![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Auto 4wd hiace vm87 turbotettu 2L turbona muokattu ct20 syyläri lähes uusi, kahdella sähköflektillä Ei vaan meinaa lämmöt pysyä kurissa vähänkin vedätettäessä. On vielä niin typerässä paikassa tuo moottori ettei pääse kuuma ilma oikein pois "konehuoneessa" Tuolla öljynlauhduttimella ajattelin jos vähän saisi lämpöjä pienemmäks Cooleri auttais varmasti mahottomasti mut on vähän ahtaat paikat tuossa hiacessa Nyt kyllä suunnitelmissa ostaa alumiini syyläri jota siirtää koneeseen päin ja väli jäähdytin syylärin eteen, jos sais ahtoputket tällein syylärin yli vedettyä. Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella? pääsis todella paljon helpommalla?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on muuten öljynjäähdytin, ei lauhdutin ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin jäähdytin se on
![]() kiinteesti pistetty pyörimään, käytin rj70 sähköflektejä,joita ohjattiin lämpötila-anturilla ja tietysti löytyi myös pakko-ohjaus katkaisijalta.Joo meinas lämmetä siitä huolimatta. Kaksi 2l turboic:tä(yksi 2LT) ollut, niin kyllä oma ropeli on paras kiinteenä.Haittana tietysti talvi kun täytyy maskin eteen laittaa suojaa, mutta vois olla sitten se oma ropeli (toimiva), joka mottorin lämmetessä alkaisi pyöriii ja jäähyttää.(ropeli=tuuletin)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
täytyypäs koittaa omalla ropelilla! piru heitin sen tuulitunnelin mäkeen mutta täytynee koittaa ilman sitä!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() bgouyhuyo
Mul on kans hilteessä toi 2LT kattila,kilon ahdolla ei juuri lämpö ongelmia ollu. Kesäkuumalla termokytkimellä ohjattu flekti kyllä huuti ahkerasti. Se orkkis mekaaninen flekti on tosi tehokas,se vaan ottaa voimansa moottorin tehosta niinku tietysti sähköflektikin. Mun mielest paras konsti ois vaan isontaa syylaria ja toi öljyjäähdytin on kans hyvä konsti laajentaa jäähdytys pinta-alaa. Sit sähköflektit jäähdyttimille ja tohon aerodynamiikkan on syytä paneutua huolella,ettei käy niin et se flekti vatkaa samaa kuumaa ilmaa puolelta toiselle. Se oma ropeli vie voimaa jonkin verran,ihan mutuna et varmaa enempi ku sähkö ropeli,talvella muutenki kylmä hiase ei lämpene riittävästi. Se hukkaa voimaa ja sitä kautta naftaa ja menohaluja,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä? (Vai onko taas aukko sivistyksesä...) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Kyllä/ei.
Itse asiassa kyllä,pumppu pyörii aina. Se flekti vaan on sen vesipumpun akselissa ja kun se propeli ei oo niin hyvin tasapainotettu ni se pitää tärinää ja tytinää ja rasittaa laakeria,siks myös syö voimaa aika paljon. Siinähän on alunperin semmonen viskokytkin ja vanhemmiten niitä hajoaa,sit ei ota kiinni tai jopa hirttää aina kiinni,toimiessaan hyvä joskin reagoi joskus turhan hitaasti. Sehän ottaa kiinni haistaessaan kuumenneen syylärin ja maasto-ajossa ei oikein haista,orkis flektin toimintaa voi tehostaa pikku sähköflektillä joka puhaltaa kuumaa ilmaa syylarin etupuolelta sihen kytkimeen.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa mainitsit itse syyn, tuulitunneli puuttuu!
Ei ole ihmekkään, jos ilma ei kierrä! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ite vaihtasin hyrrän vaikka schwitzerin s1:een... ja cooleri olis kova sana... vaikka vähän pienenpikin... ct 20 on todettu moneen otteeseen aivan liiian ahtaaksi kyseiseen moottoriin.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |