![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Entäs Yaris 1.4 D-4D? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Yariksessa on ketju. Ja kuuluu huolto ohjelmaan. 90tkm välein. Mutta kaikki eivät välttämättä käytä autojaan kalliissa merkkihuolloissa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Löytyihän se kun tarpeeksi etti eli luin joskus reilu vuosi sitten tämän keskusteluketjun ja tilasin heti ajan Toyotalle.
Nimimerkki Hilun jälkeen keskustelua tuosta turbon mosahtamisesta. http://keskustelu.suomi24.fi/node/6348820 Mulla ei ollu turbossa vikaa, ei viheltäny normaalia enempää, mutta kiltisti laittoivat tuon "lämmityksen". ![]() Tosin jonkun aikaa joutu odottamaan kilkkeitä varmaan suuren kysynnän johdosta! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() höh
Kyllä on toyotan laatu huonontunut, mutta ei sillä etteikö muiden merkkien myös.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.
Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa. Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin. Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
toyota toimii vielä vanhanakin..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta taas jos puhutaan vaikkapa japanilaisista autoista, ja vertaillaan eri malleja, niin ei olekkaan enää ollenkaan niin selvää mikä on kärkipaikalla, ja mikä ei. Erot ovatkin samantyylisissä autoissa hyvin pieniä. Ei Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat. Ja sitä samaa mallia hyödyntää moni muukin, juurikin hyvin pitkälti japanilaiset valmistajat. Sen takia, jos luotettavuutta, katsastustilastoja ja vastaavia seuraa, voi huomata, ettei se Toyota nyt ihan aina ole siellä kärjessä. Toisaalta, tarjoaahan se sitikka sitten kovin paljon mukavampaa kyytiäkin, sen jousituksensa ansionsta. Itse en olisi ollenkaan niin "varma", että joku auto tai valmistaja on yksiselitteisesti yhtään missään enää ylivoimainen. Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon. Esimerkiksi Japanissa tehtyjen autojen ikkunat tulee melkeimpä kaikki samasta pajasta. Sama pätee suurimpaan osaan osista mitä autossa ylipäätänäsä on. Hyvin pieni osa on loppuseltaan sitä täysin omaa tuotantoa. Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun. Mutta, siinä olet oikeassa, että lähellä kärkeä Toyota keskimäärin on, kun luotettavuutta tutkitaan. Mutta on siellä kärjessä monia muitakin, ja tuskin absoluuttista totuutta on. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2007 15:53 |