![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#52
|
||||
|
||||
![]()
aika herkkutatti =)
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
Taisi pelko mahdollisesta tuomiosta katsastuksessa saada aikaiseksi sen, että tällainen oli ilmestynyt oviaukkoon. KYSYMYS: jos tuollaiset tuet hitsattaisiin kuvan osoittamalla tavalla ja pulteilla kiinni koriin, olisikohan tämä ratkaisu kenties hyväksyttävämpi. Pulttikiinnityksen kohdalla on Toyotan alkuperäinen vahvikepalkki, eli käytännössä ei ehkä riittävän tukeva mutta ...
![]() Käsijarru on asennettu. Höyhensarjalainen ratkaisu, mutta edullinen ja riittää toivottavasti katsastusmiehille. Suunnistusautoon tällaista ratkaisua ei ehkä kannata toteuttaa, mikäli sitä ihan oikeasti joutuu käyttämään. Arvelluttaisi jättää auto mäkeen tuon jarrun varaan, ellei sitten ole automaatti P:llä varustettuna. Lisävarustetta, ei varmaankaan ehdoton mutta kun hyllystä sattui vanha löytymään. Näillä saa ainakin kojelaudan näyttämään hienommalta. ![]() Myös ohjainboxi joka palveli aikoinaan hetken aikaa JMC:ssä. Nyt vaan odotellaan vaihdelaatikkoa huollosta. Sitten alkaa mielenkiintoinen vaihe. ![]() |
#54
|
||||
|
||||
![]()
tuosta käsijarrusta sen verran että en pysty kyseistä jarrua kyllä suosittelemaan kenellekkään. Itselläni on porlan pajan kiinnike sarja LJ:ssä ja juurikin tuollainen wilwoodin satula ja toimi se hetken uutena, mutta sitä pitäisi olla jatkuvasti säätämässä kohdalleen ja toisekseen jarrutus teho on melko olematon.
|
#55
|
|||
|
|||
![]()
Trial-katsasus vaatii käsijarrun. Mutta kuka tällaisen trial auton oikeasti mäkeen parkkiin jättää ilman että se siihen leviää. Silloin ehkä käsijarrun toimivuudella ei ole suurtakaan merkitystä. Ehkä tällä nyt vain haetaan hyväksyntää katsastusta varten. Suunnistusautot ja todellinen käyttö on tässä tapauksessa kaukana.
Eli kun kyse on asiasta joka pitää olla ns. koristeena, tämäkin voisi varmaankin asian ajaa. ![]() ![]() |
#56
|
||||
|
||||
![]()
juu varmasti ajaa siinä asiansa. eikä ollut tarkoitus tuota teidän ratkaisua moittiakkaan, kun nuo aijemmat kommentit luin. Lähinnä niitä tällä kommentilla ajattelin jotka suunnittelee tuon jarrun asentamista autoon jossa sille on oikeasti käyttöä.
|
#57
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö? ![]() Edit: Mulla onkin FMI 1.4, mutta ei siinä oo muuta eroa kuin pienempi näyttö...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#58
|
|||
|
|||
![]()
[quote=sisua45;728180]
Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö? ![]() Kyllä tämä on tarkoitus asentaa toimintakuntoon asti. ![]() ![]() ![]() Englannin kielen taito pitäisi surkeasti olla parempi! Ei todellakaan riitä että osaa välttävästi kommunikoida perusenglannilla. Näissä erikoisasennuksissa ohjeet ja netin mielenkiintoiset keskustelufoorumit ovat aina englannin kielisiä. Tavallinen sanakirja vain sekoittaa entisestään. Toisinaan jonkun ohjeen tulkitsemiseen voi mennä ilta parikin ja lopputulos voi olla suuntaa antava. Varsinaisen laitteen onnistunut asennus on kiinni juuri siitä miten hyvin suomensit ohjeen. ![]() ![]() Alfamerilta tilasin muutama päivä sitten Tekniikan sanaston englanti-suomi-englanti. Sieltä on toistaiseksi löytynyt kaikki tähän asti tarvitut autoalan sanat. Se opus olisi pitänyt tilata jo muutama vuosi sitten. |
#59
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
__________________
www.ipefix.fi |
#60
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä. Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen ![]() |
#61
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
__________________
www.ipefix.fi |
#62
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#63
|
||||
|
||||
![]() Sytkäboksista vähän omia kokemuksiaLainaus:
![]() ![]() Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin. Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla. Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen. Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#64
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#65
|
||||
|
||||
![]()
juu... se valaisee 20 kampiakseliasteen ajan. Alle 3000 se on srtobo ja sen jälkeen se on vain yksi kirkas poppa.
