![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Täytyy kyllä sen verran kommentoida tätä Toyota fanaattisuutta,että kyllä reilun 20 vuoden maasturiharrastuksen aikana olen huomannut että Toyota harrastajat ovat tosiaan kaikkein herkkänahkaisimipia arvosteluille ja agressiivisimpia palaute kommenteissaan
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
... mutta kun lapset ei saa paljastaa ettei Keisarilla ole vaatteita.... Ja jottei se menisi ihan vetelyksi niin kyllä ne porsii king-cap:itkin, + 300 tkm ajettu ja taatusti huonolla hoidolla ollut vaihteisto iski hanskat tiskiin menemällä jumiin, ratkaisuna uusi loota tilalle. Auto on vm. -98 eli vanha. Ja kyllä, jos pelkkien numerotietojen valossa asiaa katsotaan niin toyota on jäänyt jälkeen muista. Eri asia on sitten kun otetaan kone oikeasti käyttöön ja katsotaan vasta 20v päästä missä mennään niin silloin on asia ihan toisin. Puolustuksena tosin tuollaisilla "tää o ollu mulla 20v käytössä ja mitään ei oo koskaan ollu" on ihan huuhaata koska normijärjellä varustettu tyyppi kyllä ei tuota usko. Sekin on jännä seikka että aina tuijotetaan hintaa, mutta hyvin harvoin katsotaan mitä sillä hinnalla saa. Kumpiko on järkevämpää ostaa, karvalakkimalli jossa on max. kääntyvät etupyörät ja jarrut ja ajettavuus kuin ylikuormatulla kottikärryllä ja johon pitää lisävarustelistalta raksia koko rivi täyteen että kamppeesta on ylipäätään kulkuvälineeksi ja työkaluksi. Vai toiselta puolen kolikkoa, ostaa laite jonka ajettavuus on niin ikään kuin ylikuormatulla kottikärryllä mutta vakiona on jo kaikki ja lisävarustelistalta vain poimitaan korkeintaan "kivoja herkkuja" kuten vähän parempi radio, ajotietokone, toisenlaiset vanteet yms yms... ei niin tärkeitä ja loppujen lopuksi huomataan että varustellun karvalakin ja toisen merkin hintaero onkin luokkaa 1-2 k€ (tosin varusteltua karvalakkia joutuu odottamaan min 3kk, toisen saat liikkeestä heti mukaan)..... On se vain veemäinen valita haluaako kermavaahtoa vai marenkia! Mutta kyllä jos numerojen perusteella katsoo niin ihmetellä pitää miten hiluxia meinataan myydä. Meneekö muuten kuinka moneen lava-autoon eurolava kyytiin ja otetaan vielä malli jossa on 5 hlö ohjaamo? E: kyllä muuten noissa kaikissa lavureissa alkaa ulkonäkö olla se tärkein seikka, miettikääs ny jotain koneyrittäjää joka rämpii lavurilla syksyllä räntäsateessa korvessa 500l löpötankki lavalla, sitäkin ihan taatusti kiihottaa kiiltavät muovipuskurit ja kromisäleikkö kun se koittaa kihnuttaa sillä autollaan koneen kupeeseen löpöä viemään ja rasvaamaan työkaluaan (siis metsäkonetta/kaivuria tms). Mä vähän luulen että se koneyrittäjä vissiin ilolla tervehtisi mitä tahansa lavuria jossa lavalle saisi lyödä 1,5 tn romua, olisi kelpo maavara ja tilava hyvä ohjaamo, kunnolla suojattu tekniikka ja etenemiskykyä muuallakin kuin asvaltilla.... ja hinta ei kirvelisi seuraavaa 6 vuotta.... Viimeksi muokannut L-200 : 15.06.2011 09:42 Perustelu: Unohimpa laittaa.... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tälläisia kuljetuksia kun tehdään niin auton arvo oli se ostettaessa mikä tahansa niin putoaa murto-osaan oli se hiluxi, navara, amarok tai kottikärry. Eikä insinöörit tehtailla osaa kuvitella millaisia kuljetuksia esimerkiksi täällä Suomessa syvällä metsissä tehdään. Eikä valtaosa varsinkaan noiden kalliimpien versioiden ostajista tee mitään radikaaleja kuljetuksia. Ja Nerdolle Joo, en todellakaan pidä Hiluxin ajoasennosta, joku vuosi sitten suunnittelin ostavani liikkeestä uuden Hiluxin mutta myöhemmin ajettuani noilla työpaikan Hiluxeilla totesin että oli vaan hyvä etten ostanut. Ja tämä tuli sitten Toyota-harrastajan suusta ja suoraan sydämestä... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta jos joku on sattunut huomaamaan niin nuo kiinteistöhuollon kalustot tuppaa aina olemaan aika heikossa hapessa. Niissäkin varmaan auttaisi jos kalusto olisi omissa nimissä niin tulis vähän katsottua miten niillä ajelee. Noh. Voin olla väärässäkin, mut muistelisin että ollaan kulmassa oltu samaan aikaan. Pakko muuten myöntää myös että se Jeeppi oli vielä paskempi kuin toitsu. Ja se tampio juttu on liittynyt johonkin tilanteeseen, jos sellainen on käynyt. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mua lähinnä vain hymyilyttää nää Nerd-O:n toitsuväittelyt.
Sen verran pilke silmäkulmassa on noiki jutut kirjotettu, että niitä ei kannata sieraimiin vetää. Ja jos sattuu menemään, niin so what, niistää pois. Mun toyota-riippuvuuteen ei oo ainakaan mitään väliä mitä joku muu on siitä mieltä, tai vaikka lörähtäis tulevaisuudessa koko Toyota-laatu, niin onhan nämä nykyiset mallit vielä olemassa ja niitä saadaan elvytettyä pitkälle tulevaisuuteen. |
|
#7
|
|||
|
|||
lähti näköjään lapasesta, Hilux villitsee ![]() Ei mutta on Nissan Navara ja etenkin Pathfinder mun silmään tyylikäs ilmestys. Siihen se 3 litran V6 ja automaatti, niin kelpais jos olis pätäkkää. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mun autoon menee kolme eurolavaa, ohjaamo on 7 hengen. Oikeasti täytyy ihmetellä miksi japanialaiset eivät tarjoa kuin yhtä(?) akseliväliä pikkareihin. Olishan se kiva että saa kuljeteltua kavereita ja tavaraa, eikä ainoastaan jompaa kumpaa. Veikkaisin että pitkähyttiselle ja pitkälavaiselle japsipikkarillekin ostajia löytyisi
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ainaki minusta näyttäis varsin mukavalta
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Muita kuvia: http://www.sportruck.com/news/2007-S...ally/index.htm Tais tosin jäädä vain konseptiautoks.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Mua lähinnä ihmetyttää, että mikä hinku nerdolla on arvostella tojotia, se mkä minua ärsyttää on tän tyyliset kommentit "Taitaa issu vaan olla aikamoinen jojota lover. Perseeseen tatuoitu toitsun merkki ja rinnassa isolla i love my toitsu." ja "Palsta on täynnä tampioita toitsun omistajia" just tollaista parvekkeelta huutelua, itse en muiden autoja täällä arvostele jos on aihetta niin sitten metsässä, mutta ymmärtäähän sen toisaalta, jos ei ole omaa autoa eikä harrasta offia niin pitää sitten roikkua palstalla heittelemässä "viisaita" kommentteja tunteakseen itsensä tärkeäksi. Tuu sääkin vaikka joskus tonne kulmaan ja arvostele autoja ja niiden etenemistä, tuu vaikka sanoon mua tampioksi. Arvostele vaan autoja nerdo pidetään henkilöt siitä erillään, koska jos lähtee henkilökohtaisuuksiin, niin voi olla varma, että tulee samalla mitalla takaisin.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Se on ilmeisesti hyväksyttävää, koska se ei ketään tunnu kiinnostavan. Ja tiekkö että todennäköisesti olen jossain välissä sua sanonut ihan paikan päällä tampioksi Ei kyllä ihan varmaa ole. Mutta voin kuvitella tilanteen missä sen rohjakkeesi ajelet johonkin jonkkaan ovia myöten (olet tälläistä muistaakseni tehnyt) ja siihen kuitannut sitten.. Enkä muuten varmasti ollut ainoa ![]() Ja mitä tuohon älämölöön tulee niin jossain on kait vieläkin se eräs Niva video topikki. Otin videolle itä-autosafarista ajeluita. Paikan päällä oli tietty muitakin autoja. Mutta editoin siitä hienon videon missä sitten Niva (ja oisko muutama UAZ kanssa) yllättäen ensi yrityksellä pääsee joka paikasta läpi. Mutta sitten muut merkit ei päässyt. Muistelisin että siitä nousi muuten aikamoinen haloo kun idän ihmeet teki muka tuollaista ja muut ei muka pärjännyt. Kuitenkaan se idea että juuri idän ihmeen pitää siinä videossa kaikki muut piestä niin ei mennyt ihan jakeluun. Yhtään toitsua ei kyllä siellä ollut muistaakseni. Jos olisi ollut niin varmasti olisin tehnyt videon missä se laukee joka paikkaan kun niva jatkaa ja jatkaa ja jatkaa. Siellä tais tulla tätä perus älälmölöä kuten idän ihmeet laukee metsään kun vähänkin sitä niille näyttää ja kusipää koko videon tekijä sun muuta perus vinkumista. Kaippa niitä muita vitutti eniten se kun eivät päässeet sinne ja sitten piti purkaa omaa pahaa oloa tai jotain. Mutta enpä siitäkään ottanut herneitä nenuun. Lainaus:
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei olla oltu yhtäaikaa kulmassa ajelemassa, etkä ole sanonut mua paikan päällä tampioksi, ja jos on aihetta niin voit sanoa. Jossain muualla olemme olleet yhtäaikaa ja siitä on videota kun ajat valkealla jeepillä ja myöhemmin nivalla. Ja mun mielestä tähän harrastukseen liittyy auton testaaminen ja rajojen etsiminen ja itse en luokittele tampioksi jos joku antaa yleisölle katsottavaa ajamalla auton vähän hankalampaan paikkaan pääsi sieltä vinssaamatta tai ei. Ja järkevämpää ne auton viat on ajaa ulos lähimaastoissa kuin vaikkapa venäjällä. Viimeksi muokannut ugly_hj : 15.06.2011 10:46 |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Mä en kyllä ymmärrä missä te tapaatte näitä toyota fanaatikkoja jotka vetää herneet nenään jokapaikassa
![]() En muista sellasia nähneeni. Itelläkin pelkästään toyotia ollut, mutta en koe asiakseni arvostella muiden menopelejä. Ajaa millä tykkää, enkä mettässäkään jaksa naureskella auton etenemiselle kun oma on mitä on. Ja monesti osaava kuski puikottaa laitteen ku laitteen paikasta läpi. Eli suurin osa kuskista kiinni, ei autosta ![]() Ja ettei olis täysin offtopic, eikö tosiaan enää mahdu lava-autojen lavalle edes eurolavaa?? Siis 80x120 puulavaa, mitä lava-autoja ne muka on???? Ite oon ajanu vcaan 80-90 lukusilla ja kyllä niihin mahtu, mitä vattua tollasella sitten tekee muuta kun käy jädekiskalla. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
ettei tää keskustelu nyt ois vähän karannu offtopic:si
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Onkohan tää joku DeLuxe-malli kun on erilaiset ajovalot ja maski, taitaa etuloksutkin olla valojen takakulmien kohdalta erilaiset?
|
|
#18
|
|||
|
|||
|
Näyttäskö siltä että on saatu hiluksiin jo taka-akselillekkin jarrut.
|
|
#19
|
|||
|
|||
|
No, tulipa luettua!
Tais tulla palstan ennätys Arkipäivän aamun- vittuilukiintiössä! Sen verran herätti kiinnostusta (toyota harrastajana, sorry), että suomeen sopii paikkakuntia joita edes enito ei tunne, Lande No, ustaltasko kehua tuota omaa autoani, tai sen suomen edustusta, että sieltä marmoritiskiltä saa tarvittaessa osia myös takuuajan ohittaneisiin yksiloihin. Kaikesta huolimatta menestystä tuolle hiluxille ja kaikille palstalaisille hyvät viikonloput! PS Ja kun menette sinne kulmaan, niin olisko hätävarjelun liioittelua sahata halot alle 30cm mittaisiksi (takoitin loppukevennykseksi )
|
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lisää uusia kuvia
3-litran dieselissä on tehoa 170Hv/(400Nm vai 343nm ??) 2WD/4WD 2.5 D-4D:ssä on tehoa 144Hv/343Nm. Keskikulutus 7.3L /100Km Kaikki koneet täyttää Euro5 päästönormit. Päästöt 193g /km. | 203g/km ESC tulee vakioksi. Automaattiloota saatavilla |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Mikä tuo musta härpäke tuossa takaluukussa on? Tuossa avauskahvan vasemmalla puolella. Joku peruutuskamera tms? Saako tuon takalaidan lukkoon ilmeisesti? Lukkopesä taitaa olla oikeassa laidassa? En nyt ihan heti muista onko noissa yleensä lukkoa takalaidassa? Lainaus:
Mikseiköhän toitsu viritä tuota samaa konetta Hiacen nokalle? Eikö Hiacen tuonti lopu juuri sen takia kun päästöt ei täyty? Tosin eipä siinä mitään. On se niin helvetin vanha viritys, että ihan hyvä että poistuu markkinoilta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Aika kallis FACELIFT | k81 | Chit-Chat | 2 | 09.01.2010 15:00 |
| maailmanloppu 2012 | HV | Chit-Chat | 5 | 18.01.2009 14:30 |
| LJ-70 facelift perämurikoista | jampeli | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 05.09.2007 12:13 |
| FACELIFT + more tuning | -juhani- | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 18.08.2005 13:53 |
| Facelift? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 6 | 15.07.2004 14:46 |