Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2011, 21:38
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2011, 07:52
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.
Täytyypä koittaa ku saa leveämmät vanteet alle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2011, 09:00
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

creepyn painuminen...


tässä paineet jo aika alhaalla 37" rinkulassa... en muista varmaks paljonko painetta oli mutta alhaalla kuitenkin... jossain 0.3-0.4.. ehkä... hj:n alla... ja kuva oli otettu alaspäin kääntyvässä paikassa missä paino ko renkalla hyvin pitkälle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	user11630_pic78072_1301990380.jpg‎
Views:	712
Size:	81,3 Kt
ID:	18129  

Viimeksi muokannut metsienmies : 07.04.2011 09:14
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2011, 20:19
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Volvolla olen ajellut joskus karvan alle 0.5 paineilla, painuu Creepy jo pikkuisen. Sivuttain vinssatessa meneekin ihan makkaralle mutta ei oo ainakaan V:n vanteelta irronnut, ja onhan mulla sisäkumitkin. Jollain 0.5-0.7 paineilla useimmiten, ei oo kyllä mitenkään liian pehmeät.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2011, 09:59
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Ostin vanhan vedenkeittimen tilalle pikkasen isomman. Tulee samalla vähä blingblingiä konehuoneeseen.

Yks vesi proppu siihen pitää vaihtaa. Edellinen omistaja oli siihen uudet proput kone rempan yhteydessä laittanu, mutta mikä lie valmistusvikanen ollu kun parin vuoden jälkeen jo vuotaa.

Pitihän sitä käydä taas lumikasassa ruopimassa kun sai renkaat leveemmillä vanteilla alle. Ja tohon kohtaan jumiin.

Kyllä se suojalumi vaan aika tiukkaan imasee kiinni. Hetki lapiointia niin tulihan se poiskin omin avuin.
Tällä kertaa jätin persikan hajuset saippuat pois renkaan laitossa ja käytin vaan enemmän voimaa. Sytkärien täyttökaasulla poksauttelin renkaat vielä paikalleen. Oli kyllä kertakaikkisen hauskaa hommaa tuo jysäyttely. Kolmannen renkaan kohalla tuli semmonen isompi jytky. Neljänteen oli pakko panostusta penentää.

Pikku joustattelua

Toimii nuo lokarit tehokkaina sisään jouston rajoittimina ku renkaat nappaa niihin vähäisessäkin sisään joustossa kiinni. Sekä edessä että takaa.
No tietääpä mitä seuraavaks rupee tekeen auton kanssa.

Vielä yleisilmestys kuva.

Viimeksi muokannut pjtk : 23.04.2011 10:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2011, 10:05
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Täytyypä koittaa ku saa leveämmät vanteet alle.
Enpä muistanu tätäkään testata. No onhan tässä "kesää" jäljellä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.08.2011, 11:22
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tääkin on vihdosta viimen saatu muutoskatsastettua isommalle moottorille ja akseleille. Ihanan halpaa, laaja muutoskatsastus +100€ ja kaikki muut maksut päälle, niin pikälti tonni meni vanhaa rahaa. No iteppähän on harrastuksensa valinnut. Niin ja tulihan noi nykysetkin renkaat otteeseen.
Pikku shakedown run tuli tehtyä viime lauantaina MMCen ajoihin, eikä kauheesti osia matkalle jääny.
Kuvia on otettu matkan varrella, mutta laiskuuttaan on jääny laittamatta niitä tänne.
Joitain huomioita tähän mennessä. Etupää ottaa kammo voblauksia töyssistä hitaassa vauhdissa. Vauhtia jos on enemmän niin ei rupee voblaan. Täytyy vielä koittaa saada videoitua tuo voblaus. On se niin veikeen tuntunen ainakin ohjaamossa.
Automaatin öljyt lämpiää liki 100 asteiseks nopeessa ajossa. Täytyy laitella isompi jäähdytin linjaan.
Hitaassa ajossa menee kone pirun laihalle ja aivastelee kaasuttimeen. Joutuu pitään ryyppyä hivenen päällä, jotta jaksaa vetää. Eli kaasarin säätö jumppaa luvassa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.08.2011, 18:17
jakke ja sepi jakke ja sepi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.10
Sijainti: Pohojammaa,Lapua
Viestit: 65
Perusasetus

Mukava huomata että jotkut menee mettähä kunnon panssarivaunulla. Seuraan projektia innolla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2011, 13:17
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Minkäs kokoinen pata toi on?

__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.08.2011, 19:46
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

siisti rotke sulla .
mulla on vähän uudempi rotke projektina, -94 cumminssilla pitäähän se tuokin kokeilla et pääseekö sillä pusikossa yhtään mihinkään
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.08.2011, 00:18
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Minkäs kokoinen pata toi on?
Ihan 360:nen pikkulohko. Hassu ajatus eurooppalaisesta näkökulmasta. 5.9 litraa tilavuutta ja pikkulohko. Eikä ees oo isoin amerikkalainen pikkulohko. Toisaalta onhan noita tuotakin pienenpiä "iso" lohkoja. Hulluja nuo amerikkalaiset.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäsika Näytä viesti
siisti rotke sulla .
mulla on vähän uudempi rotke projektina, -94 cumminssilla pitäähän se tuokin kokeilla et pääseekö sillä pusikossa yhtään mihinkään
Vähäsellä maasto ajo kokemusella sanosin, että kyllä Dodgella mettässä pärjää jos ei ihan Suzuki reitillä olla. Autossa kun on kokoa. Ennen ajoin Rangella ja ei sekään pieni auto ole, mutta on toi selkeesti numeroa isompi.
Niin ja Raakkuun verrattaessa tuo lati jousitus tuntuu, että ois puukalikat jousien tilalla. Kyllä loortien vehe tarjos pehmeetä kyytiä.
Ei tuonkaan ihmeellisempi paikka ja heti tassu ilmassa.


Kuva shakedown runista. Mitään ei reissussa pudonnu kyydistä, mutta taka-akselin huohotin letku oli unohtunut laittaa. Sen arvaa kuinka näy kun akseli käy kuravedessä uppeluksissa -> öljyt vaihtoon.
Täytyy keräillä rakentelu kuvia yhteen mitä nyt on ainakin kolmessa eri värkissä ja laittaa jokunen niistä lisäks tänne.
Nyt keskityn tän auton osalta pikku hiplauksiin hetkeks.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.08.2011, 19:21
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Sulla näyttää oleva ne orkkisjouset vieläkin tuolla alla. Onko kallistuksenvakaaja vieläkin paikalla, jos on niin kannattaa irrottaa se että keula elää vähän paremmin mutta noilla orkkisjousella ei tee mitään metsässä kun ei elää niin kuin pitää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jenkkiprojektia (-76 suburban) tare Maasturiprojektit 151 07.02.2019 12:47
Myydään Dodge w150 4x4 5.9l v8 power ram -84(voi poistaa) ovaska O/M/V Ajoneuvot 0 25.06.2009 22:25
Myyty dodge W-450 4x4 tare O/M/V Ajoneuvot 7 29.03.2009 23:01
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
M:DODGE 4X4 -95 MURSU O/M/V Ajoneuvot 2 29.09.2006 14:22


Sivu luotu: 16:44 (GMT +2).