Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2011, 11:44
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

[quote=sisua45;728180]

Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö?

Kyllä tämä on tarkoitus asentaa toimintakuntoon asti. Kokemusta siitä, että onko tämä hyvä vai huono, tarpeellinen vai turhake, ei ole. JMC:hen tuo aikoinaan asennettiin, mutta sen auton moottorissa oli niin paljon vikaa, että näytön valoista ei voinut mitään järkevää tulkita. Mutta josko nyt alkaisi omiakin kokemuksia tulemaan ja hyvä kuulla että ei ole ollut turha investointi.

Englannin kielen taito pitäisi surkeasti olla parempi! Ei todellakaan riitä että osaa välttävästi kommunikoida perusenglannilla. Näissä erikoisasennuksissa ohjeet ja netin mielenkiintoiset keskustelufoorumit ovat aina englannin kielisiä. Tavallinen sanakirja vain sekoittaa entisestään. Toisinaan jonkun ohjeen tulkitsemiseen voi mennä ilta parikin ja lopputulos voi olla suuntaa antava. Varsinaisen laitteen onnistunut asennus on kiinni juuri siitä miten hyvin suomensit ohjeen. Eli jos ongelmia asennuksissa ilmenee, syy on ilmeisesti väärin tulkittu englanninkielinen teksti.

Alfamerilta tilasin muutama päivä sitten Tekniikan sanaston englanti-suomi-englanti. Sieltä on toistaiseksi löytynyt kaikki tähän asti tarvitut autoalan sanat. Se opus olisi pitänyt tilata jo muutama vuosi sitten.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2011, 19:05
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2011, 20:06
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipe64 Näytä viesti
Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
Juuri sellainen. Tämä oli niin lyhyen aikaa JMC:ssä, että kokemukset jäivät lähes olemattomiksi. Laite voi olla ihan ok, mutta kun se kerran oli kytkettynä moottoriin jonka sisuskalut oli osaksi paskana, vaikea sanoa. Mutta sanotaan silti se, mikä käsitys siitä huolimatta muodostui.

Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä.

Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen josko tässä kokoonpanossa siitä olisi etua. Kokeilua tämä on vielä meillekin. Jos se tarvitsisi nyt vartavasten ostaa, emme sitä tekisi. Mutta kun tämä löytyi vanhana hyllystä, sama se missä se hapettuu.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2011, 20:29
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2011, 22:29
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipe64 Näytä viesti
Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
Täällä meillä päin on traktorissakin moista purkkia, tosin msd merkkisenä. Onhan se hyvä olla varmuus, ettei kone ryntää ylikierroksille kesken kyntösaran tai puudu kipinän puutteeseen.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2011, 22:52
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Talking

Sytkäboksista vähän omia kokemuksia


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Juuri sellainen. Tämä oli niin lyhyen aikaa JMC:ssä, että kokemukset jäivät lähes olemattomiksi. Laite voi olla ihan ok, mutta kun se kerran oli kytkettynä moottoriin jonka sisuskalut oli osaksi paskana, vaikea sanoa. Mutta sanotaan silti se, mikä käsitys siitä huolimatta muodostui.

Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä.

Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen josko tässä kokoonpanossa siitä olisi etua. Kokeilua tämä on vielä meillekin. Jos se tarvitsisi nyt vartavasten ostaa, emme sitä tekisi. Mutta kun tämä löytyi vanhana hyllystä, sama se missä se hapettuu.
Itse laitoin juurikin tuollaisen samanlaisen boksin+puolan UAZiin kiinni, ja vaikutukset oli ihan huomattavat. Alakierroksien veto parani huomattavasti vanhaan verrattuna eikä enään kaasua painaessa ala nykimään eikä röpöttämään. Muutoinkin tuo purkki antaa kohtuu paljon valoa pyttyyn että bensakin näkee siellä syttyä... Onhan sekin myös osaltaan auttanut saamaan yhden kohtuu kuuluisan kuvankin aikaan tuolla Juukan suunnalla erääsä suunnistuskilpailussa, vieläpä 0,5 barin rengaspaineilla.... Epäilivät vielä että olisi harrastettu photoshoppausta

Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin.

Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla.

Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen.
Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2011, 22:55
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Itse laitoin juurikin tuollaisen samanlaisen boksin+puolan UAZiin kiinni, ja vaikutukset oli ihan huomattavat. Alakierroksien veto parani huomattavasti vanhaan verrattuna eikä enään kaasua painaessa ala nykimään eikä röpöttämään. Muutoinkin tuo purkki antaa kohtuu paljon valoa pyttyyn että bensakin näkee siellä syttyä... Onhan sekin myös osaltaan auttanut saamaan yhden kohtuu kuuluisan kuvankin aikaan tuolla Juukan suunnalla erääsä suunnistuskilpailussa, vieläpä 0,5 barin rengaspaineilla.... Epäilivät vielä että olisi harrastettu photoshoppausta

Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin.

Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla.

Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen.
Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
Eli onkos tää se kuuluisa kampikammion kattovalo???
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2011, 23:12
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Eli onkos tää se kuuluisa kampikammion kattovalo???
juu... se valaisee 20 kampiakseliasteen ajan. Alle 3000 se on srtobo ja sen jälkeen se on vain yksi kirkas poppa.

Hmm...
Siis siellä on disco alle 3000 kierroksen....
No, tuleehan siihen discoon sitten kulisseista johtuvaa hevimetallin pauketta ja napsetta, vaikka köykämiinimoottori on kyseessä. Pysyy musiikillisessa mielessä tyylilajien tasapaino kohdallaan.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2011, 21:21
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Reilu viikko on kulunut siitä kun mestarin käsi meni toimintakyvyttömäksi huolimattoman lipeän käsittelyn vuoksi, mutta kummasti alkoi käsi toimimaan kun sai tänään hakea vaihdelaatikon huollosta. Ihan turhaan sitä ei huoltoon viety, sillä kolmosen pakka vuoti öljyä. Syynä se että oli millin verran kulunut ulkokehältä ja sen vuoksi tiiviste ei oikein pitänyt. Sen lisäksi puolet sisikaluista oli sinertäviä, eli lämmöt oli käynyt riittävän korkealla. Muutaman satasen remppa, mutta ei voi mitään.

Pötkö kasaan ja paikoilleen:


Kuulemma verkko ei ole mitään ilman sitä vartioivaa hämistä. Paikallisen marketin leluosastolta oli löytynyt sopiva, tosin hieman huonosti taustastaan erottuva.


Samaisesta marketista löytyi myös jarru- sekä peruutusvalo.


Voihan se olla että kansien vaihto ei tuota toivottuja heppamääriä, mutta autoon rakennetaan varalle ns. "köyhän miehen turbo".


Eli kun tuosta napista kytkee, kiihtyy siinä toivottavasti muukin kuin kuski.


Tarkoitus on 100 heppasilla suuttimilla säätää bensan ja ilokaasun seos suhdetta. Suuttimet löytyy aina 250 heppaan asti, mutta tähän kokoonpanoon riittää vähempikin. Kuvassa suuttimia.


Sivusta seuranneena hieman arvelluttaa tuo BJ:n oma alkuperäinen mätä runko. Autoa on viime vuoden aikana vahvisteltu ja tehoja ollaan kasvattamassa, mutta kestääkö runko vai katkeaako tiukan paikan tullen. Jos näin käy, toivottavasti kuskilla on ymmärrystä irroittaa otteensa ohjauspyörästä, tai jos haluaa vielä ohjata, irroittaisi ainakin ratin pikalukosta. Ohjauspyörä kädessä kun kuitenkin tulee se tunne, että tilanne on edelleen hallinnassa.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.01.2011, 14:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

No jokos on koeajettu, voipi kertoa moottorista aikapaljon enempi kuin paikallaan käyttely. Sytytystä näytettiin videossa säätävän ihan hehtaaripyssyllä, onko lampulla katottu ollenkaan paljonko ennakkoa on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?

Ja noi poksit kyl pitäis jeesata myös matalemmilla kierroksilla, ainakin MSD:n poksi jeesaa huomattavasti käyntiin ja toimintaan tyhjäkäynniltä ylöspäin. Vakiomoottorit ei toki sellaisia kaipaa.

