Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 21.11.2010, 21:26
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Saabin vastavasta versiosta ei ole mulla muistikuvaa.

Saabilla oli sen sijaan kokeilussa muuttuva puristus suhteinen moottori, eli kampikammiossa oli sarana. Pienellä kuormalla iso puristussuhde vapaasti hengittävänä, isolla kuormalla pieni puristussuhde ja mekaanisella ahtimella 2.5 kiloo painetta koneeseen. Tuo moottori oli 1.6 litrainen viitonen, siitä saatiin 2.3 Aeron tehot (230hv/350Nm).

Lisäksi heillä oli kokeilussa bensiinin suoraruiskutus, ja sytytys kipinä iski tuon suuttimen ja männän laen välillä.

Vahinko että GM pienensi silloin saabin resursseja, heillä kun oli oikeasti uusia ideoita mäntä moottoreiden kehittämiseksi.

geeämmällä kun oli silloin uusi v6 moottori joka saabeihin tuli niin tuolta muuttuva rutisteiselta koneelta katkaistiin siivet, harmi kyllä kun oli ihan kehitys kelpoinen idea..
Vastaa lainaten
 

Luokat
rotary valve


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty celica 2.0 gti 16-valve -86 jupe69 O/M/V Ajoneuvot 2 04.09.2010 17:09
M:SUZUKIN MOOTTORI 1.3 GTI TWIN GAM 16 VALVE 101hv sakari65 O/M/V Muut 4 26.02.2006 08:36
M: MOOTTORI 1.3i ,16 valve ,90 hv sakari65 O/M/V Muut 0 23.11.2005 10:39
Rotary charger AVRO Chit-Chat 10 26.10.2004 17:05


Sivu luotu: 10:27 (GMT +2).