Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2011, 16:19
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Mitäs noita riippumattomia tutkimuslaitoksia on muita kuin TÜV?

Ja on muuten TYHMIÄ nuo trafin insinöörit ja päättäjät. Mitata nyt lokarinkaaresta korkeutta. Tai oikeastaan hyvä niin

__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2011, 16:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Niih.. totta kyllä puhut LaaLaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2011, 16:45
Cumminski Cumminski ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 27
Perusasetus

VEROTTAJAN kammiossa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2011, 18:05
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Kai niitä alkuperäsiä kierrejousiakin saa "säätää" pidemmiksi, ja siinähän ne maalaa samalla ja laittaa jotkin kivat tarrat, muttei vaihda :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2011, 19:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kertauksena muistakaa "Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)"
Eli suurinta osaa harrastajista ei koske (toistaiseksi).
Ja sivutörmäystestistä, "Sivutörmäystestissä kuljettajan puoleisen auton oveen törmää 30 cm:n korkeudella maasta vaunu, jonka nopeus on 50 km/h." Tuon takia juuri 295 & 305mm mitat.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2011, 21:25
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

No, kai tässä kuitenkin on vielä sama homma kuin karjapuskureidenkin kanssa, että onhan ne jouset siellä jo olleet monta vuotta...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2011, 22:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kertauksena muistakaa "Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)"
Eli suurinta osaa harrastajista ei koske (toistaiseksi).
Ja sivutörmäystestistä, "Sivutörmäystestissä kuljettajan puoleisen auton oveen törmää 30 cm:n korkeudella maasta vaunu, jonka nopeus on 50 km/h." Tuon takia juuri 295 & 305mm mitat.
Joo, olet oikeassa, tuon kuution möntin korkeushan on juuri tuo 300mm
Piirtelin paperilla, mitä tuo käytännössä tarkoittaa:
jos joku matala auto on kestänyt tuon möntin iskeytymisen juuri tuolla 300mm
ilmoitetulla korkeudella, ja auton kynnyskoteloon tuo 295mm maasta ja sitä lasketaan 50 mm niin OK, mutta jos se auto on varustettu hivenen korkeammilla talvirenkailla, että 10mm aiempaa ylempänä, niin ei kelpaa
Sehän on tuon puolisen metriä korkean möntin kannalta ratkaiseva ero

p.s Onko "AKE:n" Kuitunen menettänyt kumileimasimen, kun ei ollut allekirjoittajana, kun keskustellaan maastureiden muutoksista?

p.s.s Milloinhan hitsataan tyv- hyväksyttyjä korjauspaloja noihin autoihimme,
ja milloin tarvitaan tyv- hyväksyntä vinssillxxxxx (en uskalla sanoa ääneen)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2011, 22:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s Onko "AKE:n" Kuitunen menettänyt kumileimasimen, kun ei ollut allekirjoittajana, kun keskustellaan maastureiden muutoksista?
Ei oo Valtiovarainministeriön vanhempi hallitussihteeri Heikki Kuitunen AKE:ssa töissä, eikä oo käsittääkseni koskaan ollut mitään katsastusohjeita kirjoittelemassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.05.2011, 22:32
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites korin korotuspalikat? Pitääkö nekin olla hyväksytty? Tai lehtijousien riiput?
Tuossa oli, jotta jousia on luvallista vaihtaa myös toisista autoista. Onko varaosana myytävät vieterit automaattisesti tüv-hyväksyttyjä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.05.2011, 16:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Mitäs noita riippumattomia tutkimuslaitoksia on muita kuin TÜV?

Ja on muuten TYHMIÄ nuo trafin insinöörit ja päättäjät. Mitata nyt lokarinkaaresta korkeutta. Tai oikeastaan hyvä niin
Ruuvatut levikelokarinkaaret....Katsurin kommentti:-tätä autoa sais madaltaa vain 40mm.....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.07.2011, 08:26
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

se on moro!
oiskos kellään tietoa että saakos täältä kotikonnuilta jostain par tuumaa korottavia jousia jeeppiin noilla hiivati tuv hyväksynnyillä

meikäläiseltä kun ei oikeen lontoot saatikka siansaksat oikein taivu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.07.2011, 19:44
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Trailmastereissa ilmeisesti oli tüvi-paperit mukana. Ja ainakin 4x4parts.fi niitä toimittaisi. Itse en (vielä) ole sen enempää kysellyt.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.07.2011, 19:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eiks se nyt mennyt niin, että vain korotusjouset merkkaa? Eli korotuspalat voi pistää. Ne vielä vörkkii hyvin pikkukorotuksissa, jollei ole kyse xj:n yliheikkoihin takapakkoihin laitettavista korotusblokeista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hyväksyntä, korotusjouset, paperit, tuv, tüv


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan asuntovaunu, 4 nukkumapaikkaa oltava junnu78 O/M/V Ajoneuvot 0 28.05.2010 17:01
Onko renkaassa oltava kokomerkintä? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2009 22:05
O:Patrol, oltava katsastettu ja hintaa max.2500€ vannika O/M/V Ajoneuvot 0 30.11.2007 00:54
O: Maasturin runko, oltava paperit. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 05.11.2006 06:12


Sivu luotu: 16:12 (GMT +2).