![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kuinka painavaa romua meinaat kuskata traikulla Kyllä sä saat patrolilla vetää sitä kärryä kunhan vedettävän kokonaispaino ei ylitä otteen max vetopainoia
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
patrollilla saa vetää 2200, kärry painaa 610kg.. eli kuormaa sais olla 1590kg. eli 300kg jää vajaaksi mitä kärryssä sais olla. en mä ihan panssarivaunuja meinaa kuskata.. mut jottain patrollin raatoja tjs.. ![]() voisko muuten jousituserolla olla tekemistä koukkupainojen kanssa? ku tossa pyöreälamppusessa on norra ja olikohan 2 tai 3 lehteä joka pakassa ja noissa kanttilamppusissa on enemmän lehtiä joka pakassa.. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. Muutoskatsastus maksanee muutaman kympin.
Ennen vanhaan ristiinkytkentäaikaan otteelle laitettiin 1,5xkokonaismassa, koukun rajoittama tai ajoneuvoluokan rajoittama (4x4-pakuille ei saanut tuota 1,5x massaa kun vasta tämän vuosituhannen puolella). |
#4
|
||||
|
||||
![]()
[quote=-MaTTi-;718378]Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. [quote]
kävin tänään tuon patrollin otteen kanssa konttorilla kysymässä. tuo auto on tyyppikoodia 5991211804. aken lapun tulosti matkaan jossa lukee että valmistajan suurin sallima perävaunumassa on jarruin 2100kg,ja jarruitta 750kg. mikähän kumma tuossa muka on erilaista ku ei saa massat olla kuten uudemmissa, ne jousetko.. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika kaukaa haettu esimerkki, mutta kuitenkin. Ja nää vanhat 3500 kg:n koukut ei oo mitään valmistajan sallimia painoja. Missään 160-kopan Patroolissa, ei Datsunissa eikä Nissanissa, ole valmistajan sallimaa 3500 kg perävaunumassaa. Viimesissä turbomalleissa oli 2650 kg. Mutta ristiinkytkennässä kaikki oli ennen mahdollista. Ja nuo akselimassaerot johtuu myös samasta syystä ettei valmistajan sallimia noudatettu, laitettiin vaan laskennallisesti jotain riittävää, en tiedä mitenkä mystinen laskukaava on kyseessä. Esim. LJ:hin tarjoo etuakselimassaks muistaaksein 860 kg, vaikka valmistaja sallii 1300 kg. Kaiken lisäksi tuo 860 kg ylittyy jo karjaraudan kanssa. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tai multa hjn
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. | bluevan | Chit-Chat | 62 | 02.01.2011 14:34 |
Myydään GAZ perävaunu | ZTR | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2010 09:49 |
Perävaunun massa jarruin | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2009 08:40 |
Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |