Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2010, 19:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Jack täsä


No niin, nyt se iso 34sentin korotus ei vielä toteudu vaan dieselin hintaa näin aluksi nostetaan 8sent mitä perustellaan dieselveron laskulla 2012 h-autoille ja kuorkeille mutta pakut, huoltoautot ja asuntoautot eivät saa alennusta ollenkaan eli verokertymä pysyy samana tai ellei jopa nouse 2012 mutta seuraavina vuosina kyllä voidaan lähestyä hyviä lukuja kun nostetaan dieselin hintaa lisää koska vanhat hyvät autot pitäisi poistaa EU:n mukaan liikeenteestä kun ilmastonmuutos sitä vaatii :-)

Tähän hetkeen en nyt muista koska se 8sent korotus räpsähtää varmaankin samoihin aikoihin.

http://www.trafi.fi/uutiset/uutinen/519

Ajoneuvoveron käyttövoimaveroa kannetaan henkilö-, paketti- ja kuorma-autoista, jotka käyttävät polttoaineena muuta kuin moottoribensiiniä. Vuoden 2009 lopussa ajoneuvoliikennerekisterissä oli käyttövoimaveron alaisia, liikennekäytössä olevia henkilöautoja noin 460 000, pakettiautoja 270 000 ja kuorma-autoja noin 90 000. Noin 20 prosenttia kaikista henkilöautoista on dieselkäyttöisiä.

Vuonna 2009 käyttövoimaverosta kertyi valtiolle 357 miljoonaa euroa. Henkilöautojen osuus verokertymästä oli 234 miljoonaa euroa, kuorma-autojen 92 miljoonaa euroa ja pakettiautojen 30 miljoonaa euroa.

Jack

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2010, 20:23
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2011, 02:38
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Exclamation

Taijan ottaa Thaimaasta riksha-kuskin vetään meikäläistä... Siis niinku siin kärryssä, tai sit alan oikein pröystäileen, ja otan koko Tuk-Tuk:in...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2011, 16:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja silimat Näytä viesti
Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
Niimpä.

Periaatteessahan käyttövoimaveron poistuminen tarkoittaa henkilöautoksi rekisteröidylle maasturille vajaan tonnin pienempää käyttövoimaveroa vuodessa. Polttoaineesta sitten vain joutuu maksamaan enempi, eli ero tulee siitä paljonko ajat. Jos ajat vähän tai jos autosi kuluttaa vähän, voit päästä jopa voitolle. Jos ajat paljon, tulet luultavimmin häviämään tässä.

Päättäjäthän ajavat kovasti sitä, että tavaraa siirrettäisiin kumipyörien päältä mahdollisimman paljon raiteille. Mutta, toki ei se paikallisliikenteessä toimi, eikä raiteet mene lähellekkään joka paikkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2011, 17:03
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja silimat Näytä viesti
Voi tulla aika kallista leipää jos tuon verra nousee dieselin hinta. Voi joku rueta laskee, jos rekka vie 60l sataselle, niin paljonko lisää 34 sentin korotus polttoaineessa kustannuksia.
puuautot vie nykysi ton verra ku tulee mettäajoa pienillä vaihteilla mut maantieautot menee nykysi alle 40l sataselle, jotkut kappaletavara-autot mitkä ajaa kevyemmil painoil voi päästä 30 lukemille..

tietty jos ajaa tosi vanhal kalustol ni sit voi viedä mut meillä menee puuautotki alle 60 kulutuksel
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n korin nostoa Urbancityboy Maasturiprojektit 4 16.06.2007 05:48
Dieselveron palautus? Hammer__ Chit-Chat 3 26.04.2006 19:46
Helmojen nostoa ??!! SoSo Tekniikka & Jutustelu 2 08.09.2004 23:13


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).