Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2011, 23:55
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No kyllä sen tuolla katsastuksessa huomaa että mistä autot on tehty, mikä kestää ja mikä ei. Tottakai Toyotissa on vikoja, paljon ja pahojakin toisinaan, mutta jos katotaan mikä auto kulkee huonoimmalla hoidolla pisimpään rämpääntymättä, niin kyllä Toyota siellä kärkipaikalla on.

Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta.
Tottakai mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä herkemmin se vikaantuu, se on ihan yksinkertainen matemaattinen fakta, josta ei pääse yli eikä ympäri. Ihan yhtä hauskaa se on korjata Toyota Soarerin aktiivijousitusta, empä halua edes kuvitella mitä maksaa vaihdattaa osia 200 sarjan Land Cruiseriin 15 vuoden päästä.

Mutta taas jos puhutaan vaikkapa japanilaisista autoista, ja vertaillaan eri malleja, niin ei olekkaan enää ollenkaan niin selvää mikä on kärkipaikalla, ja mikä ei. Erot ovatkin samantyylisissä autoissa hyvin pieniä. Ei Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat. Ja sitä samaa mallia hyödyntää moni muukin, juurikin hyvin pitkälti japanilaiset valmistajat. Sen takia, jos luotettavuutta, katsastustilastoja ja vastaavia seuraa, voi huomata, ettei se Toyota nyt ihan aina ole siellä kärjessä.

Toisaalta, tarjoaahan se sitikka sitten kovin paljon mukavampaa kyytiäkin, sen jousituksensa ansionsta.

Itse en olisi ollenkaan niin "varma", että joku auto tai valmistaja on yksiselitteisesti yhtään missään enää ylivoimainen. Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon. Esimerkiksi Japanissa tehtyjen autojen ikkunat tulee melkeimpä kaikki samasta pajasta. Sama pätee suurimpaan osaan osista mitä autossa ylipäätänäsä on. Hyvin pieni osa on loppuseltaan sitä täysin omaa tuotantoa.

Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun. Mutta, siinä olet oikeassa, että lähellä kärkeä Toyota keskimäärin on, kun luotettavuutta tutkitaan. Mutta on siellä kärjessä monia muitakin, ja tuskin absoluuttista totuutta on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2011, 00:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat.

Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon.

Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun.
Totta nuo, ja valitettava tosiasia että laadussa on luisuttu lähemmäksi eurooppalaisia. Viimeset oikeesti kestävät Toyotat on tehty 90-luvulla ja Japanissa.

Englannissa tehtyjen laatu ei ole lähelläkään japanilaisia. Turkkikin selvästi parempi valmistusmaana.

-nimim. Corolla Verso -05, 422 tkm eikä tunnu juuri missään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2011, 02:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juurikin näin, sama auto valmistettuna Euroopassa tiputtaa laatua. Tuohan huomattiin myös esim. Nissanin kohdalla kun siirsivät primeran tuotannon aikanaan Englantiin, laatui alkoi laskea.

Toyotan luotettavuudesta sinäänsä toki paljon tulee siitä Japanilaisesta mentaliteetistä tehdä asiat kerralla kunnolla. Siihen varmasti perustuu yleensäkin se, että japanilaiset autot ovat laadukkaita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2011, 18:13
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Nonniin, löytypä vahingossa syy alussa kuvattuihin oireisiin, eli hengettömyyteen alakierroksilla. Tai ei se ihan vahinko ollut, sillä epäilykseni herätti parempi toiminta tulipalopakkasilla.

Ilmanputsarin vaihdon yhteydessä puhdistin kotelon kannessa olevan ilmamäärä/lämpotila-anturin, jonka mittalangat olivat meleko paksun likakerroksen peittämät. Ilmeisesti likainen ilmamäärämittari tulkitsi ilmamäärän todellista pienemmäksi, jolloin soppaa ei tullut riittävästi. Nyt auto toimii niinkuin pitääkin. Joku vääntö löytyy jo tyhjäkäynniltä ja siitä se alkaa loogisesti lisääntyä kierrosten noustessa.

Kaikenlaisia muita karmeita mahdollisia vikakohteita tässä ketjussa tulikin siinä määrin, että taidan ruveta kulkemaan polkupyörällä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2011, 09:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Ja kun valtaosa harrastaa kasari kalustoa niin dieselin ilmamäärämittari tule kyllä ekana mieleen...

...Itse asiassa kuulin(luin) tuosta keksinnöstä nyt toista kertaa.

Mutta sama juttu bensaruiskujen kanssa eli jos toimii jotenkin oudosti niin tuon ilmamäärä(massa?) mittarin kun putsaa niin auttaa johonkin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2011, 23:12
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Nuo muut mainitut vikakohteet ovat huollon yhteydessä eliminoitavissa mutta miten tuo jään joutuminen turbon siipiin, voiko sitä mitenkään ennalta ehkäistä rakenteellisin muutoksin tai käyttäjän toimin, esim. käyttämällä aina moottorinlämmitintä. Missä vaiheessa jää joutuu siipiin, koneen ollessa vielä kylmä vaiko pidemmän ajon jälkeen?

Ilmeisesti tuo verkon asennus voi kannattaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2011, 17:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
N miten tuo jään joutuminen turbon siipiin, voiko sitä mitenkään ennalta ehkäistä rakenteellisin muutoksin tai käyttäjän toimin, esim. käyttämällä aina moottorinlämmitintä. Missä vaiheessa jää joutuu siipiin, koneen ollessa vielä kylmä vaiko pidemmän ajon jälkeen?

Ilmeisesti tuo verkon asennus voi kannattaa.
Pitkä tyhjäkäyttö kylmällä koneella on D-4D:lle myrkkyä. Eli kylmällä paikallaan käyttämällä lämmitetyllä koneella lähdettäessä ajoon tekee tuon ongelman jos on tehdäkseen. Verkko tuntuis järkevältä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).