![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() [quote=sisua45;728180] Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö? ![]() Kyllä tämä on tarkoitus asentaa toimintakuntoon asti. ![]() ![]() ![]() Englannin kielen taito pitäisi surkeasti olla parempi! Ei todellakaan riitä että osaa välttävästi kommunikoida perusenglannilla. Näissä erikoisasennuksissa ohjeet ja netin mielenkiintoiset keskustelufoorumit ovat aina englannin kielisiä. Tavallinen sanakirja vain sekoittaa entisestään. Toisinaan jonkun ohjeen tulkitsemiseen voi mennä ilta parikin ja lopputulos voi olla suuntaa antava. Varsinaisen laitteen onnistunut asennus on kiinni juuri siitä miten hyvin suomensit ohjeen. ![]() ![]() Alfamerilta tilasin muutama päivä sitten Tekniikan sanaston englanti-suomi-englanti. Sieltä on toistaiseksi löytynyt kaikki tähän asti tarvitut autoalan sanat. Se opus olisi pitänyt tilata jo muutama vuosi sitten.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
__________________
www.ipefix.fi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä. Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
__________________
www.ipefix.fi |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]() Sytkäboksista vähän omia kokemuksiaLainaus:
![]() ![]() Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin. Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla. Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen. Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#8
|
||||
|
||||
![]()
juu... se valaisee 20 kampiakseliasteen ajan. Alle 3000 se on srtobo ja sen jälkeen se on vain yksi kirkas poppa.
![]() Hmm... Siis siellä on disco alle 3000 kierroksen.... No, tuleehan siihen discoon sitten kulisseista johtuvaa hevimetallin pauketta ja napsetta, vaikka köykämiinimoottori on kyseessä ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Reilu viikko on kulunut siitä kun mestarin käsi meni toimintakyvyttömäksi huolimattoman lipeän käsittelyn vuoksi, mutta kummasti alkoi käsi toimimaan kun sai tänään hakea vaihdelaatikon huollosta.
![]() ![]() Pötkö kasaan ja paikoilleen: Kuulemma verkko ei ole mitään ilman sitä vartioivaa hämistä. Paikallisen marketin leluosastolta oli löytynyt sopiva, tosin hieman huonosti taustastaan erottuva. Samaisesta marketista löytyi myös jarru- sekä peruutusvalo. Voihan se olla että kansien vaihto ei tuota toivottuja heppamääriä, mutta autoon rakennetaan varalle ns. "köyhän miehen turbo". Eli kun tuosta napista kytkee, kiihtyy siinä toivottavasti muukin kuin kuski. ![]() Tarkoitus on 100 heppasilla suuttimilla säätää bensan ja ilokaasun seos suhdetta. Suuttimet löytyy aina 250 heppaan asti, mutta tähän kokoonpanoon riittää vähempikin. Kuvassa suuttimia. Sivusta seuranneena hieman arvelluttaa tuo BJ:n oma alkuperäinen mätä runko. Autoa on viime vuoden aikana vahvisteltu ja tehoja ollaan kasvattamassa, mutta kestääkö runko vai katkeaako tiukan paikan tullen. ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No jokos on koeajettu, voipi kertoa moottorista aikapaljon enempi kuin paikallaan käyttely. Sytytystä näytettiin videossa säätävän ihan hehtaaripyssyllä, onko lampulla katottu ollenkaan paljonko ennakkoa on tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
Ja noi poksit kyl pitäis jeesata myös matalemmilla kierroksilla, ainakin MSD:n poksi jeesaa huomattavasti käyntiin ja toimintaan tyhjäkäynniltä ylöspäin. Vakiomoottorit ei toki sellaisia kaipaa. Mikäs nokka-akseli muuten tossa myllyssä oli, ei nimittäin tuu rallimoottoria vakionokalla vaikka kuinka olis hyvät kannet. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Koho siellä oli taas jumissa kävi ehkä vähän rikkaalla.Kyl se ensi käynnistys aina on tämmöstä sähläystä ainakin mulla.Näköjään pakosarjat menee hiukan eri kulmaan otti kiinni lohkoon ja koneen korviin siitä mahoton mekkala .Se on heti kun jotain muuttaa on töitä tiedossa.Nokkaakseli on sama ku jmcssä comp cams 12-242-2 siinä se ainakin veivaa hyvin. Vaihka pieniä vaikeuksia onkin ei riiseleitä enään.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kyl noillakin varmaan saaraan romua tarpeeks aikaseks.Mitä offari ei sais rikki.
![]()
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Ensimmäinen koeajo takanaSähläykseltä tuo Ossin touhu tosiaan näyttikin kun koeajon piti alkaa. ![]() ![]() Varsinaisen koeajon alkaessa ilmeni kaksi ongelmaa: moottori ei saa tarpeeksi bensaa ja ohjaustehostimen punpun hihna ei pysy paikoillaan. -Auto käy nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun painetaan kaasu pohjaan se sammuu. Mestari itse tuli siihen tulokseen, että tehtyjen muutosten vuoksi kaasarin suutinkoko ei enää riittäisi. Hän aikoo vaihtaa suuttimet suuremmiksi. Bensasuodatin vaihdettiin ja vika ei ollut siinä. -JMC:n kohdalla oli sama ongelma ohjaustehostimen pumpun hihnan kohdalla. Kun moottoria piristettiin, remmi ei pysynyt paikoillaan. Rokkarista ei ole koskaan aiemmin hihna lentänyt mutta tänään koeajon alkuvaiheessa hihna lensi hienolla kaarella lumihankeen. Mutta onneksi on kokemusta mitä pitää tehdä joten tuo ongelma korjaantuu jo pienemmällä ihmettelyllä. -Ohjaus on nyt nopea. Ennen renkaiden ohjaus laidasta laitaan vaati 12 ohjauspyörän kierrosta, nyt enää 3. Tämän muutoksen aikaansaaminen vaati useammankin työtunnin. ![]() -Apukuskin puoleinen pakosarjan liitos vuotaa edelleen vaikka tiivistämistä on yritetty. Siitä johtuu tuo sutsutus videoilla. Myös äänenvaimentimet pitää parantaa, nykyiset eivät todellakaan riitä! Eli töitä tuli mutta ei se sentään enää liekkiä lyönyt. Muutenkin vaikuttaa pirteämmältä. Voisi jopa varovaisesti sanoa, että moottori taitaa vastata kaasuun kireämmin kuin ennen. Eli Veijon Esso oli oikeassa, turha hallispekulointi pois ja koeajolle! ![]() ![]() Huomenna suoritetaan uudet koeajot. Eli suuttimet on vaihdettu ja kompura korjattu. Mitä tulee ohjaustehostimeen, voi olla että sitä ongelmaa ei siihen mennessä saada kuntoon. Eli kuten tämän päivän videot, huomisetkin tullaan ajamaan ilman tehostettua ohjausta. Joten ymmärtäkää kömpelöt ohjausliikkeet. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |