Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2011, 09:44
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Asiaa.


Kivinen puuhuu paljon, mutta asiaa.
Yli pääsemätön este on kun punainnn vaate maasturistille. Sitä haluaa koittaa uudestaan, eikä halua myöntää etteikö sitä pystisi ajamaan. Sekin on hyvä jos jokunen auto siitä yli pääsee niin se todistaa että se on ajettavissa. Aikahan ratkaisee ja jos vaikka sattuisi se sadepöivä eikä yksikään pikkupyöräinenkään estettä ylittäisi niin muut radat sitten nousevat ratkaisevaan osaan paremmuutta ratkottaessa.

Mäntsälän safarilla kun ilmoitin että suraavana on muta oja jota ei ole vielä kukaan ajamalla ylittänyt, niin heti tuli inokkaita yrittäjiä ja kaikki muutkin pähkäilivät miten sen yli ajamalla pääsisi. Eikä pässyt kukaan vieläkään. Nytkin monen mielenkiinto heräsi tuota "ajamtonta mutaojaa" kohden.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Elkää vielä puuttuko rengaskujiin. Ainoa mitä kannattaa kehittää on renkaiden kiinnitys ja ajojärjestys. Savisilla renkailla voi olla mahdoton ajaa, mutta kuivalla kelillä tuo on aivan loistava este.

Mulla oli vanhan tallin pihassa oma este, joka rakentui jonkun dumppamista ojarummuista ja henkilöauton renkaista. Noiden jälkeen noustiin asfalttikasalle. Aluksi tuo oli tuplalaatikko-Hiluxille aivan mahdoton ajettava, sitten vaihdettiin 35" MT/R:stä 36" Irokkiin ja päästiin jo ilman tuuria läpi. Beadlockkien myötä saatiin ilmanpaineet kuntoon ja sitten homma alkoi onnistumaan kerta toisensa jälkeen. Sadekelillä pito oli aika hilkulla ja savirinteen jälkeen tuota ei päässyt ikinä.

Muita autoja en muista, mutta yksi LJ estettä koitti ja sen raide/akseli väli ei sitten sopinut esteelle lainkaan. Auto ei yksinkertaisesti vaan voinut ylittää estettä.

Nykyisellä autolla se oli sitten aivan älyttömän helppo, raideväli oli paljon suurempi ja rengaskin kasvoi 3,5". Lukkoja ei enää tarvinnut.

Ajatus tässä on se, että yhden auton testin perusteella ei kannata ratkaista onko este oikeesti hyvä vai huono. Siihen esteen vaikeuteen vaikuttaa niin moni pienikin asia. Ei varmaan ole mahdollista ajattaa autoja kuivin renkain esteelle? Olisiko mahdollista tehdä pieni murskepolku ennen estettä, jossa isoimmat mudat putoaa pois renkaista? Vasta muutaman kisan jälkeen, jos useimmat autot ei selvitä estettä, on muutoksen paikka.

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 24.06.2011 10:06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2011, 12:44
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Täällähän ehdoteltiin ennen testipäivää rengaskujaan enemmän välejä mihin oma pyörä tippuu yms. Sen jälkeen mietittiin miten pysyvät paikallaan jos välejä tehdään. Välejä ei jätetty mutta siitä huolimatta renkaat liikkuivat.

Ossi on nyt tuumaillut että käytetään sitä ehdotettua betonia apuna. Täytetään muutamia isoja renkaita betonilla ja laitetaan niitä väleihin. Eli joudumme latomaan renkaat uudelleen kujiin. Josko sitten pysyisivät paikallaan. Ei tehdä muuta muutosta.

Tuo Ossin oma ajo kujan läpi oli lähinnä vitsi. Siinä irtosi jälleen kerran paikat niiden hampaista jotka eivät voi käsittää traktorin renkaiden käyttöä offroadissa. Videon lisäksi laiton kärkevän tekstin ikään kuin siinä toiveessa että saisimme meille tärkeää kommenttia korjausehdotuksiksi.

Tulkitaan tämäkin keskustelu niin että maltillisilla ratkaisuilla betonia apuna käyttäen korjaamme kujan. Siitä sitten joko tykätään tai ei.

Samoin totesimme eilen spoorin suhteen että maltillista toisen reunan pehmitystä ja veden pinnan vähäistä laskemista ja hyvää tulee.

Testipäivänä täällä nähtiin sellaisia liikkuvia "savikasoja" että ei niitä savipallorenkaita ihan pienillä ratkaisuilla kesken kisan putsata.
Mikäli on kuiva hellepäivä, tuo savi ei kauheasti autoja suttaa. Spoorissakin kun on vettä. Silloin voitaisiin ajaa kaikkia osuuksia sekaisin. Jos tulee sadepäivä, pitäisi varmaan ajaa trial osuudet ensin ja vasta sitte savet. Trial osuuksilla olevat ojathan olemme jo luvanneet tehdä joka sään kestäviksi.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2011, 16:09
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Ossi on nyt tuumaillut että käytetään sitä ehdotettua betonia apuna. Täytetään muutamia isoja renkaita betonilla ja laitetaan niitä väleihin. Eli joudumme latomaan renkaat uudelleen kujiin. Josko sitten pysyisivät paikallaan. Ei tehdä muuta muutosta.
Pysyiskö ne isommat renkaat paikoillaan, jos laittais ihan vaan maata täyteen? Eikä välttämättä renkaita sitten kiinni toisiinsa, vaan rataa pidemmäksi?

Lainaus:
Yli pääsemätön este on kun punainnn vaate maasturistille. Sitä haluaa koittaa uudestaan, eikä halua myöntää etteikö sitä pystisi ajamaan.
Tiedän kyllä millaista estettä kommentillasi tarkoitat, mutta rengaskujat ei siltä näyttäneet. Muita esteitä katsoessa tuli ajatus "kun olis oma auto niin näyttäisin.." mutta rengaskujia katteli vaan "kait noihinkin ajais jos olis pakko"
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.06.2011, 09:36
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

[QUOTE=baxxter;777731]Pysyiskö ne isommat renkaat paikoillaan, jos laittais ihan vaan maata täyteen? Eikä välttämättä renkaita sitten kiinni toisiinsa, vaan rataa pidemmäksi?

Ei mitään tietoa, testata pitää. Mutta jatkojalostimme ajatusta ja päädyimme betoniin monestakin syystä. Betonilla täytettyjä kuormaajan renkaita on helpompi siirrellä sillä betoni pysyy paikallaan eikä valu reijistä pois. Noita rengaskujia kuitenkin joudutaan varmaan jatkossakin muokkaamaan tai tulevaisuudessa jopa korvaamaan jollain uusilla esteillä. Tässäkin tapauksessa nämä betonitäytteiset ovat hyvin siirrettävissä ja käyttökelpoisia jossain muussa kohtaa. Betoni on myös painavampaa ja pitää renkaan varmaankin paremmin paikoillaan kuin maalla tai hiekalla täytetty.

Ne kallion päällä olevat renkaat jotka sidoimme ketjuilla voisivat myös betonitäytteisinä pysyä paikoillaan ilman muuta sidontaa. Kannattaa ainakin kokeilla. Meneehän se rengas hieman jäykäksi betonista mutta tokkopa tuollainen iso rengas muutenkaan paljoa joustaa normipainoisen maasturin alla.

Samalla on ajateltu valaa muutamia betonikuutioita joissa on siirtämistä helpottava "kahva". Tällaisia oli Ahvenistollakin. Näistä saa nopeasti siirtelemällä ratkaisuja radalle kohtiin jotka eivät toimineetkaan sellaisina. Vaikka kesken kisojen.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2011, 19:43
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mäntsälän safarilla kun ilmoitin että suraavana on muta oja jota ei ole vielä kukaan ajamalla ylittänyt, niin heti tuli inokkaita yrittäjiä ja kaikki muutkin pähkäilivät miten sen yli ajamalla pääsisi. Eikä pässyt kukaan vieläkään. Nytkin monen mielenkiinto heräsi tuota "ajamtonta mutaojaa" kohden.
t. Ismo Ämmä
Mä voin ajaa sen ojan...! :-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.06.2011, 10:49
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Punainen vaate?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä voin ajaa sen ojan...! :-)
Niinpä!

Betoinilla kun täyttää kumet niin niitä ei tarvi kuin kerran täyttää ja on todellakin helppompi muokata esteitä, kannataisko tehdä samalla valuun pari koloa joissa menis betoni raudat nostamista varten?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.06.2011 10:52
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.06.2011, 11:02
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti

Betoinilla kun täyttää kumet niin niitä ei tarvi kuin kerran täyttää ja on todellakin helppompi muokata esteitä, kannataisko tehdä samalla valuun pari koloa joissa menis betoni raudat nostamista varten?

t. Ismo Ämmä
Nähtäväksi jää miten talkooporukka asian ratkaisee.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.07.2011, 19:50
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Luontoäiti on laittanut parastaan ja pitänyt huolen että kaikki kaivaukset ovat olleet lähinnä uima-altaita. Ossilla on riittänyt töitä veden poistossa. Perjantaina olevan Vampula viikko tapahtuman avoimet ovet kun tuovat oman paineensa kehiin. Radan tarvitsisi olla päällisin puolin siistin ja toimivan näköinen jo nyt, vaikka kisoihin on vielä puolitoista viikkoa aikaa.

