Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2011, 09:35
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Näinpä. Kuinkahan monessa Pajero topikissa kyseistä autoa on haukuttu runkkariksi ja täysin paskaksi maasturiksi? Eipä se silti tunnu pajero miehiä haittavaan. Nivoja taas on haukuttu idän ihmeiksi, romuiksi sun muiksi. Eipä nuo Niva miehet siitäkään hernettä ota nenään. Mutta huoh.. Kerrohan jotain negatiivista toitsusta niin sieltä tulee 20 fanaatikkoa hehkuttaman toitsu ylivoima ja haukkumaan kyrväksi toitsun negatiivisista asioista kirjoittajan. Tulee ihan natzi saksa mieleen.. Toitsu toimii yli hitlerinä..

... mutta kun lapset ei saa paljastaa ettei Keisarilla ole vaatteita....

Ja jottei se menisi ihan vetelyksi niin kyllä ne porsii king-cap:itkin, + 300 tkm ajettu ja taatusti huonolla hoidolla ollut vaihteisto iski hanskat tiskiin menemällä jumiin, ratkaisuna uusi loota tilalle. Auto on vm. -98 eli vanha.

Ja kyllä, jos pelkkien numerotietojen valossa asiaa katsotaan niin toyota on jäänyt jälkeen muista. Eri asia on sitten kun otetaan kone oikeasti käyttöön ja katsotaan vasta 20v päästä missä mennään niin silloin on asia ihan toisin. Puolustuksena tosin tuollaisilla "tää o ollu mulla 20v käytössä ja mitään ei oo koskaan ollu" on ihan huuhaata koska normijärjellä varustettu tyyppi kyllä ei tuota usko.
Sekin on jännä seikka että aina tuijotetaan hintaa, mutta hyvin harvoin katsotaan mitä sillä hinnalla saa.
Kumpiko on järkevämpää ostaa, karvalakkimalli jossa on max. kääntyvät etupyörät ja jarrut ja ajettavuus kuin ylikuormatulla kottikärryllä ja johon pitää lisävarustelistalta raksia koko rivi täyteen että kamppeesta on ylipäätään kulkuvälineeksi ja työkaluksi.
Vai toiselta puolen kolikkoa, ostaa laite jonka ajettavuus on niin ikään kuin ylikuormatulla kottikärryllä mutta vakiona on jo kaikki ja lisävarustelistalta vain poimitaan korkeintaan "kivoja herkkuja" kuten vähän parempi radio, ajotietokone, toisenlaiset vanteet yms yms... ei niin tärkeitä ja loppujen lopuksi huomataan että varustellun karvalakin ja toisen merkin hintaero onkin luokkaa 1-2 k€ (tosin varusteltua karvalakkia joutuu odottamaan min 3kk, toisen saat liikkeestä heti mukaan).....
On se vain veemäinen valita haluaako kermavaahtoa vai marenkia!

Mutta kyllä jos numerojen perusteella katsoo niin ihmetellä pitää miten hiluxia meinataan myydä.
Meneekö muuten kuinka moneen lava-autoon eurolava kyytiin ja otetaan vielä malli jossa on 5 hlö ohjaamo?



E: kyllä muuten noissa kaikissa lavureissa alkaa ulkonäkö olla se tärkein seikka, miettikääs ny jotain koneyrittäjää joka rämpii lavurilla syksyllä räntäsateessa korvessa 500l löpötankki lavalla, sitäkin ihan taatusti kiihottaa kiiltavät muovipuskurit ja kromisäleikkö kun se koittaa kihnuttaa sillä autollaan koneen kupeeseen löpöä viemään ja rasvaamaan työkaluaan (siis metsäkonetta/kaivuria tms).
Mä vähän luulen että se koneyrittäjä vissiin ilolla tervehtisi mitä tahansa lavuria jossa lavalle saisi lyödä 1,5 tn romua, olisi kelpo maavara ja tilava hyvä ohjaamo, kunnolla suojattu tekniikka ja etenemiskykyä muuallakin kuin asvaltilla....
ja hinta ei kirvelisi seuraavaa 6 vuotta....