Mikäs nokka-akseli muuten tossa myllyssä oli, ei nimittäin tuu rallimoottoria vakionokalla vaikka kuinka olis hyvät kannet.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.01.2011, 19:15
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.01.2011, 19:38
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
Eiköhän ne kansien mukana tulleet venttiilijouset asiansa aja vielä tolla nokalla, Oli tuolla ylempänä spekulaatiota jousien löysyydestä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.01.2011, 19:51
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Kyl noillakin varmaan saaraan romua tarpeeks aikaseks.Mitä offari ei sais rikki.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.01.2011, 20:32
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mauriala Näytä viesti
Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
Varmasti hyvä offinokka, mutta ei tommonen paljoa yli 5000rpm tehollisesti kierrä. (kun oli puhetta kierroskoneesta) Eikä varmaan tarttekkaan. Sitte pitää melkein vaihtaa rullanokkaa jossei toi huipputehoiltaan riitä, mutta ei halua tinkiä alakierrosväännöstä mitä tossa nyt varmaan piisaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.01.2011, 17:53
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Ensimmäinen koeajo takana





Sähläykseltä tuo Ossin touhu tosiaan näyttikin kun koeajon piti alkaa. Kompura ei suostunut ensin käynnistymään ja lopulta kun käynnistyi, ei suostunut sammumaan ollenkaan. Varmaankin hiekkapuhallusvaiheessa järjestelmään on päässyt roskia mutta siitä ongelmasta varmaan vielä suoriudutaan. Mutta yksi lisähomma muiden tänään ilmenneiden lisäksi. Eli ekalla videolla lukot saattoi pelata mutta jälkimmäisen videon kohdalla eivät, sillä ilmaletku posahti koeajon puolessavälissä.

Varsinaisen koeajon alkaessa ilmeni kaksi ongelmaa: moottori ei saa tarpeeksi bensaa ja ohjaustehostimen punpun hihna ei pysy paikoillaan.
-Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun painetaan kaasu pohjaan se sammuu. Mestari itse tuli siihen tulokseen, että tehtyjen muutosten vuoksi kaasarin suutinkoko ei enää riittäisi. Hän aikoo vaihtaa suuttimet suuremmiksi. Bensasuodatin vaihdettiin ja vika ei ollut siinä.
-JMC:n kohdalla oli sama ongelma ohjaustehostimen pumpun hihnan kohdalla. Kun moottoria piristettiin, remmi ei pysynyt paikoillaan. Rokkarista ei ole koskaan aiemmin hihna lentänyt mutta tänään koeajon alkuvaiheessa hihna lensi hienolla kaarella lumihankeen. Mutta onneksi on kokemusta mitä pitää tehdä joten tuo ongelma korjaantuu jo pienemmällä ihmettelyllä.
-Ohjaus on nyt nopea. Ennen renkaiden ohjaus laidasta laitaan vaati 12 ohjauspyörän kierrosta, nyt enää 3. Tämän muutoksen aikaansaaminen vaati useammankin työtunnin.
-Apukuskin puoleinen pakosarjan liitos vuotaa edelleen vaikka tiivistämistä on yritetty. Siitä johtuu tuo sutsutus videoilla. Myös äänenvaimentimet pitää parantaa, nykyiset eivät todellakaan riitä!

Eli töitä tuli mutta ei se sentään enää liekkiä lyönyt. Muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. Voisi jopa varovaisesti sanoa, että moottori taitaa vastata kaasuun kireämmin kuin ennen. Eli Veijon Esso oli oikeassa, turha hallispekulointi pois ja koeajolle! Nyt ollaan taas hieman viisaampia taikka sitten entistäkin tyhmempiä.

Huomenna suoritetaan uudet koeajot. Eli suuttimet on vaihdettu ja kompura korjattu. Mitä tulee ohjaustehostimeen, voi olla että sitä ongelmaa ei siihen mennessä saada kuntoon. Eli kuten tämän päivän videot, huomisetkin tullaan ajamaan ilman tehostettua ohjausta. Joten ymmärtäkää kömpelöt ohjausliikkeet.




__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Holley 750vac lasse228 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.05.2009 06:22
v: holley 650 tuplapumppu KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.05.2006 23:04
750 carter vai 600 holley? SamiN Tekniikka & Jutustelu 14 19.04.2006 22:22
Jeep 360 V8 + Holley? Make66 Tekniikka & Jutustelu 5 01.11.2005 12:15


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).