Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rotary Valve -moottori (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77783)

DarkestMessiah 11.11.2010 13:18

Rotary Valve -moottori
 
Taas tuli netin ihmeitä selaillessa eteen "uusi" keksintö joka olisi mielenkiintoista nähdä sarjatuotanto moottorissa.

http://www.coatesengine.com/technology.html

http://www.coatesengine.com/csrv.html

http://www.coatesengine.com/rotary_motor.html

Eli ei enää perinteisiä venttiileitä, vaan tollaset jännät möltit missä on sitten kanava jonka kautta seos pääsee moottoriin ja pakokaasut ulos kun osuvat palotilan kohdalle. Etuja tuolla on ainakin pitkä lista, mutta ongelmana on ilmeisesti vielä materiaalin kuluminen ja sitäkautta tiiveyden pysyminen. Ideaali ratkaisu venttiilikoneistoksi muuten. :D tätä tahtoo vielä päästä kokeilemaan oikeassa elämässä :)

farmari 11.11.2010 13:33

Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.

DarkestMessiah 11.11.2010 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 712245)
Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.

Kovasti tekis kyllä mieli kokeilla kuinka suikka toimis tollasen kans, mutta ei vaan vielä tähän konkurssiin oikeen pysty :)

Repro 11.11.2010 13:37

Ei jaksa linkkejä puhelimen kautta avata mut onks tos semmoset palloventtiilit?
Joskus kymmenen (tai ainakin monta) vuotta sitten jostain artikkelista luin, tiiviys silloinkin pisti arveluttamaan.
Etuna tietysti että vois tehdä niin "kireen" nokan kuin haluaa, venttiilijouset ei ainakaan ole sille esteenä eikä näin ollen myöskään maksimi koneen kierrokset.

Kankku 11.11.2010 14:11

toi on aikas fiksu systeemi kans vaikka onkin normaalit venttiilit http://www.youtube.com/watch?v=b4QrY...eature=related

isossa maailmassa tuolla on jo kokemuksiakin
http://www.youtube.com/watch?v=GXIdO...eature=related

Nostokurki 11.11.2010 14:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 712256)
toi on aikas fiksu systeemi kans vaikka onkin normaalit venttiilit http://www.youtube.com/watch?v=b4QrY...eature=related

toihan on ollut jo tuotannossakin ajat sitten, jossain 50-60 -luvun moottoripyörässä olen nähnyt tuon systeemin missä venttiilit avataan ja suljetaan pakottamalla.

...eli...

WANHA! :D :D :D

Angelo 11.11.2010 14:23

Coates teki yhteistyötä (joskus 90 jotain) volkkarin kanssa, ne antoi koneita testattavaksi uudella kannella. Tekniikan maailmassa oli juttua siitä. Tais otta 1.4 kaasuti moottorista pitkälle toistasataa kaakkia.

Ongelmana oli juuri palokarsta joka kulutti venttiili pallon väljäksi. Hauskaa oli että pari lehteä myöhemmin oli juttu suomalaisesta firmasta mikä pinnoitti venttilejä ym. materiaalia ohuella timantti pinnoitteella joka estäisi juuri tuollaisen kulumisen..

sisua45 11.11.2010 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 712245)
Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.

Muistan kans maininnan tuosta kiekuvasta mersun koneesta. Ja olen joskus miettinyt, miksei tästä keksinnöstä ole kuulunut mitään yli 15 vuoteen.

Rekisteröimätön 11.11.2010 19:53

sisu 45
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 712324)
Muistan kans maininnan tuosta kiekuvasta mersun koneesta. Ja olen joskus miettinyt, miksei tästä keksinnöstä ole kuulunut mitään yli 15 vuoteen.

eikös saabilla ollut jotain vastaavaa kehitteillä,joskus vuonna 1 ja 0.

sisua45 11.11.2010 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 712353)
eikös saabilla ollut jotain vastaavaa kehitteillä,joskus vuonna 1 ja 0.

Saabin vastavasta versiosta ei ole mulla muistikuvaa.

Saabilla oli sen sijaan kokeilussa muuttuva puristus suhteinen moottori, eli kampikammiossa oli sarana. :D Pienellä kuormalla iso puristussuhde vapaasti hengittävänä, isolla kuormalla pieni puristussuhde ja mekaanisella ahtimella 2.5 kiloo painetta koneeseen. Tuo moottori oli 1.6 litrainen viitonen, siitä saatiin 2.3 Aeron tehot (230hv/350Nm).

Lisäksi heillä oli kokeilussa bensiinin suoraruiskutus, ja sytytys kipinä iski tuon suuttimen ja männän laen välillä. :)

Vahinko että GM pienensi silloin saabin resursseja, heillä kun oli oikeasti uusia ideoita mäntä moottoreiden kehittämiseksi.

Repro 21.11.2010 14:20

Mistäs noita kansia voi oikeen tilailla? :confused:

DarkestMessiah 21.11.2010 14:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 715516)
Mistäs noita kansia voi oikeen tilailla? :confused:

Taitaa joutua sähköpostilla kyselemään info@coatesengine.com

mikkoimp 21.11.2010 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 712411)
Saabin vastavasta versiosta ei ole mulla muistikuvaa.

Saabilla oli sen sijaan kokeilussa muuttuva puristus suhteinen moottori, eli kampikammiossa oli sarana. :D Pienellä kuormalla iso puristussuhde vapaasti hengittävänä, isolla kuormalla pieni puristussuhde ja mekaanisella ahtimella 2.5 kiloo painetta koneeseen. Tuo moottori oli 1.6 litrainen viitonen, siitä saatiin 2.3 Aeron tehot (230hv/350Nm).

Lisäksi heillä oli kokeilussa bensiinin suoraruiskutus, ja sytytys kipinä iski tuon suuttimen ja männän laen välillä. :)

Vahinko että GM pienensi silloin saabin resursseja, heillä kun oli oikeasti uusia ideoita mäntä moottoreiden kehittämiseksi.


geeämmällä kun oli silloin uusi v6 moottori joka saabeihin tuli niin tuolta muuttuva rutisteiselta koneelta katkaistiin siivet, harmi kyllä kun oli ihan kehitys kelpoinen idea..


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).