![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Käytetään taas tätä topikkia. Mistä katsastusmiehet näkevät alkuperäismittoja navasta kaareen, vai minkä perusteella he tietävät paljonko autoa on korotettu? Nyt autoa on korotettu korikorotuksella 2,5" ja sen jälkeen otteeseen merkittiin joku mitta keskiöstä kaareen, joka ei ollut edes tarkka ja nyt autoa pitäs saada ylemmäs, joten pitäis tietää paljonko uskaltaa nostaa. Vai onko kaikki vaan kiinni katsastusmiehestä ja siitä millainen päivä hänellä on ollut? -Juhani
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän tämä laki suhtautuu vaikka SOA:n tekoon? Kuvitteellinen potilas on esim. 1998vm samurai suikka latijousilla. Heittää samat jouset akselin yläpuolelle niin mitä katsuri sanoo? Ja vielä jatketaan ajatusleikkiä...että jättää SOAttuna vain päänorran paikalleen ja laittaa kynäjouset tai rangen alustan tukivarret ja "lisäjousia"? Edelleen on säilytetty alkuperäinen jousitustyyppi/ripustus ja alkuperäiset jouset (joita sai siis takoa tai muovata tms niin varmaan lehtiäkin saa vähentää?) ja sitten on asennettu vaan "lisäjousia ja lisätukivarsia"...?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida toimia huonostikkaan. Latijousilla akseli liikkuu hieman eteen/taakse, tukivarret taas pyrkivät estämään moisen liikkeen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olihan niitä aikoinaan ralli escorteissakin...kun piti olla sääntöjen mukaan "lehtijousitus". Eli yksi lehti + nelilinkki ja sitten kierrejouset/kynäjouset. Parhaimmilla oli se ainutkin lehti "kompostiittia". Mutta tottahan siinä liikeradat ovat aika paljon pienempiä kuin maasturissa. Jotta se toimisi niin varmaan sen ainoan lehtijousen pitäisi olla tosi notkea ja ehkä jotenkin "kelluva" kiinnitykseltään, että ei oikeastaan osallistuisi juuri mitenkään jousituksen toimintaan.
Mutta onkohan se "teoriassakaan" mahdollista lain mukaan....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiinnityksestä saa varmaan kelluvan jos laittaa riiput molempiin päihin ja jos on vielä katulailliset revolverit niin ei ainakaan luulis liikaa ahdistavan.
Jos lain puolesta onnistuu? Mites jos korotus mitataan kaaresta napaan niin jos laskee kaarta samanverran kuin korottaa miten menee leimauksen kanssa?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voihan se olla että tuon "TUV" määräyksen jälkeen on hankala käytää revolverisakkeleita tai muita kelluvamekanismeja ja ehkä poistaa latejakaan. Jos siis niuho katsuri sattuu. Toisaalta helppo olla myös "huomaamatta" tuollaisia. Koskeekohan tämä määräys myös maastopakettiautoja...lähinnä lava-autoja?
Pyöräkaarien laskeminen...jos tekee sen siististi esim. orkkiksen näköisillä levikkeillä niin niin eikai sitä voi kiistää jos mittaus kerran pitää paikkansa? Sit voi ruuvata levikkeet pois samalla kun laittaa isompaa pyörää alle... ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toi on kyllä kierrejousitettu läpeensä. Ei taida EU-tyyppihyväksyttyä ympäriinsä latijousista peliä löytyä...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dieseli samurai 1.9TD ??
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin noita dieseleitä ajattelin...ja lavamallisina on esim. v. 2002
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... Viimeksi muokannut petr : 25.06.2013 09:05 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
fordin jenkki maastureissa on lehtijousitus edessä uudemmissakin eli 2000 luvun vehkeissä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koskee autoja jotka on"...edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty...", lukee tossa jousimuutosohjeessa. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Vieläkö tämä pätee. https://www.trafi.fi/filebank/a/1414...imuutoksin.pdf
Vitaraa vm-92 tarjosin muutoskatsastukseen alustan osalta. Pitääkö tämän ikäiseen olla TUV todistus osista. Katsuri kyllä kyseli kyseistä lappua. |
![]() |
Luokat |
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava | junnu78 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.05.2010 17:01 |
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2009 22:05 |
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ | vannika | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.11.2007 00:54 |
O: Maasturin runko, oltava paperit. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.11.2006 06:12 |