|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Onpa kiva, kun on riittävän vanha auto alla! Senkus vääntelen YJ:n jouset ym. mieleiseen asentoon...
Ps. Kannatuksen vuoksi haistatan p...at kekkoslovakian virkamiehille, jotka näitä kiristyksiä jokaväliin keksii. |
#27
|
|||
|
|||
Mites vaatinevatko TUVeja iskareista?
|
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli Timppa voi huoletta jatkaa ajelua putkitukivarsilla, ei tarvii peltisiä vaihdella takaisin. |
#29
|
||||
|
||||
Hyvähyvä!
Tosin putkiversiot on vasta tilauksessa, mutta pitäisi ne sinne alle laittaa. Pelästyin vain että kun taas on tuonkin asian kanssa viivytellyt niin nyt ei sitten saisi niitä enää leimattua.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#30
|
|||
|
|||
Ruuvatut levikelokarinkaaret....Katsurin kommentti:-tätä autoa sais madaltaa vain 40mm.....
|
#31
|
||||
|
||||
se on moro!
oiskos kellään tietoa että saakos täältä kotikonnuilta jostain par tuumaa korottavia jousia jeeppiin noilla hiivati tuv hyväksynnyillä meikäläiseltä kun ei oikeen lontoot saatikka siansaksat oikein taivu |
#32
|
||||
|
||||
Trailmastereissa ilmeisesti oli tüvi-paperit mukana. Ja ainakin 4x4parts.fi niitä toimittaisi. Itse en (vielä) ole sen enempää kysellyt.
|
#33
|
||||
|
||||
Eiks se nyt mennyt niin, että vain korotusjouset merkkaa? Eli korotuspalat voi pistää. Ne vielä vörkkii hyvin pikkukorotuksissa, jollei ole kyse xj:n yliheikkoihin takapakkoihin laitettavista korotusblokeista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#34
|
||||
|
||||
Mikäs tuossa muuttui?
Mitäs kaikkea tuosta tekstistä ihan tarkalleen ottaen on nyt muutettu?
Ennen taisi olla niitä "tai/taikka" sanoja ja vaihtoehtoja enemmän tuossa lauseessa: "Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella." ? Edit: Eipäs ollukaan, tuo on edelleen samanlainen molemmissa, muistin sen tuosta: "EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousituksen korkeutta saadaan muuttaa automalliin tarkoitettuja jousia tai muutossarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai muutososien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita." Ainakin tuo otsikko "Hyväksyttävät korkeuden muuttamiskeinot" oli ennen "Hyväksyttävät madalluskeinot", siitäkö tässä on kysymys Edit2: Ja eiköhän senkin otsikon alla heti toinen kappale ala kuitenkin "Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla." Ensimmäiseen kappaleeseen on jaksettu muuttaa madaltaminen -> korkeuden muuttaminen, ja sit onkin taas vissiin hiukan laiskottanut Mut onko siellä jotain hyvääkin? "Alustasarja saa olla korkeussäädettävä. Muutoskatsastuksessa on syytä huomioida, että monet säädettävät alustasarjat mahdollistavat liikenneministeriön päätöksen raja-arvoja (51mm tai 77mm) isommat muutokset. Sallittujen raja-arvojen mukainen säätövara merkitään katsastuksessa rekisteritietoihin." Koska muutenhan se ois konttorilla kielletty............ Viimeksi muokannut Pudejovicky : 08.07.2011 22:12 |
#35
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tulee nyt kaivettua vanhahko topicci takas pinnalle mutta en viittiny aloittaa uutta ketjua kun asiaa on täällä jo puitu... |
#36
|
||||
|
||||
Ei oo kannanottoa tullut vaikka kysytty. Eli kelpaa mun käsityksen mukaan ilman papereita.
|
#37
|
|||
|
|||
Tuolta löysin jotakin Tuv-paperein: http://www.automobiles.de/epages/617...8/Categories/6.
