Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   VM hahmottelee dieselveron nostoa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70000)

Rekisteröimätön 17.03.2010 21:31

VM hahmottelee dieselveron nostoa
 
Do niin nyt sitä tulee tietoo et Traboli ja VM on yhes sorvanneet meille jälleen uutta kivaa et yöunet mennee vähäksi aikaa,...tana.
Ehkäpä olin kaukoviisas ja oon hommannut 2 samanlaista 4WD kärryä Disulina ja Pentziinil joten jatkossa ajellaan sen mukaan mikä polttoaine on halvempaa tai pannaan esim Disuli varaosiksi jos viel kallistuu :-(

Jack

http://www.demari.fi/content/view/9937/317/

Tojo4wd 17.03.2010 21:43

Eikös tossa ollu että diesel vero poistuu jos diesel polttoaineen hintaa nostetaan 34 senttiä litra eli siihen lisätään veroo ton verran.

apiaani 17.03.2010 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 652831)
Eikös tossa ollu että diesel vero poistuu jos diesel polttoaineen hintaa nostetaan 34 senttiä litra eli siihen lisätään veroo ton verran.

Joo, mutta uskokaa pois niin taitaa vaan käydä niin et vero jää ennalleen tai jopa kasvaa ja sit vielä kiiselin hinta nousee tuan 34snt/litra siihen päälle.

Calmari 18.03.2010 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 652824)
Do niin nyt sitä tulee tietoo et Traboli ja VM on yhes sorvanneet meille jälleen uutta kivaa et yöunet mennee vähäksi aikaa,...tana.
Ehkäpä olin kaukoviisas ja oon hommannut 2 samanlaista 4WD kärryä Disulina ja Pentziinil joten jatkossa ajellaan sen mukaan mikä polttoaine on halvempaa tai pannaan esim Disuli varaosiksi jos viel kallistuu :-(

Jack

http://www.demari.fi/content/view/9937/317/

Disulii Pentziinin kilvet ja ajelee pö:llä, Penntziini pysyy helposti leimakunnossa kun ei aja, Vieläkin kustannus tehokkaampi tapa pölliä kilvet samanlaisesta autosta ja toivoa ettei uhri vaihda rekkaria vaan tilaa vaan uudet kilvet.

Arska-tehtaalta 18.03.2010 13:57

Toi ois toisaalta "reilua", koska sit enemmän ajavat maksas enemmän ;) JA MAAILMA PELASTUU :D

HeikkiH 18.03.2010 14:15

Nyt pitääkin sit ostaa ha-rekattu diesel Suburban ja laittaa liikennekäytöstä poistoon kunnes dieselvero on poistunut :D :D

Eipä taida sitten olla huoltoautoissakaan enää mitään verohyötyä...

-MaTTi- 18.03.2010 22:59

34 senttiä litralle lisää... huoh. Eli kalliimmaks tulee vaikka olis ha-dieselvero ja se poistuis, jos tuon reilu 20tkm vuodessa tulee ajeltua. Pikkukulutteisella dieselillä taas tietty tulis jopa säästöä jos ei sitten ajele yli 30 tkm vuoteen.

Ooppeli 18.03.2010 23:09

Eli tiisseli kohta kalliimpaa kuin pensa. Ja sitten maksetaan viel saatanan kalliit käyttövoimaverot ja Vitutuslisät kaupanpääle.

VooDoo Jeep 18.03.2010 23:18

Ja me otetaan kiltisti korotukset vastaa:( kahvipöydässä porukka vaan mutisee että on se kallista! ja mitään ei tehdä asian hyväksi.
Kohta käy suomelle samanlailla kuin kreikalle eli konkurssi:D

KoniJeep 18.03.2010 23:41

Kuis mie muistelen, että keski euroopassa tiiseli on kalliimpaa kuin pentsiini?
Taitaa mennä Suomi EU:n mukaiseen verotukseen?

Timo_L 18.03.2010 23:54

Niinhän se useimmissa maissa taitaa olla Euroopassa, myös tuolla ison veden toisella puolella kuten myös kait kengurumaassakin jos en väärin muista.

Se olisikin ihan ok että dieselvero poistuisi, nykyisellään systeemi on mielestäni typerä normiautoilijaa ajatellen. Ammattikuskit toki hyötyy tai jos ajaa todella paljon muuten vain. Mutta 34snt. korotus olisi aika julma - VM vain laskee suoraan että paljonko haluaisivat veroa polttoaineeseen, jotta verotulot pysyisi samana kuin nyt. Häviäjiksi taitaisi muodostua suhteellisen iso osa diesel- autoilijoista.

-MaTTi- 19.03.2010 00:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 653168)

Se olisikin ihan ok että dieselvero poistuisi, nykyisellään systeemi on mielestäni typerä normiautoilijaa ajatellen. Ammattikuskit toki hyötyy tai jos ajaa todella paljon muuten vain. Mutta 34snt. korotus olisi aika julma - VM vain laskee suoraan että paljonko haluaisivat veroa polttoaineeseen, jotta verotulot pysyisi samana kuin nyt. Häviäjiksi taitaisi muodostua suhteellisen iso osa diesel- autoilijoista.

Taas esim. paketti/matkailuautoilijat kärsii reippaasti lisää, tulevan massaperusteisen ajoneuvoveron lisäksi.

Kuvitellaanpa vaikka 3500 kg paku tai asuntoauto. Nyt verot 85€/127€/vuosi ja dieseliin vaikka 20 tkm ajoilla tarvittavat 2000 litraa = 2200€. Yhteensä n. 2300€.

Esityksen mennessä läpi verot 485€ + 2880€ dieseliin = 3365€. Eli reilu tonni vuodessa lisää autoiluun, vaikka ajelis samalla autolla samat ajelut. Ihanan kallista. :eek: 280€/kk + vakuutukset + muu ylläpito

Timo_L 19.03.2010 03:19

Jeps. Sitähän minä meinasinkin että tuon tyyppisellä muutoksella jos dieselin polttoaineveroa nostettaisi noin paljon niin häviäjiä olisi suurin osa dieselautojen käyttäjistä. Ei hyvä :(

Korpikumpu 19.03.2010 07:23

Iteltä loppuu kyllä dieselajelut jos tilanne muuttuu tuohon mainittuun. Eli siirtyy sitten cruiser metsäprojektiks...

Sutsu 19.03.2010 07:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 28CRDKJ (Viesti 653165)
Kuis mie muistelen, että keski euroopassa tiiseli on kalliimpaa kuin pentsiini?
Taitaa mennä Suomi EU:n mukaiseen verotukseen?

Niin on. Heillä ei ole kiinteää dieselveroa vaan vero on polttoaineessa. Polttoaine on paikoin vähän hinnakkaampaa kuin meillä.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 653163)
Ja me otetaan kiltisti korotukset vastaa:( kahvipöydässä porukka vaan mutisee että on se kallista! ja mitään ei tehdä asian hyväksi.
Kohta käy suomelle samanlailla kuin kreikalle eli konkurssi:D

Juuri näin, veit jalat suustani. Voihan sitä uhota kahvipöydässä ja täällä foorumilla, mutta historiaa seuraten autoilu ei ole vähentynyt koskaan vaikka polttoaineen hinta on noussut ja kansa uhonnut. Kerran oli piilokamera, jossa porukka tuli tankille ja tolpassa luki 6 markkaa tjsp. litralta. Maksamaan mennessä soppa maksoikin 10 markkaa litra, no porukka maksoi kiltisti.. Ja näin asia tulee aina suomessa olemaan.

P.S. Suomihan rikastuu tällä hommalla, mutta kansa köyhtyy..

P.P.S. Näillä toimenpiteillä saadaan vanhat, raskaat ja paljon polttoainetta kuluttavat autot seisontaan ja tilalle vähän kuluttavaa uudempaa autokantaa.

Edit: Yks taksikuski sano kerran, että polttoaine on liian halpaa, koska patonkia pystytään tuomaan tänne ranskasta. Jos polttoaine olis kallista, niin ne lähettäs vaan reseptin sähköpostilla..

Luigi81 19.03.2010 10:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 652831)
Eikös tossa ollu että diesel vero poistuu jos diesel polttoaineen hintaa nostetaan 34 senttiä litra eli siihen lisätään veroo ton verran.



