![]() |
patrol perävaunu max massa?
haku ei löytänyt tämmösestä mitään.. tuli vahingossa hommattua telitraileri jonka kokonais massa on 2500kg.
entisessä veturi loppuu painot kesken.. 1600kg. mites tommosessa vanhassa patrollissa on muilla jarrullisen perävaunun massa? mulla olis pihan perällä jemmassa 82vm pitkä 5d 2+3 paku mut siinä näkyy otteessa olevan merkintä 2200kg..:confused: mitäs muiden vastaavilla saa vetää? pystyyköhän tuota mitenkää nostaa koukkua vaihtamalla tjs? kun kattelin tuossa irrallaan olevia vetokoukkuja ja joukosta löytyi jopa 3500kg.n koukkukin..:rolleyes: vois tehä tosta veturin jos tuon massan sais jotenkin nostettua.. |
Kuinka painavaa romua meinaat kuskata traikulla
Kyllä sä saat patrolilla vetää sitä kärryä kunhan vedettävän kokonaispaino ei ylitä otteen max vetopainoia |
Lainaus:
|
Lainaus:
patrollilla saa vetää 2200, kärry painaa 610kg.. eli kuormaa sais olla 1590kg. eli 300kg jää vajaaksi mitä kärryssä sais olla. en mä ihan panssarivaunuja meinaa kuskata.. mut jottain patrollin raatoja tjs..;) voisko muuten jousituserolla olla tekemistä koukkupainojen kanssa? ku tossa pyöreälamppusessa on norra ja olikohan 2 tai 3 lehteä joka pakassa ja noissa kanttilamppusissa on enemmän lehtiä joka pakassa..:confused: |
Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. Muutoskatsastus maksanee muutaman kympin.
Ennen vanhaan ristiinkytkentäaikaan otteelle laitettiin 1,5xkokonaismassa, koukun rajoittama tai ajoneuvoluokan rajoittama (4x4-pakuille ei saanut tuota 1,5x massaa kun vasta tämän vuosituhannen puolella). |
[quote=-MaTTi-;718378]Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. [quote]
kävin tänään tuon patrollin otteen kanssa konttorilla kysymässä. tuo auto on tyyppikoodia 5991211804. aken lapun tulosti matkaan jossa lukee että valmistajan suurin sallima perävaunumassa on jarruin 2100kg,ja jarruitta 750kg. mikähän kumma tuossa muka on erilaista ku ei saa massat olla kuten uudemmissa, ne jousetko..:confused: akselimassat on aken papereissa 1115 ja 1455 kun taas tuossa vanhassa otteessa lukee 1090 ja 1450kg. |
Lainaus:
Aika kaukaa haettu esimerkki, mutta kuitenkin. Ja nää vanhat 3500 kg:n koukut ei oo mitään valmistajan sallimia painoja. Missään 160-kopan Patroolissa, ei Datsunissa eikä Nissanissa, ole valmistajan sallimaa 3500 kg perävaunumassaa. Viimesissä turbomalleissa oli 2650 kg. Mutta ristiinkytkennässä kaikki oli ennen mahdollista. Ja nuo akselimassaerot johtuu myös samasta syystä ettei valmistajan sallimia noudatettu, laitettiin vaan laskennallisesti jotain riittävää, en tiedä mitenkä mystinen laskukaava on kyseessä. Esim. LJ:hin tarjoo etuakselimassaks muistaaksein 860 kg, vaikka valmistaja sallii 1300 kg. Kaiken lisäksi tuo 860 kg ylittyy jo karjaraudan kanssa. :eek: |
Lainaus:
|
tai multa hjn :D
|
Ne on ihan jostain arvontakoneesta repäistyjä ollut aikoinaan. Mites jos hommaa sen N1G merkinnän, muuttuuko mitenkään? Mun ex Patrolissa oli otteessa valmistajan sallima 2600kg ja lisätietokentässä 3500kg vetopaino. Se kerran jopa hävis sieltä mutta seuraavassa otteessa oli taas merkintä. Ota näistä sitten selvää.. GR mallissa tiedossa ainakin 4 eri vetopainoa. Alkuperäiset valmistajan sallimat ovat 2880kg ja sitten vähä reilu 3tn alkuperäisillä koukuilla, eli näistä jomman kumman saa sinne otteelle jos katsastusmies jaksaa nähdä yhtään vaivaa
|
Lainaus:
pitää vielä aken teknikoille soittaa ja kysyä.. |
Lainaus:
Eikö kaima ymmärrä, valmistajan sallimaa ei saa ylittää. On saanut, mutta ei saa enää jos otteessa ei lue. Ja se on 1,5 x kokonaismassa mitä nelivetosella saisi lain puolesta vetää jos mikään muu ei rajoita. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 22:22 (GMT +2). |