Viimeksi muokannut L-200 : 15.06.2011 09:42 Perustelu: Unohimpa laittaa....
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2011, 10:22
Tourinki:n Avatar
Tourinki Tourinki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: Lieksa
Viestit: 277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
E: kyllä muuten noissa kaikissa lavureissa alkaa ulkonäkö olla se tärkein seikka, miettikääs ny jotain koneyrittäjää joka rämpii lavurilla syksyllä räntäsateessa korvessa 500l löpötankki lavalla, sitäkin ihan taatusti kiihottaa kiiltavät muovipuskurit ja kromisäleikkö kun se koittaa kihnuttaa sillä autollaan koneen kupeeseen löpöä viemään ja rasvaamaan työkaluaan (siis metsäkonetta/kaivuria tms).
Mä vähän luulen että se koneyrittäjä vissiin ilolla tervehtisi mitä tahansa lavuria jossa lavalle saisi lyödä 1,5 tn romua, olisi kelpo maavara ja tilava hyvä ohjaamo, kunnolla suojattu tekniikka ja etenemiskykyä muuallakin kuin asvaltilla....
ja hinta ei kirvelisi seuraavaa 6 vuotta....
Tuohon pitää yhtyä sen verran että kyllä olisi käyttöä sellaisille pick-upelle millä oikeasti sais kuljettaa tavaraa ilman kiinnijäämisen pelkoa (virkavallan kiinnostuksen takia, ei etenemiskyvyn loppumiseen) kun oon muutaman kerran nähny kun kaveri on vieny Taron lavalla täyden 1000litran maastosäiliön, ja on mulle kerran tuotu yli 1000kiloa painava kynsikauha samaisen Taron lavalla työmaalle ja kerran ois menny Scanian V8 koneistamolle etelä-suomeen mutta kukaan ei uskaltanut lähteä viemään sitä auton lavalla.
Tälläisia kuljetuksia kun tehdään niin auton arvo oli se ostettaessa mikä tahansa niin putoaa murto-osaan oli se hiluxi, navara, amarok tai kottikärry. Eikä insinöörit tehtailla osaa kuvitella millaisia kuljetuksia esimerkiksi täällä Suomessa syvällä metsissä tehdään. Eikä valtaosa varsinkaan noiden kalliimpien versioiden ostajista tee mitään radikaaleja kuljetuksia.

Ja Nerdolle
Joo, en todellakaan pidä Hiluxin ajoasennosta, joku vuosi sitten suunnittelin ostavani liikkeestä uuden Hiluxin mutta myöhemmin ajettuani noilla työpaikan Hiluxeilla totesin että oli vaan hyvä etten ostanut. Ja tämä tuli sitten Toyota-harrastajan suusta ja suoraan sydämestä...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2011, 12:54
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki Näytä viesti
Tälläisia kuljetuksia kun tehdään niin auton arvo oli se ostettaessa mikä tahansa niin putoaa murto-osaan oli se hiluxi, navara, amarok tai kottikärry. Eikä insinöörit tehtailla osaa kuvitella millaisia kuljetuksia esimerkiksi täällä Suomessa syvällä metsissä tehdään. Eikä valtaosa varsinkaan noiden kalliimpien versioiden ostajista tee mitään radikaaleja kuljetuksia.
Onko mitään tietoa mitä mahtaa painaa tuo hiekoitushiekka? Kiinteistöhuolto firmoilla on yleensä lavalla jonkin verran sitä hiekkaa, mitä sitten valutellaan hiekotukseen. Itsekin olen tuollasta päässyt kokeileen. Silloin alla oli Navara. Mutta kyllä sinne lavalla aika paljon sitä hiekkaa menee. Vielä kun nuo hiekoituslaitteet painaa siinä muutenkin. Tuo Navara oli varustettu oikeen kipillä. Sitä en tiedä miksi sen alkuperäisen lavan sisään oli tehty toinen lava mihin se kippi oli sitten laitettu. Tuleeko tuohon vakiolavaan liikaa hiekkaa ja siksi tuollainen vähän pienempi lava ettei kantavuus kärsi. Tuossa yksilössä oli vielä heavy duty jousitus takana. Kuulemma aika monessa kiinteistöhuollon lavapelissä on heavy duty jousitus takana. Mutta noissahan on melkein koko talvikauden hiekat lavalla painamassa. Ainakin viime talven.

