Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2010, 14:41
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

[quote=-MaTTi-;718378]Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. [quote]

kävin tänään tuon patrollin otteen kanssa konttorilla kysymässä. tuo auto on tyyppikoodia 5991211804. aken lapun tulosti matkaan jossa lukee että valmistajan suurin sallima perävaunumassa on jarruin 2100kg,ja jarruitta 750kg.
mikähän kumma tuossa muka on erilaista ku ei saa massat olla kuten uudemmissa, ne jousetko.. akselimassat on aken papereissa 1115 ja 1455 kun taas tuossa vanhassa otteessa lukee 1090 ja 1450kg.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2010, 17:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
kävin tänään tuon patrollin otteen kanssa konttorilla kysymässä. tuo auto on tyyppikoodia 5991211804. aken lapun tulosti matkaan jossa lukee että valmistajan suurin sallima perävaunumassa on jarruin 2100kg,ja jarruitta 750kg.
mikähän kumma tuossa muka on erilaista ku ei saa massat olla kuten uudemmissa, ne jousetko.. akselimassat on aken papereissa 1115 ja 1455 kun taas tuossa vanhassa otteessa lukee 1090 ja 1450kg.
Eipä tartte olla mitään eroo, muuta kun himppasen eri malli samasta mallisarjasta niin jo voi pudota peräkärrymassat jopa nollille, esim. uus C-koppanen mersu 200 CDI Bluemotion-mallina ei saa vetää mitään!, normaalisti jotain 1500 kg paikkeilla.
Aika kaukaa haettu esimerkki, mutta kuitenkin. Ja nää vanhat 3500 kg:n koukut ei oo mitään valmistajan sallimia painoja.
Missään 160-kopan Patroolissa, ei Datsunissa eikä Nissanissa, ole valmistajan sallimaa 3500 kg perävaunumassaa. Viimesissä turbomalleissa oli 2650 kg. Mutta ristiinkytkennässä kaikki oli ennen mahdollista.

Ja nuo akselimassaerot johtuu myös samasta syystä ettei valmistajan sallimia noudatettu, laitettiin vaan laskennallisesti jotain riittävää, en tiedä mitenkä mystinen laskukaava on kyseessä. Esim. LJ:hin tarjoo etuakselimassaks muistaaksein 860 kg, vaikka valmistaja sallii 1300 kg. Kaiken lisäksi tuo 860 kg ylittyy jo karjaraudan kanssa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2010, 21:33
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eipä tartte olla mitään eroo, muuta kun himppasen eri malli samasta mallisarjasta niin jo voi pudota peräkärrymassat jopa nollille
Missään 160-kopan Patroolissa, ei Datsunissa eikä Nissanissa, ole valmistajan sallimaa 3500 kg perävaunumassaa. Viimesissä turbomalleissa oli 2650 kg. Mutta ristiinkytkennässä kaikki oli ennen mahdollista.
joo. pitää sit uskoa ettei sitä koukkua saa muutettua suuremmaksi. toisaalta, riittäähän toi 2200kg ku tekee tarpeeksi kevyen putkirunkokilpurin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2010, 21:58
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

tai multa hjn
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2010, 22:54
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Ne on ihan jostain arvontakoneesta repäistyjä ollut aikoinaan. Mites jos hommaa sen N1G merkinnän, muuttuuko mitenkään? Mun ex Patrolissa oli otteessa valmistajan sallima 2600kg ja lisätietokentässä 3500kg vetopaino. Se kerran jopa hävis sieltä mutta seuraavassa otteessa oli taas merkintä. Ota näistä sitten selvää.. GR mallissa tiedossa ainakin 4 eri vetopainoa. Alkuperäiset valmistajan sallimat ovat 2880kg ja sitten vähä reilu 3tn alkuperäisillä koukuilla, eli näistä jomman kumman saa sinne otteelle jos katsastusmies jaksaa nähdä yhtään vaivaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2010, 22:59
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Mites jos hommaa sen N1G merkinnän, muuttuuko mitenkään?
tämän otteessa ajoneuvoluokka on N1G.. mitä sit tarkoittaneekaan.. mut silti ei kuulema saa sitä n 1.5X omamassa vetokykyä mikä noissa muissa maastureissa usein on.
pitää vielä aken teknikoille soittaa ja kysyä..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.12.2010, 23:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
tämän otteessa ajoneuvoluokka on N1G.. mitä sit tarkoittaneekaan.. mut silti ei kuulema saa sitä n 1.5X omamassa vetokykyä mikä noissa muissa maastureissa usein on.
pitää vielä aken teknikoille soittaa ja kysyä..
N1G = maastopakettiauto = nelivetoinen yli 2000 kg:n kokonaismassainen pakettiauto

Eikö kaima ymmärrä, valmistajan sallimaa ei saa ylittää. On saanut, mutta ei saa enää jos otteessa ei lue.
Ja se on 1,5 x kokonaismassa mitä nelivetosella saisi lain puolesta vetää jos mikään muu ei rajoita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. bluevan Chit-Chat 62 02.01.2011 14:34
Myydään GAZ perävaunu ZTR O/M/V Muut 0 01.07.2010 09:49
Perävaunun massa jarruin elhapero Tekniikka & Jutustelu 14 20.04.2009 08:40
Pohjamaalin päälle massa Tekniikka & Jutustelu 13 25.02.2008 22:59
Tekn. suurin sallittu kok.massa Otto Tekniikka & Jutustelu 5 22.11.2007 20:42


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).