![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Turbomiehille kyssäriä? Kyseessä Scanian Dl12 6 sylinterinen välijäähdytetty meridieseli. Koneesta otettu ohjelmoimalla 650hv. Tämän johdosta pakopaineet nousseet ja aiheuttaneet pakosarjan ja turbon vaurioita sekä ruiskutus suuttimien kulumista. Tähän ongelma yritetään korjata asentamalla ylimääräinen välijäähdytin. Oma mielipiteeni on se että pakopesä on liian pieni... Mitä luulette? Auttaako ylimääräinen ahtoilman jäähdytys niin paljon että tämmöinen pakopaine ongelma ratkeaa?
__________________
Steady as she goes... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Äkkinäinen veikkaus että suuttimet ainakin pitäisi vaihtaa isompiin.Todennäköisesti pakopesän pieni suurentaminenkaan ei olisi pahasta.
Ohjausjärjestelmää tarkemmin tuntematta paha sanoa ylimääräisen jäähdytyksen hyödystä mutta veikkaisin ettei sillä ratkea ainakaan pitkäaikaisesti. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, liian myöhään jatkuva ruiskutus tuntuu nostavan pakopaineita ja lämpöä tosi paljon.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() tuossa on viimeviikonloppuna 2l koneeseen tehty turbotus. pakosarja tuli tehtyä itse, mallia mahdollisimman lyhyt ja pakoaukon kokoisella käyrällä. nätisti herää vaikka ahdin onkin hiukan liian iso tuohon offaukseen. mutta maantiellä saa henkilöauto kuskit ola ihmeissään kun tuolla kaasun pohjaan painaa. hiukan paremmin vetää kuin vaparina. syötöissä vielä varaa ruuvata kun vielä ei juurikaan mustaa putkesta anna
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Steady as she goes... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mä lähtisin tohon asentamaan vesiruiskua, coolerilla ei tommoisia pakolämpöongelmia ratkaista. Tai mieluummin tietysti isompi ahdin paikalleen
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Moro vaan. Sain tuossa vaihtokaupassa ihan uuden garretin gt32:sen, ja mietittyttää vähän tuossa kun siinä on öljyn tulon banjopultissa ainoastaan 2mm reikä, että onko se tehtaalta asti ollu tuon kokonen, tuntuu vaan aika pieneltä. Ja sitten tuos on tuo pako tulolaippa neliskanttisella reijällä ja pakosarjassa pyöreällä reijällä, että pitääkö siihen vaan ite turata tommonen väliputki adapteri systeemi vai saako nuita valmiita muutos paloja jostain?
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jos on kuulalaakeriahdin, silloin tuo öljyreikä on tarkoituksella todella pieni.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo jos on tyyppimerkinnän perässä R kirjain niin on kuulalaakereilla. Meinaakko hj:hin, laitahan kokemuksia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2l turbo | pulu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.03.2009 23:20 |
Myydään iso turbo | Nutti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 06.11.2008 22:09 |
Ostetaan Turbo lj:hin | LarppaV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.09.2008 15:03 |
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
M/V Turbo | Nemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.04.2006 06:35 |