Mutta jos joku on sattunut huomaamaan niin nuo kiinteistöhuollon kalustot tuppaa aina olemaan aika heikossa hapessa. Niissäkin varmaan auttaisi jos kalusto olisi omissa nimissä niin tulis vähän katsottua miten niillä ajelee.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ei olla oltu yhtäaikaa kulmassa ajelemassa, etkä ole sanonut mua paikan päällä tampioksi, ja jos on aihetta niin voit sanoa. Jossain muualla olemme olleet yhtäaikaa ja siitä on videota kun ajat valkealla jeepillä ja myöhemmin nivalla
Noh. Voin olla väärässäkin, mut muistelisin että ollaan kulmassa oltu samaan aikaan. Pakko muuten myöntää myös että se Jeeppi oli vielä paskempi kuin toitsu. Ja se tampio juttu on liittynyt johonkin tilanteeseen, jos sellainen on käynyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.06.2011, 16:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Mua lähinnä vain hymyilyttää nää Nerd-O:n toitsuväittelyt. Sen verran pilke silmäkulmassa on noiki jutut kirjotettu, että niitä ei kannata sieraimiin vetää. Ja jos sattuu menemään, niin so what, niistää pois.

Mun toyota-riippuvuuteen ei oo ainakaan mitään väliä mitä joku muu on siitä mieltä, tai vaikka lörähtäis tulevaisuudessa koko Toyota-laatu, niin onhan nämä nykyiset mallit vielä olemassa ja niitä saadaan elvytettyä pitkälle tulevaisuuteen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2011, 13:02
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

lähti näköjään lapasesta, Hilux villitsee

Ei mutta on Nissan Navara ja etenkin Pathfinder mun silmään tyylikäs ilmestys. Siihen se 3 litran V6 ja automaatti, niin kelpais jos olis pätäkkää.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2011, 23:38
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Ja nyt oikeat kuvat:

http://www.themotorreport.com.au/gal...show01?large=1

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2011, 21:53
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Meneekö muuten kuinka moneen lava-autoon eurolava kyytiin ja otetaan vielä malli jossa on 5 hlö ohjaamo?
Mun autoon menee kolme eurolavaa, ohjaamo on 7 hengen. Oikeasti täytyy ihmetellä miksi japanialaiset eivät tarjoa kuin yhtä(?) akseliväliä pikkareihin. Olishan se kiva että saa kuljeteltua kavereita ja tavaraa, eikä ainoastaan jompaa kumpaa. Veikkaisin että pitkähyttiselle ja pitkälavaiselle japsipikkarillekin ostajia löytyisi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2011, 22:04
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Mun autoon menee kolme eurolavaa, ohjaamo on 7 hengen. Oikeasti täytyy ihmetellä miksi japanialaiset eivät tarjoa kuin yhtä(?) akseliväliä pikkareihin. Olishan se kiva että saa kuljeteltua kavereita ja tavaraa, eikä ainoastaan jompaa kumpaa. Veikkaisin että pitkähyttiselle ja pitkälavaiselle japsipikkarillekin ostajia löytyisi
Miten olis vaikka tuommonen Tundra

Ainaki minusta näyttäis varsin mukavalta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.08.2011, 14:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Miten olis vaikka tuommonen Tundra

Ainaki minusta näyttäis varsin mukavalta
Tää olis hienompi, paripyöräinen 8-litrasella dieselillä oleva:

Muita kuvia: http://www.sportruck.com/news/2007-S...ally/index.htm

Tais tosin jäädä vain konseptiautoks.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.08.2011, 19:49
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar Näytä viesti
Miten olis vaikka tuommonen Tundra

Ainaki minusta näyttäis varsin mukavalta
Tossa alkaa ulkomitat olla ihan kohdallaan, puolitonninen alusta vaan rajoittaa käytön lähinnä terveisten kuljettamiseen. Kovin vaan on vähän Tundria ja Titaneita Suomessa, ilmeisesti täällä ei vaan tarvitse kuljettaa tavaraa ja ihmisiä samalla autolla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aika kallis FACELIFT k81 Chit-Chat 2 09.01.2010 15:00
maailmanloppu 2012 HV Chit-Chat 5 18.01.2009 14:30
LJ-70 facelift perämurikoista jampeli Tekniikka & Jutustelu 18 05.09.2007 12:13
FACELIFT + more tuning -juhani- Tekniikka & Jutustelu 58 18.08.2005 13:53
Facelift? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 6 15.07.2004 14:46


Sivu luotu: 05:17 (GMT +2).