![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://www.summitracing.com/parts/RMG-78-4430-1/
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkien viiden - kuuden puretun Dana akselin kokemuksella en voi sanoa, että vielä tehdastekosta spoolia olisin nähnyt. Tosin kahessa puretussa on ollu hitsi spoolit.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Saipahan sentään loppuviimen riipastua akselit auton alta pois.
Jonkun aikasemman omistajan tekemä "light weight" puskuri ei oikeen tykänny kun autoo maastotunkilla mallailtiin taas omalle paikalleen. Jotain koristeita nysväsin etu ja takaperään. Dodgen D44 etuakselin kääntöpäätä piti pitempäänkin vilkasta ja verrata tallikaverin D44 Hi-steer projekti osaan. Näyttäs olevan tuossa Moparin akselissa olevassa päässä olevan valmiiks kierteytetyt reijät jo valmiiks Hysteeriseen ohjaukseen. Jakokin käyttäs olevan liki sama. Kaverin rojektin kilkkeet on muistaakseni Jeepistä ja Jeepin D44:seen ne on ainakin menossa. Taas pikku vertailu kuvatus. Kuvassa jousen ja akselin väliin tulevat palikat. Oikealla oleva oman auton alta ja vasen akselien luovuttajasta. Tulis aika ravakasti korotusta lisää jos nuo korkeemmat nakkais alle. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pikkuhiljaa tämäkin edistyy. Kaikennäkösiä paketteja noudettiin tullista ja matkahuollosta.
Tosin niinkuin muutenkin tosielämässä, kuva huijaa. Nuo laatikot on suurimmaks osaks tyhjiä, kun kamat oli jo akseleissa kiinni. Melkosen aikaavievää touhua noita periä on shimmailla kun se kokemus puuttuu. Kuva etuakselista kun siihen väriä olin sutannu. Tuolla kosketuskuviolla etuperässä mennään. Backlashiä tuli eteen ja taakse 0.2mm. Välityksiks tuli periin 4.11 ku läheisellä RuottalaisHinuri tallilla semmoset haittoina pyöri. Vähä harvat, mutta niiden kanssa ny eletään. Muutos kumminkin alkuperäseen 3.21 välitykseen on reipas. Erikoistyökalu jotta saa pinionin yokesta pidettyä kiinni ku pinionin mutteria vetää momenttiin. Hyvin self made työkalu kesti kun vanhalle pinionin mutterille kävi näin. Toinen speziaali työkalu mikä tuli nysvättyä, oli 65mm hylsyavain. Raaka-aineena 4mm levy. Oishan 65mm avaimia kaupastakin saanu, mutta ne oli aina liian paksuja tuhon väliin, että ois pitäny ohentaa ja hinnaltaan olivat tyyriitä. Akselit on ny auton alla vihdosta viimen. Melkosia porsaita nuo D70 ja D60 murikkojen kuoret. Ja kyllähän jo tyhjien akseliputkien nostelu kävi otsalohkoa rypistään. Renkaiksi tuli ostettua 38.5/14.5 creepyt. Vertailukuvassa 34/10.5 LTB, vanhat ja kuluneet 36/12,5 TSL SXät, hyvät 35/12.5 mutiaiset ja ne Creepyt. Auton alla olleet vanteet oli ilmeisesti alkuperäset ku niistä paljastu seuraava leima. No sinne meni vanteet loppuviimen renkaiden mukana. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Valoa rupee oleen illasta ja tunnelin päässä. Saatu autoa hiplattua tähän kuosiin.
Kuvassa myös se liki jokaisen rakentelu topicin must juttu, olut tolkki. Auto vielä pukkien päällä, niin hivenen se tuosta tipahtaa. Nimimerkki Maddis apuna ähräsin noi 14.5 leveet renkaat seiska leveille vanteille. Eväänä kaks rengasrautaa ja persikan hajuista saippuaa liukasteena. Noin vartti ja rengas oli vanteella. Startti pilottia kun ei ollu, niin paria rengasta joutu liinalla puristaan kasaan, että saatiin nouseen vanteelle. Ei ihan terveen näkönen tuo Creepyn kuvio kun on aivan liian kapeella vanteella. Ilmaa sisässä 1.5 baaria. Täytyy jostain kehittää leveemmät vanteet. Jotain tuo ilta-aurinko tahi sitkee lunssa saa aikaseksi ku oikeen innostuin takakardaania väritteleen. No pianhan se on ravassa ja ruosteessa, niin ei sit pistä enään niin silmään. Niin kartaani tehtiin pätkitystä pitkälava Dodgen kaksosasesta kartaanista. Taasen pikku vertailukuva aiheesta uus jakiksen yoke ja ristikko sekä vanha yoke ja ristikko. Josko se voiman siirto vähä vanhaan verrattuna tymäköitys. Oishan sen saanu riehuttua testikuntoon (tänpäiväsille) MMCen ajopäiville, mutta ku lupasin aikoja sitten lähteä seuran pilkkikisoihin. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ihan terveen näkönen tuo Creepyn kuvio kun on aivan liian kapeella vanteella. Ilmaa sisässä 1.5 baaria.
Täytyy jostain kehittää leveemmät vanteet. [/QUOTE] tässä on 37x12.5/16 10" leveellä vanteella |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sen tuossa totesinkin, että pikkusen jää ainakin mun Creepyissä keskinappulat pömpölleen vaikka ei olis ees vanteella.
Niin se jäikin mainittematta, että kyllä oli 35 mutiaisen kyljet ohkaset/pehmoset verrattuna näihin Creepyihin. Lainaus:
Persikan tuoksuun ku yhdistetään parit rengasraudat, niin herkkää se ei ainakaan ollut. Enempi semmosta voimalla tekemistä. ![]() Vielä kun pistää periin öljyt niin pääsee hallinpihasta ruopiin lumia penkkoihin ja seinille. Viimeksi muokannut pjtk : 03.04.2011 19:54 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Teillä on ollut herkkä hetki tallilla persikan tuoksussa. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jenkkiprojektia (-76 suburban) | tare | Maasturiprojektit | 151 | 07.02.2019 12:47 |
Myydään Dodge w150 4x4 5.9l v8 power ram -84(voi poistaa) | ovaska | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.06.2009 22:25 |
Myyty dodge W-450 4x4 | tare | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.03.2009 23:01 |
Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
M:DODGE 4X4 -95 | MURSU | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 29.09.2006 14:22 |