![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy. Ja mitä noihin LC:turboihin tulee niin 1kpl olen tuollasen vaihtanut, muut ovat olleet Hiace&Hilux. Tähän vikaan on parannusta kehitetty jo pari/muutama vuosi. Turboon kiinni suoraan reiänsuulle laitetaan kivenseulonta verkkoa, mikä estää jään pääsyn suoraan turboon. Imuputkistoon kondensoituu suurien ja nopeiden lämpötilavaihteluiden takia vettä ja talvella se jäätyy. Huohottimen letkua ja liitoskohtaa on eristetty mutta se ei joka tapauksessa ole auttanut. Hiace,Hilux&Landcruiser Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon... Kaikkea muutakin pientä on mutta tossa nuo kamalimmat mitkä aiheuttaa helposti kalliit remontit. ![]() ![]() Ja jos joku haluaa ostaa 250Ja251 koppasen avensiksen putsattuja/toimivia EGR:venttiileitä tai edellä mainittuja viallisiaturboja(hiace&hilux) niin halukkuutensa voi ilmoittaa Yv:llä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos autolla ajaa "märissä" olosuhteissa on rullat vaihsettava meilkein joka mutareissun jälkeen. Laakerit ovat kyllä suojattija, mutta surkeita. Jos autolla ajaa pitkää huonoilla ohjureiden laakereilla vahingoittuu tuo hihna siten että reunasta purkautuessaan kiertyy alahihnapyörän ympärille ja rikkoo kampuran stefan.. Sekin on kokeiltu.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kaikissa D4D Koneissa on hihna! Tosin pyörittää Pumpun kautta vain nokka akselia. (siis hilux, hiace&landcruiser)
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Entäs Yaris 1.4 D-4D? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yariksessa on ketju. Ja kuuluu huolto ohjelmaan. 90tkm välein. Mutta kaikki eivät välttämättä käytä autojaan kalliissa merkkihuolloissa... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Löytyihän se kun tarpeeksi etti eli luin joskus reilu vuosi sitten tämän keskusteluketjun ja tilasin heti ajan Toyotalle.
Nimimerkki Hilun jälkeen keskustelua tuosta turbon mosahtamisesta. http://keskustelu.suomi24.fi/node/6348820 Mulla ei ollu turbossa vikaa, ei viheltäny normaalia enempää, mutta kiltisti laittoivat tuon "lämmityksen". ![]() Tosin jonkun aikaa joutu odottamaan kilkkeitä varmaan suuren kysynnän johdosta! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() höh
Kyllä on toyotan laatu huonontunut, mutta ei sillä etteikö muiden merkkien myös.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.
Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa. Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin. Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2007 15:53 |