaan nopeuden mahdollista karkaamista ja taas jälleen mikrokytkimellä haistella sen aktivointia.

Jos tehoelektroniikan suunnittelu ja teettäminen ei tuota ongelmia olisi ehdottomasti paras vaihtoehto semmoinen PMSM eli kestomagneeteilla tehty synkroninen vaihtovirtamoottori ohjattuna asiaankuuluvan taajuusmuuttajan kautta. Elektroniikan voi lakata ja koteloida siten, että vesi ei ole ongelma. Avomeripurjehtijat osaa kertoa paremmin, mutta vesitiiviyttä on taas jälleen vältettävä.

Jos homman pitää pelata perinteisillä releillä on käytettävä siis noita tasavirtamoottoreita ja vinssi siltä osin tulee väistämättä melko tavanomaiseksi. Uuden tekniikan etuna olisi pieni koko ja keveys ja lisäksi sähköboksin voisi asennella jonnekin akun lähimaastoon kuivaan paikkaan. Sieltä tulisi kolme paksua johdinta ja muutama anturijohdin itse vinssille.

Standardiosien ja -mittojen käyttö olisi huollon kannalta todella hieno asia. Samaten vaihteen olisi uitava öljykylvyssä ja huohotusputken voisi nipasta vetää vaikka kuskin korvan juureen jos siltä tuntuu. Lisähehkutuksena PMSM-moottoreista, koko moottori voisi uida siellä samassa öljyssä, jos öljyn jaksaa valita olemaan käämilakkaystävällistä.

Myös ajatus valmiiksi paketoidusta hydrauliikasta kuulostaa hienolta. Kaiken olosuhteille aran voisi asentaa vaikka kattoon ja sieltä sitten kivasti letkulla keulaan.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 25.08.2011, 17:15
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Mun mielestä voi antureita olla vaikka kuinka paljon, mutta ne ei sais tehdä muuta kuin sytyttää merkkivaloja tai summereita. Jossain tilanteessa on tarve ylikuormittaa vinssiä senkin uhalla että moottori palaa. Tai jonkin anturin piuhan katkeaminen / hajoaminen ei paljon hymyilytä auton ollessa tuulilasisyvyydessä suossa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 25.08.2011, 20:32
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Baxxterilla on pointsia ja ohjauksen voi tehdä myös niin, että suoja-antureille on tarjolla ohituskytkin.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 26.08.2011, 12:05
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Hydrauli vinssi muuttuvavälityksisellä planeettavaihteistolla ja sähköpumpulla ja vieläpä halvalla. muuttuvavälityksinen = ihan niinku sukkanauhavetonen volovo mutta hele.... kauhean paljon parempi tai sitten esim kaksilovinen sähköllä kytkettävä laatikko
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 26.08.2011, 13:39
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
Hydrauli vinssi sähköpumpulla ja vieläpä halvalla.
Mitä tällä saadaan muuta kuin hirvittävä tehohäviö kovaan hintaan? Ottaa virtaa 60% enemmän kuin saman tehoinen sähkövinssi...

Hydraulivinssin hienous on juurikin se että pumpulla voidaan ottaa niin paljon voimaa irti koneesta kuin mitä välityksen kestävyys antaa myöden, sähkövinssin tehoja rajoittaa laturin tuotto ja akkujen virran anto.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 26.08.2011, 15:14
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 704
Perusasetus

Vinssin "instrumentointi"


Terveisiä propellihattu-osastolta. Varusteita nippeli friikeille

Lämpömittari / suoja on helppo ja halpa lisävaruste moottoriin. Tässä Juuson autoon vinssin huollon yhteydessä tehty lisäys.
http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/index2.html


Sähkövinssissä moottorivirta ilmaisee suunnilleen voiman millä vedetään. Hydraulivinssissä paine on suoraan verrannollinen voimaan. Eli molempiin systeemeihin on helppo tehdä voimaa näyttävä mittari.

Omaan Hummerin Milemarkkeriin tein huvikseni tällaisen mittarin vinssin käyttökahvaan. Dokumentaatio ei ole kummoinen, mutta tästä saa varmaan ideasta kiinni.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Winch/Winch.htm

Tästä topikista löytyy vielä pari kuvaa antureista.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87252


Tässä juttua Juuson Suzukista. Viestissä #77 on esimerkki yksinkertaisesta virtamittarista.
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=51655&page=4
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 26.08.2011, 18:10
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Terveisiä propellihattu-osastolta. Varusteita nippeli friikeille


Tässä juttua Juuson Suzukista. Viestissä #77 on esimerkki yksinkertaisesta virtamittarista.
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=51655&page=4
Kuvassa näkyy myös kytkentäkaavionpalaa kivipohjasesta vinssin ohjauksesta, mimmosta oon vähän ehdotellu. Onko kytkentää testattu? Pääseekö savut vai onko Tarpeeks Jäykkä Säätö? Ihan mosfeteillä?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 26.08.2011, 19:07
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mitä tällä saadaan muuta kuin hirvittävä tehohäviö kovaan hintaan? Ottaa virtaa 60% enemmän kuin saman tehoinen sähkövinssi...

Hydraulivinssin hienous on juurikin se että pumpulla voidaan ottaa niin paljon voimaa irti koneesta kuin mitä välityksen kestävyys antaa myöden, sähkövinssin tehoja rajoittaa laturin tuotto ja akkujen virran anto.
Nythän olikin puhe unelmavinssistä eikä tehohäviöstä Ja minä tykkää tuossa sähkössä siitä kun se ei vaadi sitä käyvää auton moottoria
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 26.08.2011, 19:30
VINSSIKAUPPA.fi VINSSIKAUPPA.fi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Liminka
Viestit: 33
Perusasetus

Koostin kohtuudella toteuttamiskelpoisia ideoita ja toiveita. Laitan niitä Xdynan tehtaalle pohdittavaksi. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja päästäänkö tuotteistamaan, sekä pellepelottomia palkitsemaan...

Jatkakaa toki ideoitten esilletuomista, keskustelu on ollut mielenkiintoista.

Osa toiveista onkin jo toteutettu Xdynan vinsseissä:
-Esim rummun vapautus onnistuu Auto clutch-malleissa
-Isorumpuisiin Big Base malleihin mahtuu 40m köyttä (palstalla vaikuttavan arhon kokemuksen mukaan 11mm köyttä mahtuu mainiosti jopa 50m).
-Ilmajäädytys ja 2 moottoria: Isoimmassa 7700kg kaksi moottorisessa vinssissä on paineilmanipat valmiina. Käyttäjä voi itse valita ottaako ne käyttöön vai ei tulppaamalla ne tarvittaessa mukana tulevilla osilla. Jäähdytyksen voi toteuttaa kahdella eri tavalla joko niin että moottoriiin tulee sisäinen kierto (kuva alla) tai sitten ilman voi tuoda kompuralta ja kierrättää vinssin moottorin kautta. Samalla moottoriin tulee ylipaine ja vesikin pysyy paremmin ulkona.
-Laakerointi hoidettu standardimitoitetuilla laakereilla.



__________________
www.vinssikauppa.fi
Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet

0400-453609
email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi

Viimeksi muokannut VINSSIKAUPPA.fi : 27.08.2011 10:51 Perustelu: Laakeri kommentti lisätty
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 26.08.2011, 20:07
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Naru kelaantuu sinne kartion ohuempaan kohtaan ja naru on solmussa.
hmm.... mikäs tai miten se siellä osaa solmuun mennä ???
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 26.08.2011, 23:27
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 704
Perusasetus

Ohjain


Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=51655&page=4
Kuvassa näkyy myös kytkentäkaavionpalaa kivipohjasesta vinssin ohjauksesta, mimmosta oon vähän ehdotellu. Onko kytkentää testattu? Pääseekö savut vai onko Tarpeeks Jäykkä Säätö? Ihan mosfeteillä?
Ei ole vielä autossa kiinni. Ajeltu vasta labrassa pienellä moottorilla. Todennäköisesti tulee versio 2 ennen autoon asentamista. Kauko-ohjaukset sun muut instrumentointiin liittyvät jutut toimivat hyvin. Ratkaistavia ongelmia vielä on:
- kun akkujännite tippuu niin mennään MOSFETttien VGSon kynnyksen alle ja fetit joutuvat lineaariselle alueelle. Ikä ei ole kovin pitkä tässä tilassa
- hiilimoottorin kollektorin "kipinöinti" yhdistettynä moottorin suureen induktanssiin vaatii kunnollisen snubber piirin
- kytkentä on arka tilanteelle missä yhteys akkuun katkeaa tehot päällä. Tulee load dump tilanne, mutta mikään ei niele vapautuvaa energiaa.

Proto on lisäksi pelkkä H-silta kytkentä kestomagneetti moottoreille. Series woundit missä kenttä käännetään ympäri suunnan vaihdossa vaatisi erilaisen kytkennän. Itte tykkään kyllä kestomagneetti moottoreista niiden yksinkertaisemman rakenteen, pienemmän tyhjäpyörintävirran ja pienempien häviöiden takia = kuumenee vähemmän. En oikein tiedä syytä miksi kestomagneettikoneet eivät ole yleistyneet.



Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0532.jpg‎
Views:	1938
Size:	98,5 Kt
ID:	21097   Click image for larger version

Name:	DSC_0533.jpg‎
Views:	1900
Size:	96,0 Kt
ID:	21098  
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 26.08.2011, 23:47
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 704
Perusasetus

Freespool vipu


Jäi edellisessä viestissä kommentoimatta

Freespool vivun asennon/paikan helppo "säätö" olisi toivottava ominaisuus. Asennukset kun yleensä ovat ahtaisiin paikkoihin.

http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/winchmod_33.html

Tässä vehkeessä vaihdelaatikkoa pystyi kääntämään 45 asteen pykälissä.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 27.08.2011, 07:35
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Ei ole vielä autossa kiinni. Ajeltu vasta labrassa pienellä moottorilla. Todennäköisesti tulee versio 2 ennen autoon asentamista. Kauko-ohjaukset sun muut instrumentointiin liittyvät jutut toimivat hyvin. Ratkaistavia ongelmia vielä on:
- kun akkujännite tippuu niin mennään MOSFETttien VGSon kynnyksen alle ja fetit joutuvat lineaariselle alueelle. Ikä ei ole kovin pitkä tässä tilassa
- hiilimoottorin kollektorin "kipinöinti" yhdistettynä moottorin suureen induktanssiin vaatii kunnollisen snubber piirin
- kytkentä on arka tilanteelle missä yhteys akkuun katkeaa tehot päällä. Tulee load dump tilanne, mutta mikään ei niele vapautuvaa energiaa.

Proto on lisäksi pelkkä H-silta kytkentä kestomagneetti moottoreille. Series woundit missä kenttä käännetään ympäri suunnan vaihdossa vaatisi erilaisen kytkennän. Itte tykkään kyllä kestomagneetti moottoreista niiden yksinkertaisemman rakenteen, pienemmän tyhjäpyörintävirran ja pienempien häviöiden takia = kuumenee vähemmän. En oikein tiedä syytä miksi kestomagneettikoneet eivät ole yleistyneet.
Kestomagneettimoottorit ei varmaan ole yleistyny vielä kun näitä lämpöä ja kolahduksia kestäviä neodyymimagneetteja ei ole totuttu käyttämään. Onhan niitä saanu halvalla tuotettua vasta kymmenisen vuotta. Perinteisimmillä magneeteilla ei vinssikäyttöön oo hurjasti asiaa. Eiköhän noi kestomagneetit tee tuloaan vähitellen.

Hiiliharjan ongelmien vuoksi mua kiinnostaiskin sähköisesti kommutoidut moottorit eli ideaalitilanteessa just kestomagneettisynkroniset. Tutustun alueeseen mutta oon kyllä aika nyypiö. Käytännössähän siis pitää rakentaa taajuusmuuttaja ja sen vaatimukset on aika vaativat, roottorin ja kentän asennot täytyy koko ajan tietää ja reagoida niihin, absoluuttisesti ikinä ei saa kipata.

Vgs ongelmaa varten voi varmaan kasata jonkin tikapuunostimen tai konkanvaihtoheittäjän. Jälkimmäinen vois tulla kyseeseen, tehoa ei vaadita kovinkaan paljon ja sinne hilapiiriin vois laittaa sen kokosen konkan varaamaan, että jaksaa vinssata akun tyhjäksi. Virtaahan ei tarvita muuten kun fetin tilaa vaihtaessa.

Load dumppia varten sinne vois viljellä takadiodittomia fettejä moottorin kanssa rinnan. H-silta normaaleilla takadiodillisilla tehofeteillä mahollista kytkeä dumppaamaan virrat ylä- tai alakiskonsa kautta takasin moottorille.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 28.08.2011, 15:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Itte tykkään kyllä kestomagneetti moottoreista niiden yksinkertaisemman rakenteen, pienemmän tyhjäpyörintävirran ja pienempien häviöiden takia = kuumenee vähemmän. En oikein tiedä syytä miksi kestomagneettikoneet eivät ole yleistyneet.
Kahdesta auton kestomagneettivinssistä + mönkijöiden vinsseistä mieleen on jäänyt nopeuden puute. Ilman kuormitusta ja kuorman kanssa aina yhtä hitaita?

Onko xdynan jarrusta, vaihteiston osista ja 2-nopeuksisten mekaniikasta kuvia?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 29.08.2011, 04:34
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kahdesta auton kestomagneettivinssistä + mönkijöiden vinsseistä mieleen on jäänyt nopeuden puute. Ilman kuormitusta ja kuorman kanssa aina yhtä hitaita?

Onko xdynan jarrusta, vaihteiston osista ja 2-nopeuksisten mekaniikasta kuvia?
Moottorin nopeuteen vaikuttaa aika moni asia ja noissa luultavasti on valittu halpuussyistä se moottori kestomagneeteille eli paskat magneetit. Ei sillä, mun mielestä dcmoottorissa suurin virhe ei ole siinä onko magneetit kuparista vai kestona jos vertailussa on kunnon magneetit. Ongelma tulee siitä kollektorista kun se ei oikeen tykkää kosteudesta eikä pölystä ja vielä vähemmän mudasta tai suolavedestä.

Tästä syystä vaihtovirtamoottorit ois parempia, ne vaan vaatii taajuusmuuttajan. Jos oletetaan että taajuusmuuttaja olis valittavissa, ois parhain tehotiheys tilavuuden ja painon suhteen kestomagneettisynkronimoottoreissa. Rakkaalla lapsella kun on monta nimeä niin niitä nimitetään joskus myös BLDC eli harjattomiksi dc-moottoreiksi (joille kuitenkin siis syötetään vaihtovirtaa...).

Mainostamillani synkronikestomagneettimoottoreilla kulkee myös nämä ja hurjemmatkin pelit:

http://www.youtube.com/watch?v=uH3N7WnyJwQ

Ennenmaailmassa ennenkun neodyymimagneetit tuli oli tosi kova juttu jos jonkun rcauto kulki kaheksaakymppiä. Tämä siis ihan hiiliharjasilla perinnemoottoreilla.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 29.08.2011, 17:34
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Vinssi


Tossa on kestomagneetit
http://www.warn.com/industrial/winches/olympus_25.shtml

Sitten tietysti sähkö käytetään voiman eikä lämmön tuottamiseen
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 29.08.2011, 18:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Ja 2.6m/min tyhjänä
Tosin 1,7m/min vielä 11000kg kuormalla..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 04.09.2011, 13:09
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Ei ehkä niin mekaanista mutta.. Pimeässä hohtava naru/vaijeri. Ois makee
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.08.2012, 22:17
VINSSIKAUPPA.fi VINSSIKAUPPA.fi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Liminka
Viestit: 33
Perusasetus

Päivitelläänpä tätäkin threadia...


Unelmavinssi on syntynyt, tai ainakin lähemmäksi on päästy!

Keskustelu ja ideointi Unelmavinssistä on johtanut VINSSIKAUPPA.fi ja Xdyna -tehtaan kanssa tehdyssä yhteistyössä Vinssikaupan oman Xdyna Custom malliston syntyyn.

Keskustelupalstalla nimimerkillä “offroadjouni” vaikuttavan henkilön idea rummun pituuden räätälöinnistä ja sitä myöten köysi/vaijeri kapasiteetin valinnasta on nyt totta Xdyna Custom-vinssien myötä. Lisätietoja löydät verkkokauppamme Xdyna Custom -valikosta.
Offroadjouni palkitaan mainiosta ideasta Xdyna vinssillä. VINSSIKAUPPA.fi kiittää ja toivoo että Offroadjounin idea palvelee mahdollisimman monia vinssaajia.

Otamme mielellämme edelleen vastaan mainioita ja toteutuskelpoisia ideoita vinssien ominaisuuksiin, rakenteisiin, käyttöön tai lisävarusteisiin liittyen.


Terveisin,

Mikko Vinssikaupasta
__________________
www.vinssikauppa.fi
Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet

0400-453609
email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 12.08.2012, 22:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Juntti.


Eräs tilanne kun joudutaan vinssaamaan niin et puu on sivussa ja vaijeri kelautuu vain toiseen laitaan,sillon menee junttiin ku vaijeri kihnuttaa runkoon. Kalastus hommissa käytetään ns. hyrräkelaa,joissain sellaisissa on semmonen siimaohjuri joka ohjaa siiman tasaisesti puolalle,siitä vois ottaa mallia. Ehkä samassa ohjurissa vois olla jotkut "hukkarissat" joka jarruttaa vaijeria hieman vain sisäänpäin kelatessa et vaijeri kelautuu tasaisesti puolalle,nykyään vinssiapinan (eukko) pitää pitää vaijeria tiukalla sillon ku ei oo kuormaa.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 13.08.2012, 16:48
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Pystyykö vaihteistoa valitsemaan?

Onko esim 2 vaihteinen sähköjarrullinen pitkä iso rumpu mahdollinen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unelma offiautosi? -Sakke- Chit-Chat 29 21.03.2011 11:19
Unelma-autosi L-200 Chit-Chat 46 18.03.2006 17:11
Unelma työpaikka BeGe Chit-Chat 12 27.10.2005 22:01
hilux unelma telipeto Chit-Chat 4 21.06.2005 21:07
susnamiesten unelma -juhani- Linkit 3 19.04.2004 06:36


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).