Älkää ny sekottako liikaa noita termejä keskenään. Käyttövoimaveroa ja dieselveroa nimittäin.

HeikkiH 19.03.2010 10:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luigi81 (Viesti 653239)
Älkää ny sekottako liikaa noita termejä keskenään. Käyttövoimaveroa ja dieselveroa nimittäin.

Käyttövoimavero on entinen dieselvero. Dieselin hinnassa on polttoainevero.

Luigi81 19.03.2010 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 653245)
Käyttövoimavero on entinen dieselvero. Dieselin hinnassa on polttoainevero.

Juu, ja sekasin tuntuu noi termit menevän usealla

osilpi 19.03.2010 18:47

Tätäkin pykälää on valmisteltu kaikessa hiljaisuudessa, ja kun on lähes valmis, niin sitten kerrotaan julkisuuteen.

Katsotaan tilannetta esim normaalin pakuksi rekisteröidyn dieselmaasturin kannalta. Vuosittainen esim 100€ käyttövoimavero eli ex-dieselvero poistuu, mutta dieselin hinta nousee sen 34c/litra.

294 tankatun diesellitran jälkeen "tehdään tappiota". 15L/100km kulutuksella pääsee vajaat 2000km tuolla määrällä...

Toki päälle lisätään vielä se vuosittainen satojen eurojen kokonaispainoon perustuva ajoneuvovero.


Mitäpä tähän voi normaali kansalainen tehdä? Ei ainakaan enää kannata rekisteröidä pakettiautoksi tai huoltoautoksi mitään, minkä voi pitää henkilöautona.

Luigi81 20.03.2010 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja osilpi (Viesti 653366)
Tätäkin pykälää on valmisteltu kaikessa hiljaisuudessa, ja kun on lähes valmis, niin sitten kerrotaan julkisuuteen.

Katsotaan tilannetta esim normaalin pakuksi rekisteröidyn dieselmaasturin kannalta. Vuosittainen esim 100€ käyttövoimavero eli ex-dieselvero poistuu, mutta dieselin hinta nousee sen 34c/litra.

294 tankatun diesellitran jälkeen "tehdään tappiota". 15L/100km kulutuksella pääsee vajaat 2000km tuolla määrällä...

Toki päälle lisätään vielä se vuosittainen satojen eurojen kokonaispainoon perustuva ajoneuvovero.


Mitäpä tähän voi normaali kansalainen tehdä? Ei ainakaan enää kannata rekisteröidä pakettiautoksi tai huoltoautoksi mitään, minkä voi pitää henkilöautona.

Juuri näin, ja esim. HJ60/61 et löydä enää helpolla henkilöautona kun monet muutettu huoltoautoiksi:confused:

Heikki L 20.03.2010 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luigi81 (Viesti 653628)
Juuri näin, ja esim. HJ60/61 et löydä enää helpolla henkilöautona kun monet muutettu huoltoautoiksi:confused:

Oonkohan silläkään mitään väliä kohta, jos ei ole halvempaa vaihtoehtoa niin noi vanhat romut tuppaa meneen paaliin suoraan. vaikka olis kuinka henkilöautoja.
Ite taidan vaan ottaa rekisteristä pois ja kiillotella tallissa tota ruiseria. voi siten kertoo kaikille että mulla semmonen on mutta en raaski ajaa kun teitä suolataan ja mlaamlaammlaam.....

pattis 21.03.2010 08:09

juu ja kaalliks tulis tolla sprintterilläkin ajella kun on kuorma-auto... eli ei hirveet kulut tällähetkellä:rolleyes:

BENJAMIN 21.03.2010 11:37

Täytyy ruveta miettimään huoltoauton muuttamista henkilöautoksi.
En tiedä onnistuuko ja minkä mukaan verot lasketaan,auto tuotu noin vuosi sitten ja silloin vielä vanhat pykälät.

Pörö 21.03.2010 12:23

Huoltoauto on ikuisesti huoltoauto, näin muistaisin tietävämmiltä kuulleeni..

Olkku 21.03.2010 12:25

Huoltoauton saa henkilöautoksi kun maksaa autoveron.


Sivu luotu: 18:18 (GMT +2).