Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2011, 08:18
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
se suodattimen jalan yhteydessä oleva alumiini muju. 30cmx10cm. sielllä sisällä muistaakseni 3 vai 2kennoinen
jäähdytin
kyllä siinä ainakin 3 kennoa on... ja jäähdytysteho kyllä riittää sen mitä tuosta padasta kestää tehoa repiä

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2011, 10:01
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
kyllä siinä ainakin 3 kennoa on... ja jäähdytysteho kyllä riittää sen mitä tuosta padasta kestää tehoa repiä
Ongelmahan tässä on:

Auto 4wd hiace vm87
turbotettu 2L turbona muokattu ct20
syyläri lähes uusi, kahdella sähköflektillä

Ei vaan meinaa lämmöt pysyä kurissa vähänkin vedätettäessä.

On vielä niin typerässä paikassa tuo moottori ettei pääse kuuma ilma oikein pois "konehuoneessa"

Tuolla öljynlauhduttimella ajattelin jos vähän saisi lämpöjä pienemmäks
Cooleri auttais varmasti mahottomasti mut on vähän ahtaat paikat tuossa hiacessa

Nyt kyllä suunnitelmissa ostaa alumiini syyläri jota siirtää koneeseen päin ja väli jäähdytin syylärin eteen, jos sais ahtoputket tällein syylärin yli vedettyä.

Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella?
pääsis todella paljon helpommalla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2011, 16:15
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
Mitenkäs auttaako yhtään jos laitankin coolerin syylärin takapuolella?
pääsis todella paljon helpommalla?
Turhaa työtä luvassa, koska syyläristä tuleva kuuma ilma lämmittää cooleria. Siksi ne yleensä laitetaan ensimmäiseksi.

Se on muuten öljynjäähdytin, ei lauhdutin Lauhduttimessa höyry muuttuu nesteeksi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.08.2011, 06:09
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Niin jäähdytin se on ,mutta asiaa...2L konessa kannattaa käyttää omaa ropelia,joka on
kiinteesti pistetty pyörimään, käytin rj70 sähköflektejä,joita ohjattiin lämpötila-anturilla ja
tietysti löytyi myös pakko-ohjaus katkaisijalta.Joo meinas lämmetä siitä huolimatta.
Kaksi 2l turboic:tä(yksi 2LT) ollut, niin kyllä oma ropeli on paras kiinteenä.Haittana
tietysti talvi kun täytyy maskin eteen laittaa suojaa, mutta vois olla sitten se oma ropeli
(toimiva), joka mottorin lämmetessä alkaisi pyöriii ja jäähyttää.(ropeli=tuuletin)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2011, 07:06
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

täytyypäs koittaa omalla ropelilla! piru heitin sen tuulitunnelin mäkeen mutta täytynee koittaa ilman sitä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2011, 22:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

bgouyhuyo


Mul on kans hilteessä toi 2LT kattila,kilon ahdolla ei juuri lämpö ongelmia ollu. Kesäkuumalla termokytkimellä ohjattu flekti kyllä huuti ahkerasti. Se orkkis mekaaninen flekti on tosi tehokas,se vaan ottaa voimansa moottorin tehosta niinku tietysti sähköflektikin. Mun mielest paras konsti ois vaan isontaa syylaria ja toi öljyjäähdytin on kans hyvä konsti laajentaa jäähdytys pinta-alaa. Sit sähköflektit jäähdyttimille ja tohon aerodynamiikkan on syytä paneutua huolella,ettei käy niin et se flekti vatkaa samaa kuumaa ilmaa puolelta toiselle. Se oma ropeli vie voimaa jonkin verran,ihan mutuna et varmaa enempi ku sähkö ropeli,talvella muutenki kylmä hiase ei lämpene riittävästi. Se hukkaa voimaa ja sitä kautta naftaa ja menohaluja,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2011, 22:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

,vesipumpun laakerikin voi olla ihmeissään kun ei o tarkotettu jatkuvasti pyörimään.

Missäs näin? Eikös vesipumppu pyöri yleensä nimenomaan koko ajan kun moottori on käynnissä?
(Vai onko taas aukko sivistyksesä...)
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2011, 19:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuossa mainitsit itse syyn, tuulitunneli puuttuu!
Ei ole ihmekkään, jos ilma ei kierrä!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.08.2011, 20:36
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Ite vaihtasin hyrrän vaikka schwitzerin s1:een... ja cooleri olis kova sana... vaikka vähän pienenpikin... ct 20 on todettu moneen otteeseen aivan liiian ahtaaksi kyseiseen moottoriin.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:37 (GMT +2).