Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Jäi vähän kaivelemaan tuo sana "ruosteettomamman". Japani on sentään meren ympäröimä saariryhmä, jolloin suola on kuvioissa mukana ainakin rannikkoseuduilla. Ilmasto Japanissa vaihtelee, varsin pitkä kun tuo saarijono on. Mutta kaikki 4 vuodenaikaa sieltä löytyy, tai oikeastaan viisi jos sadekausi lasketaan mukaan. Ja Tyyneltä valtamereltä pukkaa kosteaa meri-ilmaa. Joskus aikanaan Japanissa ei kannattanut veroteknisistä (vai liittyikö katsastukseen jotenkin ?) syistä pitää autoa kuutta vuotta kauempaa, minkä takia autoja tuskin on ruostesuojattu noilla saarilla. Tosin Japanissa teitä ei käsittääkseni suolata, mikä on iso plussa.
Ajokilometrejä Japanissa ei vaan saa kelattua mittariin, sen verran tukkoiset ovat saarten tiet. Mutta toisaalta kilsat on pitkälti kaupunkiajoa.
|
no kyllä ne on suurin osa ollut hyvin ruosteettomia tähän mennessä mitä oon kattellu esim tässä nyt kaveriporukassa ihan on japanista tulleita autoja mm. MKIV supra, nissan pulsar gti-r, toyota soarer, toyota mark 2 tourer, mitsubishi legnumia ja evoja yms yms ja niissä on maksimissaa ollut pohjassa saumoissa pikkasen pintaruostetta että ei oo mun mielestä paha jos riittää että käyttää auton ruostesuojauksessa ja homma on sillä selvä useemmaks vuodeks eteenpäin

oman autoni pohja ei kyllä ihan yhtä loistavassa kunnossa ollut kuin noiden edellä mainittujen mutta sepä onkin ollut välissä muutaman vuoden englannissa ja siinä syy!