![]() Hmm... Siis siellä on disco alle 3000 kierroksen.... No, tuleehan siihen discoon sitten kulisseista johtuvaa hevimetallin pauketta ja napsetta, vaikka köykämiinimoottori on kyseessä ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Reilu viikko on kulunut siitä kun mestarin käsi meni toimintakyvyttömäksi huolimattoman lipeän käsittelyn vuoksi, mutta kummasti alkoi käsi toimimaan kun sai tänään hakea vaihdelaatikon huollosta.
![]() ![]() Pötkö kasaan ja paikoilleen: Kuulemma verkko ei ole mitään ilman sitä vartioivaa hämistä. Paikallisen marketin leluosastolta oli löytynyt sopiva, tosin hieman huonosti taustastaan erottuva. Samaisesta marketista löytyi myös jarru- sekä peruutusvalo. Voihan se olla että kansien vaihto ei tuota toivottuja heppamääriä, mutta autoon rakennetaan varalle ns. "köyhän miehen turbo". Eli kun tuosta napista kytkee, kiihtyy siinä toivottavasti muukin kuin kuski. ![]() Tarkoitus on 100 heppasilla suuttimilla säätää bensan ja ilokaasun seos suhdetta. Suuttimet löytyy aina 250 heppaan asti, mutta tähän kokoonpanoon riittää vähempikin. Kuvassa suuttimia. Sivusta seuranneena hieman arvelluttaa tuo BJ:n oma alkuperäinen mätä runko. Autoa on viime vuoden aikana vahvisteltu ja tehoja ollaan kasvattamassa, mutta kestääkö runko vai katkeaako tiukan paikan tullen. ![]() ![]() ![]() |
#67
|
||||
|
||||
![]()
Tais taas homma karata käsistä???
T: Jussi Lainaus:
|
#68
|
|||
|
|||
![]()
Erittäin hyvin sanottu!!!
![]() |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Kaippa tossa boxissa oli sitten ne kiekkarajat missä kytkee ja sammuttaa kaasut?
Meinaan, ettei tuukka tee tuukat testipätkällä..
__________________
Broken Back Team #1 |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Muistakaa nyt kuitenkin kaikessa hälinässä nämä suunnistuskisatkin!!! Vuosi sitten Ossin kommentti oli ettei viititty lähteä yhdellä autolla kun ketään ei tullut mukaan toiseen autoon...!!!
T: Jussi |
#71
|
|||
|
|||
![]()
varmaan kahet suunnistuskisat kahlataan läpi oulainen ja euran kisa .Kyl nää päivä pörinät on vaan ottanut voiton niitä on vaan paljon helpompi ajella.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö" VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Kyl tulee komee. Saapuuko tää vielä joskus kämmäkkään ajeleen vai tarviiko lähtee jonnekkin pisemmälle katsoon tän ajoja?
![]() |
#73
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Harmi vaan kun on tuota lunta niin paljon, eteneminen Kämmäkän kallioilla ei varmaan ole yhtään sen helpompaa vaikka olisi useampikin köyhän miehen turbo takakontissa. ![]() Tosin ei sitä tiedä mitä unia mestari näkee ensi yönä. Kiinnostaa kyllä raportoijaakin. ![]() |
#74
|
|||
|
|||
![]()
Pientä näpertelyä on tehty viime päivinä. Tässä vaiheessa ne aikaansaannokset eivät ole kovin näkyviä vaikka pitkät illat olisikin rakenneltu.
