![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() onkos noissa 2l-t moottoreissa eroja kun niitähän on cressidassa, lj:ssä, hiacessa yms ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Öljypohja ainakin.Niin ja imusarjoja on erinäköisiä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cressidassa on ainakin kaasuläppä, mitä ei ainakaan LJ:ssä ole.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Ennakon säädöstä
Onko mitään kepulikonsteja säätää ennakkoa suht kohilleen ilman kelloa? Ittellä jälki ahdettu 2l Swischzerin s1:llä ja keulassa iso cooleri. Pumppu oli ajotettu summassa puoleen väliin siitä mitä sitä nyt pystyy säätään. Ahdot nousi herkästi sinne 1,5 kiloon. Väänsin ennakkoa sitten sen verran (noin reilusti) että käyntiääni muuttu hieman terävemmäks ja vaikutti seuraavaa, ahdot nousee hieman hitaammin, mutta kulutus laski, käynnistyvyys ja vääntö parani. Kokeilut ovat ainakin osoittaneet itelle jo kauan sitten että pelkän ahtoviisarin tuijottaminen on verrattavissa autojen vertailuun pelkän värin perusteella
![]() ![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän se kellon vaati jos hyvän haluaa, itsellä sama 2l turbotettuna, ja piti pumppua hampaalla hyppyyttä ennenkuin sai tarpeeksi ennakkoa. ahdonalaisen syötön kansi otti imusarjaan kiinni niin ei siksi saanut ennakkoa tarpeeksi.
melko karkeilla ahdoilla kyllä ajelet, mutta ei taida pumppukaan olla vakio jos noinkin iso ahdin hyvin heräilee, vaiko siellä kolmessatonnissako vasta rupee vetää?? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saat samalla jokusen lisähevosen käyttöön kun koneen voima ei mene turhan ahtopaineen+Pakopaineen tekemiseen Myöhäinen ennakko aihettaa vaan kovan lämpökuorman koneelle. Toki sillä ahdin herää paremmin mutta koneen kannalta on parempi että ennakko on vaikka aavistuksen aikaisella kuin myöhässä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mites toi korvasäädöllä ennakon säätö tapahtuu,käsittääkseni lähemmäksi lohkoa?Tekisi mieli koittaa millanen vaikutus tuolla on koneen toimintaan,hihnan kiristin tarvii varmaan kiristää uusiksi?Oisko kellään tiedossa jotain diesel velhoa tässä pääkaupunkiseudulla joka noita ajotuksia osaisi säätää muullakin kuin korvakuulolla ja mitähän moinen operaatio kustantaa suuripiirtei.
Nyt käyntiääni ei ole terävä yhtään,ehkä lähempänä lotkotusta.Ennen pumppu ja suutin remppaa ääni oli terävämpi,sillon kone tuntu vähän tehokkaammalta ja savutti,tosin syöttöä oli enempi kuin nyt. Olisi mukava kun saisi tuota 5 vaihteella ajoa vähän pirteemmäksi,nyt tuntuu että vedot loppuu mutta ahdot nousee,kun taas 4 vaihteella samassa vauhdissa kone kiertää enempi ja pakolämmöt pysyy alempana. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota H, 2H ja F moottorien pulttijako? | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.03.2010 01:48 |
Toijjotan moottorien painot? (Valmet) | A-P | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 01.12.2009 23:14 |
Moottorien vertailupainot | mki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.10.2008 18:51 |
Toyotan moottorien malleista ja missä autoissa on. | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.10.2006 23:15 |
moottorien kumityynyt.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.08.2006 10:26 |