Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2013, 20:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Mitenkäs katsastuslaitokset mahtaa suhtautua siihen, että Opel Fronteraan kun ei suoraan ole korotussarjoja, vaan Calminin sarjat ovat Isuzu Amigoon, joka on sama auto eri merkillä?

Tarvisiko tähän olla joku todistus joko Isuzulta tai Opelilta, että alustat ovat samat, vai tuleeko tästä joku ongelma koska erimerkkiset autot?

Sarjathan tulee jenkeistä ilman mitään hyväksyntää, mutta auto on -93 eli ei niitä edes ilmeisesti kaipaa.
Ei sillä väliä vaikka on ladan vieterit, jos ei oo EU-tyypätty (1.1.1998 uudempi).
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...imuutoksin.pdf
Lainaus:
Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa lyhentää. Epäasianmukaisesti katkaistut tai käytössä katkenneet jouset on hylättävä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2013, 21:30
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mutta tossa ohjeessa puhutaan taas madaltamisesta ja pelkään että turkulaiset katsurit puuttuvat siihen kun yritän muutoskatsastaa autoani ja tukea oikeuttani näyttämällä ko. tekstin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2013, 09:14
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

onneks oma kiesi on 89 joten pääsee ehkä vähän helpommalla...
tosin saa nähä miten käy kun meinasin ProCompilta tilata kierrejousialustan millä korvaisi lehtijouset, on siis ihan tuohon autoon tarkoitettu setti.
muutoskatsastukseen toki joutuu menee joka tapauksessa tuon kanssa.
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2013, 10:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jansa Näytä viesti
tosin saa nähä miten käy kun meinasin ProCompilta tilata kierrejousialustan millä korvaisi lehtijouset, on siis ihan tuohon autoon tarkoitettu setti.
muutoskatsastukseen toki joutuu menee joka tapauksessa tuon kanssa.
Ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa, kunhan ko. tukivarsipaketti on kyseiseen automalliin tarkoitettu ja tehtaan valmistama.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2013, 08:41
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Käytetään taas tätä topikkia.

Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu?

Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa.

Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut?

-Juhani
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2013, 10:06
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Käytetään taas tätä topikkia.

Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu?

Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa.

Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut?

-Juhani
Trafilla on valtaosasta autoja jonkinmoiset tyyppikirjat. Paitsi LJ:stä. Niistä katsotaan sitten auton kokonaiskorkeutta. Mulle tehtiin kanssa niin että merkattiin kaaren ja navan väli otteeseen ja että "ajoneuvoon on asennettu korotussarja". Mitään lippuja tai lappuja en mukaani vienyt leimalle. Korkeus katsottiin auton käsikirjasta, 1890-1925mm ja sen mukaan katsoivat ettei mene liika korkeeksi.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2013, 16:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Mitenköhän tämä laki suhtautuu vaikka SOA:n tekoon? Kuvitteellinen potilas on esim. 1998vm samurai suikka latijousilla. Heittää samat jouset akselin yläpuolelle niin mitä katsuri sanoo? Ja vielä jatketaan ajatusleikkiä...että jättää SOAttuna vain päänorran paikalleen ja laittaa kynäjouset tai rangen alustan tukivarret ja "lisäjousia"? Edelleen on säilytetty alkuperäinen jousitustyyppi/ripustus ja alkuperäiset jouset (joita sai siis takoa tai muovata tms niin varmaan lehtiäkin saa vähentää?) ja sitten on asennettu vaan "lisäjousia ja lisätukivarsia"...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava junnu78 O/M/V Ajoneuvot 0 28.05.2010 17:01
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2009 22:05
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ vannika O/M/V Ajoneuvot 0 30.11.2007 00:54
O: Maasturin runko, oltava paperit. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.11.2006 06:12


Sivu luotu: 23:46 (GMT +2).