Mad suspension -settejä Mutta siis korotuspalat kierrejousien yläpäähän saa laittaa vaikkei ole todistuksia? |
#38
|
||||
|
||||
Miltäs nämä korotussarjojen TUV-paperit oikein näyttää? Ei kellään olisi skannattuna?
__________________
-Pauli- |
#39
|
||||
|
||||
Tulipa tuolla toisessa aiheessa asiasta taas pari juttua mieleen:
* Trafin päätöksessä puhutaan 1.1.1996 tai jälkeen tyyppihyväksytyistä automalleista. Miten jos automalli on tyyppihyväksytty ennen ko. ajankohtaa ja sitä on kuitenkin tehty pidemmän aikaa? Esim. vuosimallin 2000 autoon korotus jos automalli on tyyppihyväksytty 1995? Eihän tuota tyyppihyväksyntää joka vuosi joka korimallille kuitenkaan tehdä.. ***edit: niin juu siis, kuten toisessa topicissa selvisi ja mitä itsekin luin, niin 1.1.1998 eteenpäin kaikkiin vaaditaan hyväksyntä.. * Jos haluaa pultata autoonsa vaikkapa Fox:in, King Off Road:in tai Sway-a-way:n coiloverit? Iskari ei tartte hyväksyntää (coil- overin runko), mutta jouset tarttee? Vai rinnastetaanko coil-overit jollain tapaa MacPhersoneihin? Kokonaan kielletyt katuautossa? Riittääkö että coil-overin valmistaja ilmoittaa ko. coil-overin rungon maksimikuorman, mikä on sama tai suurempi kuin sen akselin akselimassasta puolet johon sitä asennetaan?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.08.2012 16:50 |
#40
|
||||
|
||||
Mua kiinnostais tietää vaaditaanko tukivarsien muutoksista TUV-papereita? Siis kun oli ajatuksissa vaihtaa alkuperäiset "Short Arm"-tukivarret "Long Arm"-mallisiksi. Korotushan mulla on jo valmiiksi otteessa, eikä tuo muutos vaikuta korottavasti... Tarviiko ne siis muutoskatsastaa kuitenkin?
|
#41
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#42
|
||||
|
||||
Nostetaas ylös!!
Ja -MaTTi-:lle kyssäri, onko Trafilta mitään tiedotetta/ohjetta/tulkintaa linkittää, mistä voimassaolevat asiat kävis ilmi, tuo ensimmäisen sivun linkki ei enää toimi!!! Ja löysin sen ihan itse (kerrankin): http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf
__________________
Killing time is not murder |
#43
|
||||
|
||||
Mitenkäs katsastuslaitokset mahtaa suhtautua siihen, että Opel Fronteraan kun ei suoraan ole korotussarjoja, vaan Calminin sarjat ovat Isuzu Amigoon, joka on sama auto eri merkillä?
Tarvisiko tähän olla joku todistus joko Isuzulta tai Opelilta, että alustat ovat samat, vai tuleeko tästä joku ongelma koska erimerkkiset autot? Sarjathan tulee jenkeistä ilman mitään hyväksyntää, mutta auto on -93 eli ei niitä edes ilmeisesti kaipaa. |
#44
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#45
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf Lainaus:
|
#46
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#47
|
|||
|
|||
onneks oma kiesi on 89 joten pääsee ehkä vähän helpommalla...
tosin saa nähä miten käy kun meinasin ProCompilta tilata kierrejousialustan millä korvaisi lehtijouset, on siis ihan tuohon autoon tarkoitettu setti. muutoskatsastukseen toki joutuu menee joka tapauksessa tuon kanssa.
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT |
#48
|
||||
|
||||
Ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa, kunhan ko. tukivarsipaketti on kyseiseen automalliin tarkoitettu ja tehtaan valmistama.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#49
|
||||
|
||||
Käytetään taas tätä topikkia.
Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu? Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa. Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut? -Juhani |
#50
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tiäräksää tuanoi |
Luokat |
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2010 17:01 |
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2009 22:05 |
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ | vannika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.11.2007 00:54 |
O: Maasturin runko, oltava paperit. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.11.2006 06:12 |