Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2011, 11:49
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon....

Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2011, 17:30
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ariman Näytä viesti
Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Kaikissa D4D Koneissa on hihna! Tosin pyörittää Pumpun kautta vain nokka akselia. (siis hilux, hiace&landcruiser)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2011, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Kaikissa D4D Koneissa on hihna!
Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2011, 21:49
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Edellä kirjoitin Sulkuihin hiace,hilux&Landcruiser.

Yariksessa on ketju.

Ja kuuluu huolto ohjelmaan. 90tkm välein. Mutta kaikki eivät välttämättä käytä autojaan kalliissa merkkihuolloissa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2011, 22:41
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Löytyihän se kun tarpeeksi etti eli luin joskus reilu vuosi sitten tämän keskusteluketjun ja tilasin heti ajan Toyotalle.
Nimimerkki Hilun jälkeen keskustelua tuosta turbon mosahtamisesta.


http://keskustelu.suomi24.fi/node/6348820

Mulla ei ollu turbossa vikaa, ei viheltäny normaalia enempää, mutta kiltisti laittoivat tuon "lämmityksen".
Tosin jonkun aikaa joutu odottamaan kilkkeitä varmaan suuren kysynnän johdosta!
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2011, 06:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

höh


Kyllä on toyotan laatu huonontunut, mutta ei sillä etteikö muiden merkkien myös.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2011, 01:47
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.

Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa.

Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin.

Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.04.2011, 19:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.

Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa.

Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot.
No kyllä sen tuolla katsastuksessa huomaa että mistä autot on tehty, mikä kestää ja mikä ei. Tottakai Toyotissa on vikoja, paljon ja pahojakin toisinaan, mutta jos katotaan mikä auto kulkee huonoimmalla hoidolla pisimpään rämpääntymättä, niin kyllä Toyota siellä kärkipaikalla on.

Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).