Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors
Pitääkö tuota jousta ns. saada jäykemmälle eli nostaa sitä kierreholkkia ylöspäin jos muuttaa tuota karaa siihen asentoon että keulastpäin katsottuna vasemmalla on eniten tyhjää eli täydet mitä voi saada vakio karalla? Vai kiristää??
|
Täältä voi sivistää itseänsä:
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...en-lisaeys.php
http://www.fourwd.org.uk/bosch_ve.html
http://www.lesharo.co.uk/Bosch_diese...land_rover.pdf
http://www.stonefisk.com/doc-arc/def...ning_Rev.2.pdf
Eli yksinkertaistettuna, jyrkin puoli karasta tappia vasten, ja jos ja kun ahdot nousee/nostetaan, jousta pitäisi kiristää holkilla niin että täydellä ahdolla tappi olisi karassa syvimmässä kohdassa. Jos sille ei tee mitään, täydellä ahdolla syöttö ja savutus on vähentyy = teho pienentyy.
Ja jos ahdonalaista haluaa vielä enemmän niin viila käteen ja volkkarimiehen karoista mallia ottamaan.
Edittiä sen verran että Toyotan karat ovat käsittääkseni aina V-mallisia, eli ei tollasta jyrkkää pohjaa mitä esmes. volkkarissa.