![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Toi vois kyllä osua kohdilleen meinaan mulla on snorkkelin pään putsarin välissä kurttuputkea niin jos alkais siellä elää kun alkaa imee enemmän ilmaa, pitää siis ottaa kurttu irti aamulla ja kokeilla miten vaikuttaa.. Ahdot alkaa just joskus siinä 2800- 3000 tippuu..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ei kurttua.Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuo gt17 on onneton ahdin, jonkun verran saabien parissa puuhanneena voin sanoa että juuri kun tuntuu että alkaa vetämään niin heti sitten sen jälkeen alkaa ahdistamaan.. pakopuoli on pirun ahdas, toisinsanoen väärä turbo huonosti virtaavaan dieseliin jos haetaan tehoja yhtään vakiota enemmän..
onko hukkista säädetty? se on saabissa säädetty abaut 0,4-0,5bar peruspaineet (mallista riippuen) ja tästä ylöspäin mennään moottorin ohjauksen säätelemänä.. Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.03.2011 02:13 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nopeesti säädin hukkaporttia silloin kun laitoin ahtimen kiinni ja sain ahdot nousemaan 0,5, aluksi nousi 0,2. Sit tulppasin sen hukkaportin letkun ja alkoi ahtoja löytyä enemmälti.. Juu ja ilmeisesti oon kääntäny sen ahdonalaisen syötön karan väärin ( niinkuin Holysmoke:lla neuvotaan), eli se lovi vasemmalle.. mutta pitää ollakkin eteenpäin
![]() Nappaan ton kurtun hittoon nyt aamulla ku ajelen töihin ja kattelen et vaikuttaako se.. ![]()
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No niin nyt ajettu töihin ilman sitä kurttuputkea ja ero oli huomattava
![]() Pitää vielä iltasella kokkeilla paremmin et mitä tekee. Kiitokset kuitenkin jo kaikille tässä vaiheessa spekuloinneista ja vinkeistä ![]() Kyselen sit lisää jos onkelmat palaa tai jotain muuta vikaa ilmenee ![]()
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ahdin tosiaan on pieni ja voi suuremmilla tehoilla hyytyä, turbomuutoksissa olisi hyvä olla pakopaine ja lämpömittari niin tietää missä mennään eikä suotta riko konetta.
Paljonko veikkaat että saat tehoa ulos? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu onhan se pieni, mutta sellainen puhallin olikin hakusessa joka heräilee jossain 1400- 1600 kierroksen kohdilla.. Aikasempi ahdin alkoi vasta jossain 2000- 2200 ahtaa jotain 0,2 niin alkoi ketuttaa se jatkuva moottorin vingutus, melkein kuin vaparilla ois ajellu alle 60km/h nopeuksissa.
Tosta tehosta en osaa arvailla mitään, kun tolla aikasemman ahtimen kanssa kävin penkissä ja silloinkaan en saanu oikeita lukemia.. Oli yks ahtoputkista kokonaan irti, ahtoi muistaakseni 0,5 ja niillä tuli muistaakseni tehonkasvua alkuperäiseen 69kw:n noin 12%.. Mut on ainakin tota enemmän reilusti potkua ![]() Pitäis sitä hukkaporttia vähän säätää että pitää ahdot siinä kilossa, muokkasin ahdonalaisen karaakin ja käänsin oikeeseen asentoon niin toi kivasti vääntöä lisää, helposti pystyy ajaa 4:lla neljääkymppiä ja lähtee kiihtyy ku painaa kaasua ![]() ![]()
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
UUDET KÄYTTÖMAKSUT JA MAASTURIEN HINNAT TIPPUU? | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 110 | 10.01.2013 09:00 |
Myyty Jeep CJ7 -81 (360cid V8) HINTA TIPPUU! | JussiR | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 05.01.2011 23:52 |
Voltit tippuu alle kympin? | Mutis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.05.2010 22:04 |
Öljyn hinta tippuu reilusti? | Nerd-O | Chit-Chat | 21 | 23.10.2007 07:37 |
Ahtopaineet | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 06.11.2005 11:28 |