![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Auto 4wd hiace vm87 turbotettu 2L turbona muokattu ct20 syyläri lähes uusi, kahdella sähköflektillä Ei vaan meinaa lämmöt pysyä kurissa vähänkin vedätettäessä. On vielä niin typerässä paikassa tuo moottori ettei pääse kuuma ilma oikein pois "konehuoneessa" Tuolla öljynlauhduttimella ajattelin jos vähän saisi lämpöjä pienemmäks Cooleri auttais varmasti mahottomasti mut on vähän ahtaat paikat tuossa hiacessa Nyt kyllä suunnitelmissa ostaa alumiini syyläri jota siirtää koneeseen päin ja väli jäähdytin syylärin eteen, jos sais ahtoputket tällein syylärin yli vedettyä. Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella? pääsis todella paljon helpommalla? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on muuten öljynjäähdytin, ei lauhdutin ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin jäähdytin se on
![]() kiinteesti pistetty pyörimään, käytin rj70 sähköflektejä,joita ohjattiin lämpötila-anturilla ja tietysti löytyi myös pakko-ohjaus katkaisijalta.Joo meinas lämmetä siitä huolimatta. Kaksi 2l turboic:tä(yksi 2LT) ollut, niin kyllä oma ropeli on paras kiinteenä.Haittana tietysti talvi kun täytyy maskin eteen laittaa suojaa, mutta vois olla sitten se oma ropeli (toimiva), joka mottorin lämmetessä alkaisi pyöriii ja jäähyttää.(ropeli=tuuletin)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
täytyypäs koittaa omalla ropelilla! piru heitin sen tuulitunnelin mäkeen mutta täytynee koittaa ilman sitä!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() bgouyhuyo
Mul on kans hilteessä toi 2LT kattila,kilon ahdolla ei juuri lämpö ongelmia ollu. Kesäkuumalla termokytkimellä ohjattu flekti kyllä huuti ahkerasti. Se orkkis mekaaninen flekti on tosi tehokas,se vaan ottaa voimansa moottorin tehosta niinku tietysti sähköflektikin. Mun mielest paras konsti ois vaan isontaa syylaria ja toi öljyjäähdytin on kans hyvä konsti laajentaa jäähdytys pinta-alaa. Sit sähköflektit jäähdyttimille ja tohon aerodynamiikkan on syytä paneutua huolella,ettei käy niin et se flekti vatkaa samaa kuumaa ilmaa puolelta toiselle. Se oma ropeli vie voimaa jonkin verran,ihan mutuna et varmaa enempi ku sähkö ropeli,talvella muutenki kylmä hiase ei lämpene riittävästi. Se hukkaa voimaa ja sitä kautta naftaa ja menohaluja,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä? (Vai onko taas aukko sivistyksesä...) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa mainitsit itse syyn, tuulitunneli puuttuu!
Ei ole ihmekkään, jos ilma ei kierrä! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ite vaihtasin hyrrän vaikka schwitzerin s1:een... ja cooleri olis kova sana... vaikka vähän pienenpikin... ct 20 on todettu moneen otteeseen aivan liiian ahtaaksi kyseiseen moottoriin.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |