Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2011, 22:06
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

minä veikkaisin kans kakun loppumista. Voi toki olla että kyseinen ahdin ei kykene imemään tarpeeksi ilmaa imu aukon läpi ja sen takia alkaa paineet tippumaan.

Millä kierros alueella alkaa ahdot tippumaan? Syöttö pumppuhan vähentää ruiskutusta sitä mukaa kun kierrokset nousee "maksimiin"

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2011, 22:16
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ensiksikin vakiopumppu rupeaa pudottamaan syöttöä esim. 3000 rpm jälkeen.
Toisekseen vaikka hukkaportin letku olisi irti niin pakopaine pyrkii painamaan hukkaportin venttiiliä siltikin auki.
Kolmannekseen ei ole kovin järkevää ottaa sitä hukkaportin letkua irti, saattaa parhaimmillaan tehot vaan laskea jos on kovin ahdas turbo ja pakopesä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2011, 22:30
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
minä veikkaisin kans kakun loppumista. Voi toki olla että kyseinen ahdin ei kykene imemään tarpeeksi ilmaa imu aukon läpi ja sen takia alkaa paineet tippumaan.

Millä kierros alueella alkaa ahdot tippumaan? Syöttö pumppuhan vähentää ruiskutusta sitä mukaa kun kierrokset nousee "maksimiin"


Toi vois kyllä osua kohdilleen meinaan mulla on snorkkelin pään putsarin välissä kurttuputkea niin jos alkais siellä elää kun alkaa imee enemmän ilmaa, pitää siis ottaa kurttu irti aamulla ja kokeilla miten vaikuttaa..

Ahdot alkaa just joskus siinä 2800- 3000 tippuu..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2011, 22:52
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Ei kurttua.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wheelback Näytä viesti
Toi vois kyllä osua kohdilleen meinaan mulla on snorkkelin pään putsarin välissä kurttuputkea niin jos alkais siellä elää kun alkaa imee enemmän ilmaa, pitää siis ottaa kurttu irti aamulla ja kokeilla miten vaikuttaa..

Ahdot alkaa just joskus siinä 2800- 3000 tippuu..
mulla oli 3" kurttu putkea ahtimen ja putsarin välissä,näki ihan silmällä ku meni kasaan. Vaihdoin sen perus silikoni putkeen ni toimi. Toitsun 9mm nestepää riittää kyllä kilon ahtoon,sanoisimpa että ahtimesta riippumatta. Syyttäisin sitä kurttuputkea tai sit se ahtimen tuotto ei vaan riitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2011, 02:07
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

tuo gt17 on onneton ahdin, jonkun verran saabien parissa puuhanneena voin sanoa että juuri kun tuntuu että alkaa vetämään niin heti sitten sen jälkeen alkaa ahdistamaan.. pakopuoli on pirun ahdas, toisinsanoen väärä turbo huonosti virtaavaan dieseliin jos haetaan tehoja yhtään vakiota enemmän..

onko hukkista säädetty? se on saabissa säädetty abaut 0,4-0,5bar peruspaineet (mallista riippuen) ja tästä ylöspäin mennään moottorin ohjauksen säätelemänä..

Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.03.2011 02:13
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2011, 05:50
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Nopeesti säädin hukkaporttia silloin kun laitoin ahtimen kiinni ja sain ahdot nousemaan 0,5, aluksi nousi 0,2. Sit tulppasin sen hukkaportin letkun ja alkoi ahtoja löytyä enemmälti.. Juu ja ilmeisesti oon kääntäny sen ahdonalaisen syötön karan väärin ( niinkuin Holysmoke:lla neuvotaan), eli se lovi vasemmalle.. mutta pitää ollakkin eteenpäin
Nappaan ton kurtun hittoon nyt aamulla ku ajelen töihin ja kattelen et vaikuttaako se..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.03.2011, 07:15
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

No niin nyt ajettu töihin ilman sitä kurttuputkea ja ero oli huomattava ahdot nousi ylemmäs, johonkin kiloon mitä varovasti kokeilin.. ei lähteny ahdot tippumaan mitä pari kertaa ehdin kokeilla matkalla..
Pitää vielä iltasella kokkeilla paremmin et mitä tekee.

Kiitokset kuitenkin jo kaikille tässä vaiheessa spekuloinneista ja vinkeistä

Kyselen sit lisää jos onkelmat palaa tai jotain muuta vikaa ilmenee
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.03.2011, 05:50
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ahdin tosiaan on pieni ja voi suuremmilla tehoilla hyytyä, turbomuutoksissa olisi hyvä olla pakopaine ja lämpömittari niin tietää missä mennään eikä suotta riko konetta.
Paljonko veikkaat että saat tehoa ulos?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
UUDET KÄYTTÖMAKSUT JA MAASTURIEN HINNAT TIPPUU? Rekisteröimätön Chit-Chat 110 10.01.2013 09:00
Myyty Jeep CJ7 -81 (360cid V8) HINTA TIPPUU! JussiR O/M/V Ajoneuvot 6 05.01.2011 23:52
Voltit tippuu alle kympin? Mutis Tekniikka & Jutustelu 5 14.05.2010 22:04
Öljyn hinta tippuu reilusti? Nerd-O Chit-Chat 21 23.10.2007 07:37
Ahtopaineet Tekniikka & Jutustelu 22 06.11.2005 11:28


Sivu luotu: 02:41 (GMT +2).