Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2013, 08:41
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Käytetään taas tätä topikkia.

Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu?

Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa.

Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut?

-Juhani

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2013, 10:06
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Käytetään taas tätä topikkia.

Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu?

Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa.

Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut?

-Juhani
Trafilla on valtaosasta autoja jonkinmoiset tyyppikirjat. Paitsi LJ:stä. Niistä katsotaan sitten auton kokonaiskorkeutta. Mulle tehtiin kanssa niin että merkattiin kaaren ja navan väli otteeseen ja että "ajoneuvoon on asennettu korotussarja". Mitään lippuja tai lappuja en mukaani vienyt leimalle. Korkeus katsottiin auton käsikirjasta, 1890-1925mm ja sen mukaan katsoivat ettei mene liika korkeeksi.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2013, 16:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Mitenköhän tämä laki suhtautuu vaikka SOA:n tekoon? Kuvitteellinen potilas on esim. 1998vm samurai suikka latijousilla. Heittää samat jouset akselin yläpuolelle niin mitä katsuri sanoo? Ja vielä jatketaan ajatusleikkiä...että jättää SOAttuna vain päänorran paikalleen ja laittaa kynäjouset tai rangen alustan tukivarret ja "lisäjousia"? Edelleen on säilytetty alkuperäinen jousitustyyppi/ripustus ja alkuperäiset jouset (joita sai siis takoa tai muovata tms niin varmaan lehtiäkin saa vähentää?) ja sitten on asennettu vaan "lisäjousia ja lisätukivarsia"...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2013, 18:23
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
jättää SOAttuna vain päänorran paikalleen ja laittaa kynäjouset tai rangen alustan tukivarret ja "lisäjousia"?
Ei taida toimia huonostikkaan. Latijousilla akseli liikkuu hieman eteen/taakse, tukivarret taas pyrkivät estämään moisen liikkeen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2013, 18:39
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Olihan niitä aikoinaan ralli escorteissakin...kun piti olla sääntöjen mukaan "lehtijousitus". Eli yksi lehti + nelilinkki ja sitten kierrejouset/kynäjouset. Parhaimmilla oli se ainutkin lehti "kompostiittia". Mutta tottahan siinä liikeradat ovat aika paljon pienempiä kuin maasturissa. Jotta se toimisi niin varmaan sen ainoan lehtijousen pitäisi olla tosi notkea ja ehkä jotenkin "kelluva" kiinnitykseltään, että ei oikeastaan osallistuisi juuri mitenkään jousituksen toimintaan.

Mutta onkohan se "teoriassakaan" mahdollista lain mukaan....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.06.2013, 19:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Kiinnityksestä saa varmaan kelluvan jos laittaa riiput molempiin päihin ja jos on vielä katulailliset revolverit niin ei ainakaan luulis liikaa ahdistavan.
Jos lain puolesta onnistuu?





Mites jos korotus mitataan kaaresta napaan niin jos laskee kaarta samanverran kuin korottaa miten menee leimauksen kanssa?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2013, 19:39
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Voihan se olla että tuon "TUV" määräyksen jälkeen on hankala käytää revolverisakkeleita tai muita kelluvamekanismeja ja ehkä poistaa latejakaan. Jos siis niuho katsuri sattuu. Toisaalta helppo olla myös "huomaamatta" tuollaisia. Koskeekohan tämä määräys myös maastopakettiautoja...lähinnä lava-autoja?

Pyöräkaarien laskeminen...jos tekee sen siististi esim. orkkiksen näköisillä levikkeillä niin niin eikai sitä voi kiistää jos mittaus kerran pitää paikkansa? Sit voi ruuvata levikkeet pois samalla kun laittaa isompaa pyörää alle...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.06.2013, 22:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mitenköhän tämä laki suhtautuu vaikka SOA:n tekoon? Kuvitteellinen potilas on esim. 1998vm samurai suikka latijousilla.
Toi on kyllä kierrejousitettu läpeensä. Ei taida EU-tyyppihyväksyttyä ympäriinsä latijousista peliä löytyä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.06.2013, 23:34
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei taida EU-tyyppihyväksyttyä ympäriinsä latijousista peliä löytyä...
Dieseli samurai 1.9TD ??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.06.2013, 08:37
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Juurikin noita dieseleitä ajattelin...ja lavamallisina on esim. v. 2002
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...

Viimeksi muokannut petr : 25.06.2013 09:05
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.06.2013, 08:51
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Toi on kyllä kierrejousitettu läpeensä. Ei taida EU-tyyppihyväksyttyä ympäriinsä latijousista peliä löytyä...
fordin jenkki maastureissa on lehtijousitus edessä uudemmissakin eli 2000 luvun vehkeissä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.06.2013, 10:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
fordin jenkki maastureissa on lehtijousitus edessä uudemmissakin eli 2000 luvun vehkeissä.
Mutta ei oo EU-tyyppihyväksytty, eikä europakuillakaan ole tyyppihyväksyntäpakkoa kun vasta käyttöönottopäivästä 29.10.2010.

Koskee autoja jotka on"...edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty...", lukee tossa jousimuutosohjeessa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2017, 11:13
migueli migueli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.10.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 19
Perusasetus

Vieläkö tämä pätee. https://www.trafi.fi/filebank/a/1414...imuutoksin.pdf

Vitaraa vm-92 tarjosin muutoskatsastukseen alustan osalta. Pitääkö tämän ikäiseen olla TUV todistus osista. Katsuri kyllä kyseli kyseistä lappua.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava junnu78 O/M/V Ajoneuvot 0 28.05.2010 17:01
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2009 22:05
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ vannika O/M/V Ajoneuvot 0 30.11.2007 00:54
O: Maasturin runko, oltava paperit. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.11.2006 06:12


Sivu luotu: 02:29 (GMT +2).