Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2011, 11:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KAS Näytä viesti
http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm

Tuolla on taulukko, päivitys näky olevan 30.6.2003 viimex.

E mersu 1900 kg.
Aivan hatusta temmottu taulukko! Ja kyllä takapotku-väyryseen 2100 kg koukkupainokin on olemassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2011, 12:39
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan hatusta temmottu taulukko! Ja kyllä takapotku-väyryseen 2100 kg koukkupainokin on olemassa.

Mitens se voi olla laillista jos Gr pate painaa noilla pyörillä vähintään 2 tonnia ja kärri varmaan 350-400kg, niin kytkentämassat paukkuu varmasti yli vaikka väyryselle annettaisiin se 2100kg... Todellinen kytkentämassa liikkuu tässä esimerkkitapauksessa siellä 2,5 tonnin tuntumassa.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2011, 12:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mitens se voi olla laillista jos Gr pate painaa noilla pyörillä vähintään 2 tonnia ja kärri varmaan 350-400kg, niin kytkentämassat paukkuu varmasti yli vaikka väyryselle annettaisiin se 2100kg... Todellinen kytkentämassa liikkuu tässä esimerkkitapauksessa siellä 2,5 tonnin tuntumassa.
Joo, ei ookkaan laillista, varmasti on painot yli vaikka miten päin laskis. Se nyt taitaa olla selvä asia kaikille.
Eikä taida 39.5" kumeilla olevalle Patukalle 2100 kg, riittää, varmaan 2300 kg lähempänä vaikka onkin kevennetty etuloksut poistamalla. Ja tollain kärry painaa sen n. 400-450 kg tyhjänä, eli Paavon koukussa on n. 2700 kg = aika paljo liikaa. Mut eipä tässä poliiseja olla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2011, 14:39
Jarcca:n Avatar
Jarcca Jarcca ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: Kouvola
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mitens se voi olla laillista jos Gr pate painaa noilla pyörillä vähintään 2 tonnia ja kärri varmaan 350-400kg, niin kytkentämassat paukkuu varmasti yli vaikka väyryselle annettaisiin se 2100kg... Todellinen kytkentämassa liikkuu tässä esimerkkitapauksessa siellä 2,5 tonnin tuntumassa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, ei ookkaan laillista, varmasti on painot yli vaikka miten päin laskis. Se nyt taitaa olla selvä asia kaikille.
Eikä taida 39.5" kumeilla olevalle Patukalle 2100 kg, riittää, varmaan 2300 kg lähempänä vaikka onkin kevennetty etuloksut poistamalla. Ja tollain kärry painaa sen n. 400-450 kg tyhjänä, eli Paavon koukussa on n. 2700 kg = aika paljo liikaa. Mut eipä tässä poliiseja olla.
OT Aina ei tiedä kuka kellekkin palkan maksaa.
__________________
KYM#2
https://www.youtube.com/user/Offijarcca
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2011, 15:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kummallapa vetäisitte ite mieluummin tuommosta kärriä, 300tdt mersulla vai vakio LJ:llä (3500kg koukku, auton massa 1800kg)?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2011, 20:53
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Takasin asiaan!


Tehän nyt rupesitte kärreistä ja vetokyvyistä kinaamaan!!

Korotusta vai ei oli kysymys..

Eipähän täällä Suomessa enään tarvikkaan korottaa kilpipelejä kun pitää olla kaikki palikat niin hyväksyttyä että?

JEgoNEERiä olen korottanut 3,5" ja avartanut pyöränaukkoja riittävästi jotta 37" Boggerit mahtuu esteettä pyörimään. Painopiste on vielä aika alhaalla eikä näytä siltä jotta heti kaattu jos vähän on rinne vino.



t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2011, 22:59
yypy yypy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 84
Perusasetus

Saatta olla jo mainittu tässä topicissa, mutta joustovarathan jää helposti todella vähäisiksi korottamatta. Ei siinä poppakonstit auta, kun rengas ottaa pyöräkoteloihin kiinni.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2011, 19:39
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kummallapa vetäisitte ite mieluummin tuommosta kärriä, 300tdt mersulla vai vakio LJ:llä (3500kg koukku, auton massa 1800kg)?
Takaisin OT kun näkyy olevan meidän rouvan kauppakassi kuvassa (kärryssä) ,"ylipaino" ei ollut ongelma tuossa tapahtumassa vaan enemmän pelotti se kun ei ole tullut hommattua tuota pikku e:etä

Ja kyllä, tuntui turvallisemmalta vetää tuota kuormaa eemelillä kuin tuolla Viipon pikku seepraalla

Maasturin korotus tai korottamattomuus taitaa riippua siitä millä panoksilla leikkiä leikitään, eli ollaanko valmiita pilkkomaan koria että saadaan pyörille tilaa. Tuon GR kokeilun perusteella en omia rakennelmia enää korota vaan keskityn enemmän ulosjoustoon ja matalaan painopisteeseen.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.06.2011, 20:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Maasturin korotus tai korottamattomuus taitaa riippua siitä millä panoksilla leikkiä leikitään, eli ollaanko valmiita pilkkomaan koria että saadaan pyörille tilaa. Tuon GR kokeilun perusteella en omia rakennelmia enää korota vaan keskityn enemmän ulosjoustoon ja matalaan painopisteeseen.
Sitä sisäänjoustakin vain tarvitaan, mielellään ainakin 15cm. Riippuu tietysti myös autosta, ajotyylistä yms.. mutta näin karkeasti yleistäen Onneksi sitä saa pyöräkoteloita suurentamalla ja pienellä jousikorotuksella sen lisäksi että sisäänjousto auttaa pitämään paikat hampaissa, niin se myös vaikuttaa aika suoraan siihen paljonko alusta kallistelee tietyissä paikoissa. Monissa paikoin riittävä sisäänjousto estää kallistelua, joskus harvemmin lisää sitä.

Se mitä itellä tuli tän käyttis- grand cherokeen kanssa huomattua, niin sisäänjouston kasvatus ~6cm verran muutti auton luonnetta niin tiellä kuin metsässä ihan oleellisesti. Alusta siis pysyi täsmälleen samana, etupään rajoitinkumit vain vaihtui 6cm lyhyempiin. Vaikutti myös metsässä etenemiskykyyn esim. Ristiruupuntapaikoissa varsin mukavasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.06.2011, 17:41
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mitens se voi olla laillista jos Gr pate painaa noilla pyörillä vähintään 2 tonnia ja kärri varmaan 350-400kg, niin kytkentämassat paukkuu varmasti yli vaikka väyryselle annettaisiin se 2100kg... Todellinen kytkentämassa liikkuu tässä esimerkkitapauksessa siellä 2,5 tonnin tuntumassa.
Tosta kärryn painosta että soon 750kg kuivana, on meinaan tehty jämäkästi ja pirunhyvä kärry muutenki.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.06.2011, 18:16
SL:n Avatar
SL SL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 433
Perusasetus

Ite en ole korottanut yhtään

__________________
alanmiehet.com #3
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MITEN KOROTTAA ´94 TERRANO V6?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2010 13:25
Tässä hyvä syy miksi korottaa autoa :) NymiS Chit-Chat 0 07.09.2008 10:26
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Saako korottaa näin? jusssi Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 16:46
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 06:55 (GMT +2).