![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eikä taida 39.5" kumeilla olevalle Patukalle 2100 kg, riittää, varmaan 2300 kg lähempänä vaikka onkin kevennetty etuloksut poistamalla. Ja tollain kärry painaa sen n. 400-450 kg tyhjänä, eli Paavon koukussa on n. 2700 kg = aika paljo liikaa. Mut eipä tässä poliiseja olla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kummallapa vetäisitte ite mieluummin tuommosta kärriä, 300tdt mersulla vai vakio LJ:llä (3500kg koukku, auton massa 1800kg)?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Takasin asiaan!
Tehän nyt rupesitte kärreistä ja vetokyvyistä kinaamaan!!
Korotusta vai ei oli kysymys.. Eipähän täällä Suomessa enään tarvikkaan korottaa kilpipelejä kun pitää olla kaikki palikat niin hyväksyttyä että? JEgoNEERiä olen korottanut 3,5" ja avartanut pyöränaukkoja riittävästi jotta 37" Boggerit mahtuu esteettä pyörimään. Painopiste on vielä aika alhaalla eikä näytä siltä jotta heti kaattu jos vähän on rinne vino. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Saatta olla jo mainittu tässä topicissa, mutta joustovarathan jää helposti todella vähäisiksi korottamatta. Ei siinä poppakonstit auta, kun rengas ottaa pyöräkoteloihin kiinni.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
autohan näyttää tältä jos ei ole korotettu
Siinähän ei montaa senttiä ole "maasturissa" renkaan ja kaaren välissä ja renkaatkaan ei ole mitkään suuret. Itse korotin autoa siksi että ei aina raapis suojiin rattaat ja joka irto keppi olisi pökkäämässä katalysaattoriin lommoa tai kihnuttas kardaanin välissä. Tämä siis ihan jo tämmöselle autolle jolla ajellaan teitä ja tienpaikkoja eikä metsissä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Ja kyllä, tuntui turvallisemmalta vetää tuota kuormaa eemelillä kuin tuolla Viipon pikku seepraalla ![]() Maasturin korotus tai korottamattomuus taitaa riippua siitä millä panoksilla leikkiä leikitään, eli ollaanko valmiita pilkkomaan koria että saadaan pyörille tilaa. Tuon GR kokeilun perusteella en omia rakennelmia enää korota vaan keskityn enemmän ulosjoustoon ja matalaan painopisteeseen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Se mitä itellä tuli tän käyttis- grand cherokeen kanssa huomattua, niin sisäänjouston kasvatus ~6cm verran muutti auton luonnetta niin tiellä kuin metsässä ihan oleellisesti. Alusta siis pysyi täsmälleen samana, etupään rajoitinkumit vain vaihtui 6cm lyhyempiin. Vaikutti myös metsässä etenemiskykyyn esim. Ristiruupuntapaikoissa varsin mukavasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kyllä.. tämä on itelläkin ideana. Ja nyt kun näitä maastureita ei enää oikein voi kunnolla alustasta korottaakkaan, niin taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MITEN KOROTTAA ´94 TERRANO V6?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.11.2010 13:25 |
Tässä hyvä syy miksi korottaa autoa :) | NymiS | Chit-Chat | 0 | 07.09.2008 10:26 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Saako korottaa näin? | jusssi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 16:46 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |