Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maurichia
no kyllä ne on suurin osa ollut hyvin ruosteettomia tähän mennessä mitä oon kattellu esim tässä nyt kaveriporukassa ihan on japanista tulleita autoja mm. MKIV supra, nissan pulsar gti-r, toyota soarer, toyota mark 2 tourer, mitsubishi legnumia ja evoja yms yms ja niissä on maksimissaa ollut pohjassa saumoissa pikkasen pintaruostetta että ei oo mun mielestä paha jos riittää että käyttää auton ruostesuojauksessa ja homma on sillä selvä useemmaks vuodeks eteenpäin  oman autoni pohja ei kyllä ihan yhtä loistavassa kunnossa ollut kuin noiden edellä mainittujen mutta sepä onkin ollut välissä muutaman vuoden englannissa ja siinä syy! 
|
Mulla ei ole asiasta minkäänlaista tietoa tai kokemusta, heräsin vaan miettimään asiaa. Tuo maantiesuolan käyttö taitaa olla Suomessa se suurin moka, joka autoja ruostuttaa.
OT: Ameriikassa kaikki on suurta ja mahtavaa. Työn puolesta liikuin aikanaan suurten järvien alueella ja siellä kun pukkasi vähän lunta maahan, niin siellä sitä vasta alettiin kylvämään suolaa teille, jalkakäytäville, parkkipaikoille, talojen pihapoluille jne. Aivan järkyttävää touhua. Kerran ajettiin paikallisen ostarin parkkipaikalle ja lähdettiin kävelemään kohti pääovea. Lunta oli maassa about 10 cm ja pakkasta pari astetta. Parkkipaikka oli yöllä aurattu ja päälle oli kylvetty tasainen puolen sentin kerros rakeista suolaa. Narskui kivasti jalkojen alla, ihan kuin olisi kävellyt sipsien päällä....