Viime lauantaina täällä ahersi taas pieni ja tehokas talkooporukka. Kelin ollessa hiostavan kostea, päivästä ei pitkää voinut tehdä. Mutta aikaansaannosta kuitenkin valmistui. Kuvia ei tullut tälläkään kertaa otettua lähinnä siksi että en ollut lähimaillakaan ja muut eivät tainneet siinä helteessä edes viitsiä mitään ylimääräistä.

Paikalla oli Eero, Lucifer, Pörö, Genobi, Ossi sekä Luciferin ja Pörön pojat.

Ossi tilasi jo viikolla kuormallisen pyöreitä kiviä ja näitä laitettiin ojien pohjalle. Ikävä kyllä ojat täyttyivät aika pian kaatosateiden vuoksi, joten kivien kuvaaminen jääköön tällä kertaa.

Pyöreitä kiviä ripoteltiin myös muutamiin trial esteisiin lisätäytteeksi.

Luciferin ja Pörön pojat pinosivat liki kaikki pihalla vielä olevat klapit konttiin. Kenties innokkuutta lisäsi se, että työssä apuna käytettiin pienkuormaaja Avanttia.

Isommat pojat tekivät sitten näitä:






Trukkilavallinen betonia siinä kului mutta ovat toivottavasti vaivan ja hintansa arvoisia. Näitä on ihan hyvä siirrellä kuormaajallakin. Mitään nostorautoja ei laitettu etteivät ne sitten painu jonkun maasturin renkaasta läpi.

Talkoopäivän jälkeen Ossi oli vielä halkaissut säiliön ja hitsuutellut puolikkaat yhteen. Tässä pikkurenkaisille este jota helpotetaan asettamalla toiseen etureunaan matala betoniporras.


Eilen Ossi tyhjensi rengaskujat ja aloitti uudelleen lataamisen.


Tänään ratamestarin kaikki vapaa-aika on mennyt kuoppien veden tyhjennyksessä sekä yleisessä siistimisessä. Tässä kohtaa oli niitä klappikasoja ynnä muuta romua. Vammaksella tasoittelua.

ISO KIITOS JÄLLEEN KERRAN TALKOOPORUKALLE! Vielä yhdet talkoot yritetään järjestää.

Niille joita kiinnostaa tällaisen hankkeen byrokraattinen puoli kerrottakoon että olen kulisseissa netin kautta laittanut vireille teamin ry hakemuksen. Tarkoitus oli yksityisenä henkilönä toimia mutta monessa vaiheessa on tullut vastaan se tosiasia että yhdistys pystyisi hoitamaan asiat jouheammin. Ympäristölupaa hakiessa tuli ensimmäisen kerran ilmi että yhdistyksenä luvan saanti olisi ollut helpompaa. Yhdistyksellä kun on kirjanpitovelvollisuus ja velvoitteena tietty aatteellisuus.
Vastuuvakuutusta ottaessani törmäsin tähän asiaan uudestaan. Vakuutus olisi kyllä myönnetty mutta mieluummin yhdistykselle.
Nyt on yhdistyshakemus jätetty ja rekisteröintimaksut maksettu. Y-tunnuksen saamme lähiaikoina. Perustettavalle yhdistykselle myös oma pankkitili avattu. Onhan tämä selkeämpää mutta kirjanpitovelvollisuus tulee teettämään ylimääräistä paperityötä. Mutta onneksi vanhana merkonomina jotain osaan itsekin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.07.2011, 21:43
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Ossilla on pitänyt kiirettä kun on vuoroon rakentanut ja välillä siistinyt. Huomenna on koettelemus numero kaksi, eli avoimet ovet klo 12.00-18.00.

Rata-alue on kuivumaan päin sillä auringoista hellesäätä on ollut muutaman päivän. Karhulla tasaamalla on keskualue palautunut tasaiseksi ja pehmeää on enää ison mäen ympärillä. Kuvassa etualalla on sitä pehmeää aluetta.


Esteitä on paranneltu. Tässä pikkupyöräisten uusin este valmiina.


Vieressä oleva isopyöräisten este on paranneltu.


Samat esteet toisesta suunnasta kuvattuna.


Vettä on vieläkin vaikka tyhjennelty on. Pyöreitä kiviä pohjalle laitettiin mutta nähtäväksi jää kuivuuko kelit vai joudutaanko viimehetkellä hankkimaan lisää kiviä pitoa antamaan.

Tuohon kivikkoon lisättiin myös pikkukiviä.


Tässä toisesta suunnasta. Tähän kaarteeseen viikonlopun talkoissa tullaan tekemään pikkupyöräisille ajoeste.


Muutamissa kohdissa tällaisilla siirrettävillä porteilla tuomarit muuttavat esteen joko pikku- tai isopyöräisille. Tilaa säästävä ratkaisu.


Rengaskujat saivat uuden ilmeen. Tästä kuvasta ei paljoa ymmärrä mutta nyt siellä on niitä kivoja pyörän tippumiskoloja ja rata ei ole ihan niin elastinen. JMC:llä Ossi testaili ja suhteellisen rauhallisesti rata käyttäytyi painavan auton alla. Tuskin millään keinolla radasta saadaan täysin liikkumatonta.


Toisesta suunnasta kuvattuna.


Tässä kohtaa kiinnitysketju nalkitti Luciferin. Nyt renkaat on vaihdettu betonilla täytettyihin ja pysyvät paremmin paikoillaan. Tuo oikeassa reunassa oleva iso rengas on takaa tuettu betonimötillä mutta se tuntuu vaativan vielä toisen betonimurikan jotta pysyy paikoillaan.


Nämä esteet on tehty jo viime vuonna ja ovat maastoutuneetkin ympäristöön sopiviksi. Pikkupyöräisten osuutta helpotettiin kivillä. Ossi testaa ensiviikolla JMC:llä tuon konttiesteen. Jos ongelmia tulee, aikaa on vielä muutama päivä korjailla. Ennen tätä päivää ei ole oikein ollut niin toimivaa autoa jolla tuota olisi voinut kokeilla ja safariauto ei kiipeä ilman vinssiä yhtään mihinkään.


Toisesta suunnasta kuvattuna pikkupyöräisten osuus. Renkaiden jälkeiset puunrungot ja kivet kasailtiin viime talkoissa.


Turun Sanomien toimittaja kävi tänään tekemässä jutun. Liekö tieto vuotanut Vampula Viikon järjestäjiltä. Oikolukua ei ilmeisesti tule joten hirvittää jo valmiiksi mitä se offroudista mitään tietämätön toimittaja sinne lehteensä oikein kirjoittelee. Ainahan niissä juituissa virheitä on ollut.

Viikonloppuna korjataan savikanjoni, tehdään sinne yhteen kaarteeseen pikkupyöräisten este, wombat holeseja pyöristellään ja laitetaan portteja ja siimoja. Keleistä ja porukan määrästä riippuu saadaanko kaikki tehtyä mutta viikolla loput.

Minulle jää "kisatoimiston" raivaussiivous ja ne kaikki papru hommelit ja pikku juoksuhommelit. Onhan siinä vaikka mitä pikku näpertelyä.

Se nyt on varmaa että yleisöä tulee kun sanomalehdet ovat tiedottamisesta niin kovan huolen pitäneet. Tänään soitin Vampulan Martta yhdistykseen ja pyysin grillaus apua. Ihania ihmisiä kun näin lyhyellä varoitusajalla melkein lupasivat ottaa vastuun makkaran ja virvoitusjuomien myynnistä. Alkuviikolla saan varmistuksen käykö näin vai grillataanko ne makkarat niiden betonirenkaiden tulilla. Tyyliin itsepalvelu.

Lehti-ilmoituksen laatimisen venytän viime hetkeen jotta näemme tuleekö kilpailuumme kilpailijoita edes niin paljoa että kutsua kannattaa julki laittaa. Ensi torstain lehteen tulevat aineistot ehtii vielä sopivasti jättämään alkuviikolla ja silloin kilpailumme ilmoittautumisaika on mennyt umpeen.

Toivomme tietenkin että kilpailijoita tulisi enemmän kuin tähän mennessä on ilmoittautunut. Emme toivo sitä pelkästään itsemme vuoksi vaan yleensäkin koko lajin kannalta. Ne jotka ovat tätä osiota seuranneet siinä toiveessa että joskus vielä itsekin toteuttavat omat ajomaasto suunnitelmansa, heidän kannaltaan olisi ikävää kerrottavaa että ei kannata. Harrastajia ei kiinnostanut. Tämän sijaan toivomme että voisimme päättää tämän projekti osion sanoihin: KYLLÄ KANNATTI, harrastajat kunnioittivat osallistumisellaan rataamme ja työpanostamme.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.07.2011, 21:53
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

HIENOA!


UPEELTA NÄYTTÄÄ!
Menkäähän ihmeessä ajamaan joilla ei muuta tärkeempää tekemistä ole.
Ai että kun saisin olla mukana!
Vaan seuraavalla keralla sitten ja toivottavasti jo JEgoNEERilla!

Kuvia ja juttua minulle tulemaan niin saadaan JEEPSTER lehteenkin juttu sitten.
jeepster@fjdc.org

HYVÄ OSSI ja PICU!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.07.2011, 14:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Nämä esteet on tehty jo viime vuonna ja ovat maastoutuneetkin ympäristöön sopiviksi. Pikkupyöräisten osuutta helpotettiin kivillä. Ossi testaa ensiviikolla JMC:llä tuon konttiesteen. Jos ongelmia tulee, aikaa on vielä muutama päivä korjailla. Ennen tätä päivää ei ole oikein ollut niin toimivaa autoa jolla tuota olisi voinut kokeilla ja safariauto ei kiipeä ilman vinssiä yhtään mihinkään.

Piti kysyä tästä konttiesteestä jo aiemmin, mutta unohdin niin kysytään nyt. Kun tuosta kuvasta ei oikein selviä, niin onko kyseessä ihan normi 20' teräskontti ilman mitään lisävahvistuksia? Jos siitä on tarkoitus ajaa ylitse isopyöräisillä, niin suosittelisin tekemään jotain vahvennusta.

Vaikka itse kontti kyllä kestää ~25-30 tonnin payloadia ja toisaalta yleensä ~210 tonnin staattisen kuorman nurkkien päällä (=7 korkeata pinoa max. payloadissa konttilaivalla), niin sen enempää itse katto kuin pitkien sivujen kulmapalkit ei ole tehty varsinaisesti kantamaan kuormaa. Kyllä ne toki varsin paljon kestää, mutta olen moneen kertaan duunissa nähnyt noitten pitkän sivun palkkien vääntyvän tyhjän kontin painosta, kun on siihen laskettu vähän huonosti toinen kontti päälle. Palkit on yleensä paikasta riippuen 50 x 50mm x 3mm RHS- palkkia, tai 150 x 50 x 3mm RHS:ää. Samoin kattopelti on kontista riippuen 1,5- 2,5mm:n corten- terästä. Aika mukavasti taipuu katto jo oman jalan alla, auton painoa ei tule välttämättä kestämään kovin kauaa ennenkuin reunoista saattaa alkaa saumat ratkeamaan. Olen telonut muutamankin kontin katon hitsaussaumoja paperirullalla kun joskus lastaisin kontteja terminaalissa.

Vaikka nuo kontit kestäisikin auton painon hajoamatta, niin pieni lisävarmistus ei olisi pahitteeksi, ihan vain vahinkojen ja turhien vaaratilanteiden välttämiseksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.07.2011, 22:26
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

HIENOA TALKOO VOIMAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tällaista on kiva lukea!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.07.2011, 12:37
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tässä tämä ilmainen mainos nyt on. Toimittaja laittoi postin kautta tulemaan kun emme kuulu lehden tilaajiin.
Muutamia asiavirheitä on tekstiin päässyt mutta toimittajalla ei ollut minkäänlaista offroad tuntemusta ja aikataulu oli erittäin tiukka. Iltapäivällä tehty juttu seuraavana aamuna ilmestyvään lehteen! Hienon jutun hän on laatinut ja JMC todistettavasti liikkui hetken. Sitä iloa ei pitkään kestänyt tälläkään kertaa.

Turun Sanomat
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.07.2011, 13:38
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Hieno projekti! Innolla seurattu pitemmän aikaa radan rakentelua.

Kuvaamaan tullaan taisteluparin kanssa, ehkä joku limu tai makkara kelpaa myös.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Rata BMW elhapero O/M/V Ajoneuvot 2 04.12.2009 22:07
Rata Camaro -67 O/M/V Muut 2 24.08.2005 06:55
Lahden rata? Tapahtumat 6 22.10.2003 09:51
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 Tron Yleiset 0 19.09.2002 07:28
Rata-ajot ?? ZR1 Yleiset 0 20.03.2002 14:37


Sivu luotu: 01:48 (GMT +2).