Keulan/typpi-iskareiden tukiputket sekä iskarit on paikoillaan. Jäähdytin ei mennyt heittämällä sille varattuun paikkaan, vaan yhden letkun takia piti ottaa taas rälläkkä, hitsauskone ja sutimaalia esille. Jos niin hienosti käy, että oikein sponsoriosan ilmatteeksi saa, siitä pitää ehdottomasti mainita! Tässä auton ensimmäinen lahjaksi saatu osa: Jegsi on siitä hyvä, että nopeiden toimitusten lisäksi sieltä saa joskus jotain kaupantekijäisiksi. Kun tilasi jäähdyttimen, sai siihen sopivan korkin ihan free beenä. Tosin korkin merkki ei jää epäselväksi, eli tässä sitä mainostetaan tyhmänä ja vielä kehujen kera. ![]() Nitrous systeemejä on myös hahmoteltu konehuoneen puolelle. Pitkän harkinnan jälkeen Edelbrock jää hyllyyn odottamaan aikoja parempia ja tilalle hieman halvempi ratkaisu. Tällä autolla kun ei sinne kuuhun muuteskaan mentäisi. ![]() ![]() Pakoputkien kytkentä myllyyn oli menossa kun poistuin paikalta. Paljon onkin vielä kytkettävää, ennen kuin ekat henkoset kuullaan. Ja niiden ekojen henkosten jälkeen todennäköisesti sitäkin enemmän mikäli aikaisemmat V8 virityksien kokemukset toistuvat. ![]() |
#75
|
|||
|
|||
![]() Ensi henkoset otettu, liekkejä ja pientä pettymystä...
Pientä värkkäilyä on taas tapahtunut. Vaihdekepille on tehty pykäläkolot helpottamaan vaihteen vaihtamista.
Peruutusvalotekniikkaa. Nitrovermeitäkin on kytketty, mutta toistaiseksi käy vielä pelkällä pensuunilla. Tulpanjohdot on uudet ja ilmeisesti sopivat. Mutta sitten asiaan. Ensimmäinen käynnistys. Sytkäboxi ei ole vielä kytketty. Huom. mestarin lievästi pettynyt ilme. ![]() Ilme ei iloksi muutu. Ei tästä kierroskonetta tullut vieläkään. Sytkäboxi siltä osin ei ole tarpeen. Venttiilijouset taitavat olla näissäkin kansissa löysät. ![]() Sen verran tapahtumia tuntui auton takapäässäkin olevan että piti vielä kuvata sieltäkin. Liekkiä tuuppaa pakoputkesta, mutta siitä huolimatta ei tällä päästä maata kiertävälle radalle. ![]() Ensimmäisiksi käynnistyksiksi ehkä ok. Lisää töitä ja roimasti säätöä, eiköhän se sitten joskus ala kasilta kuulostamaan. Tuskimpa Ossi alkaa venttiilijousia vaihtelemaan. Onneksi varajärjestelmänä tulee olemaan ilokaasu. Voipi hän alkaa harjoittelemaan samalla foffia kämmäkässä. ![]() Eli näyttää siltä että ainoa iso muutos aikaisempaan on entistä isommat desibelit. Äänenvaimentimet ovat samat kuin ennenkin. Pakosarjojen liitokset tosin taitavat hieman vuotaa joten korjaamalla se vika saundit toivottavasti hieman pienenevät. Äänenvaimentimia täytyy asentaa enemmän tai paremmat. Monelle radalle kun alkaa olemaan noita desibelirajoja. ![]() Huomenna ehkä nähdään ensimmäiset lumihanki koeajot. ![]() Laitan muuten kuulosuojaimet seuraavalla kertaa kun menen kuvaamaan, korvissa humisee vieläkin... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |