![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() [quote=-MaTTi-;718378]Jos suurempaa vetomassaa halajat niin ota luuri käteen ja soita katsastuskonttorille. Tyyppitiedoista löytyy auton valmistajan sallimat massat, jotka voidaan tuikata otteelle oli autossa koukkua tahi ei. [quote] kävin tänään tuon patrollin otteen kanssa konttorilla kysymässä. tuo auto on tyyppikoodia 5991211804. aken lapun tulosti matkaan jossa lukee että valmistajan suurin sallima perävaunumassa on jarruin 2100kg,ja jarruitta 750kg. mikähän kumma tuossa muka on erilaista ku ei saa massat olla kuten uudemmissa, ne jousetko.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika kaukaa haettu esimerkki, mutta kuitenkin. Ja nää vanhat 3500 kg:n koukut ei oo mitään valmistajan sallimia painoja. Missään 160-kopan Patroolissa, ei Datsunissa eikä Nissanissa, ole valmistajan sallimaa 3500 kg perävaunumassaa. Viimesissä turbomalleissa oli 2650 kg. Mutta ristiinkytkennässä kaikki oli ennen mahdollista. Ja nuo akselimassaerot johtuu myös samasta syystä ettei valmistajan sallimia noudatettu, laitettiin vaan laskennallisesti jotain riittävää, en tiedä mitenkä mystinen laskukaava on kyseessä. Esim. LJ:hin tarjoo etuakselimassaks muistaaksein 860 kg, vaikka valmistaja sallii 1300 kg. Kaiken lisäksi tuo 860 kg ylittyy jo karjaraudan kanssa. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tai multa hjn
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ne on ihan jostain arvontakoneesta repäistyjä ollut aikoinaan. Mites jos hommaa sen N1G merkinnän, muuttuuko mitenkään? Mun ex Patrolissa oli otteessa valmistajan sallima 2600kg ja lisätietokentässä 3500kg vetopaino. Se kerran jopa hävis sieltä mutta seuraavassa otteessa oli taas merkintä. Ota näistä sitten selvää.. GR mallissa tiedossa ainakin 4 eri vetopainoa. Alkuperäiset valmistajan sallimat ovat 2880kg ja sitten vähä reilu 3tn alkuperäisillä koukuilla, eli näistä jomman kumman saa sinne otteelle jos katsastusmies jaksaa nähdä yhtään vaivaa
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tämän otteessa ajoneuvoluokka on N1G.. mitä sit tarkoittaneekaan.. mut silti ei kuulema saa sitä n 1.5X omamassa vetokykyä mikä noissa muissa maastureissa usein on.
![]() pitää vielä aken teknikoille soittaa ja kysyä.. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikö kaima ymmärrä, valmistajan sallimaa ei saa ylittää. On saanut, mutta ei saa enää jos otteessa ei lue. Ja se on 1,5 x kokonaismassa mitä nelivetosella saisi lain puolesta vetää jos mikään muu ei rajoita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. | bluevan | Chit-Chat | 62 | 02.01.2011 14:34 |
Myydään GAZ perävaunu | ZTR | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2010 09:49 |
Perävaunun massa jarruin | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2009 08:40 |
Pohjamaalin päälle massa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.02.2008 22:59 | |
Tekn. suurin sallittu kok.massa | Otto | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.11.2007 20:42 |