Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Turbo topicci (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70171)

Mappe 22.03.2010 22:09

Turbo topicci
 
Koitin hakua enkä löytäny oikeen saman aiheen alta pelkästään turboihin liittyvää juttua. Palstalla tuntuu olevan paljon turbo vehkeitä ja tämän topicin alle voisi kerätä kokemuksia turboista ja puida yhdessä niihin liittyvistä asioista. Avaan pelin ja kysyn onko kenelläkään palstalaisella kokemuksia Master Power merkkisistä ahtimista?

Repro 22.03.2010 22:25

Siin on pari ikuisen vanhaa topiccia aiheeseen.:)

http://forums.offipalsta.com/showthr...Turbotus+kuvia

http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=pakopaine

tdi 22.03.2010 22:30

ja mä haluan tietää millä on nyt sitten järkevintä säätää ahtopaine ? kovin ovat kehunu tuota rajapaineventtiiliä Wilkerson relief valve X11-C2-L00

että jos ei muuta helppoa edullista hyvää tapaa ole niin hommaan tuollaisen :)
ei tunnu toimivan mulla toi turbo smart hässäkkä en tiedä oonkomä tiiputtanu sieltä jotain krtiittisiä osis jo mutta ei ole mitään vaikutusta vaikkka kuin ruuvvailee ja on kytketty niinkuin mapen profiilissa olevassa kaavassa.

Mappe 22.03.2010 22:37

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654415)
ja mä haluan tietää millä on nyt sitten järkevintä säätää ahtopaine ? kovin ovat kehunu tuota rajapaineventtiiliä Wilkerson relief valve X11-C2-L00

että jos ei muuta helppoa edullista hyvää tapaa ole niin hommaan tuollaisen :)
ei tunnu toimivan mulla toi turbo smart hässäkkä en tiedä oonkomä tiiputtanu sieltä jotain krtiittisiä osis jo mutta ei ole mitään vaikutusta vaikkka kuin ruuvvailee ja on kytketty niinkuin mapen profiilissa olevassa kaavassa.

Kyllähän oot muistanu et sitä pitää ruuvata "kiinni" että se bleedaa enemmän ja ahdot nousee. Tänään kävin hakees noi toisen kuvan roippeet ja rakenna portin ohjauksen Linttaan kokonaan uusiks.
Liite 11519Liite 11520

tdi 22.03.2010 23:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 654420)
Kyllähän oot muistanu et sitä pitää ruuvata "kiinni" että se bleedaa enemmän ja ahdot nousee. Tänään kävin hakees noi toisen kuvan roippeet ja rakenna portin ohjauksen Linttaan kokonaan uusiks.
Liite 11519Liite 11520

oooon pyöritelly päästäpäähän ja vaikutusta ei ole :D kun ehkä ihan vähän.. ja tunnustetaan nyt viel et se on joku kiinan kopio että se selittääkin loput xD tilaan tuollasen witsonin hetiku tää rahatilanne tästä selvii...

AtteL 22.03.2010 23:29

http://www.turbofriiks.com/forum/index.php

Pensa ja vähän tiisselipuoltakin.

lepoantti 23.03.2010 07:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654415)
ja mä haluan tietää millä on nyt sitten järkevintä säätää ahtopaine ? kovin ovat kehunu tuota rajapaineventtiiliä Wilkerson relief valve X11-C2-L00

että jos ei muuta helppoa edullista hyvää tapaa ole niin hommaan tuollaisen :)
ei tunnu toimivan mulla toi turbo smart hässäkkä en tiedä oonkomä tiiputtanu sieltä jotain krtiittisiä osis jo mutta ei ole mitään vaikutusta vaikkka kuin ruuvvailee ja on kytketty niinkuin mapen profiilissa olevassa kaavassa.

mulla on yhdessä autossa kiinni joku wilkerssonni, kyllä se ainakin tottelee kun ruuvia kääntelee. mutta letkuun piti porata muutama reikä että laskee portin myös kiinni.... tää ei ole sellanen kolmitie malli mutta kaverini joka tän mulle toimitti niin sano että juuri tällaisia käytetään paljon ja toimivat, ja hintakaan ei ollut kuin parin kympän luokkaa. tosin hintaan vaikuttaa että kaveri myy työkseen em. tuotemerkin tavaraa.

Mappe 23.03.2010 10:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654431)
oooon pyöritelly päästäpäähän ja vaikutusta ei ole :D kun ehkä ihan vähän.. ja tunnustetaan nyt viel et se on joku kiinan kopio että se selittääkin loput xD tilaan tuollasen witsonin hetiku tää rahatilanne tästä selvii...

Kuinka paljon ahdot nousee jos tukit hukkaportin ohjausletkun?

husky 23.03.2010 18:05

hilu
 
mitä turboo ootte ln65 hiluksissa käyttäny?? turbotus projekti pitäs alotella ja kaks puhallinta olis mut kumpi on sopivampi? tietysti välijäähyttimen kanssa!

kkk 14 kiinteellä hukkaportilla. ollu 2,3diesel omegassa kii

kkk 26 ilmanhukkaporttia. ollu audi 100 guatrossa 2,5bensa, kait siinä jotain 230hp oli

viisaat kertokee:D

santikko 23.03.2010 18:08

henkilökohtasta kokemusta ei oo noista master powereista, mutta kuullut oon hyvää ja yhdellä kaverilla on tollanen pirssissä. kertokoot itse lisää, varmaankin "turbofriikkinä" lukee tän topicin kyllä..:)

tdi 23.03.2010 18:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 654496)
Kuinka paljon ahdot nousee jos tukit hukkaportin ohjausletkun?

helvetti vastasin jo tähän mutta ei näköjään viestii näy :D eli ne nousee siihen 1.2-1.5 maksimissaan muttakun tuon säätimen pisti niin vähän nopeemmin autto nousee kuitenkaan säätimestä ei tapahdu olennaisia muutoksia eli jää siihen max 1.6 mun pitäs varmaan hakee vähän jäykemmät jouset hukkaporttiin niin alkais tapahtuu ja asentaa tuo pakopaine mittari...

Mappe 23.03.2010 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654584)
helvetti vastasin jo tähän mutta ei näköjään viestii näy :D eli ne nousee siihen 1.2-1.5 maksimissaan muttakun tuon säätimen pisti niin vähän nopeemmin autto nousee kuitenkaan säätimestä ei tapahdu olennaisia muutoksia eli jää siihen max 1.6 mun pitäs varmaan hakee vähän jäykemmät jouset hukkaporttiin niin alkais tapahtuu ja asentaa tuo pakopaine mittari...

Aika mystiseltä kuulostaa. Mulla Superi heittää ahdot 3 bariin jos tukkii hukkaportin ohjausletkun. Koita ottaa hukkis pois ja tee siihen laippa vaan, eli tukit sen väliaikaisesti. Jos ei nouse sittenkään niin vika ei ainakaan oo hukkiksessa.

Mappe 23.03.2010 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja husky (Viesti 654581)
mitä turboo ootte ln65 hiluksissa käyttäny?? turbotus projekti pitäs alotella ja kaks puhallinta olis mut kumpi on sopivampi? tietysti välijäähyttimen kanssa!

kkk 14 kiinteellä hukkaportilla. ollu 2,3diesel omegassa kii

kkk 26 ilmanhukkaporttia. ollu audi 100 guatrossa 2,5bensa, kait siinä jotain 230hp oli

viisaat kertokee:D

En ossa tosta il65:sta sanoa mutta tätä voi käyttää jos miettii mikä turbo sopis autoon(tai sit koitella vaikka huvikseen:)) Ihan jännä laskuri. http://www.turbofast.com.au/javacalc.html

Kankku 23.03.2010 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 654607)
Aika mystiseltä kuulostaa. Mulla Superi heittää ahdot 3 bariin jos tukkii hukkaportin ohjausletkun. Koita ottaa hukkis pois ja tee siihen laippa vaan, eli tukit sen väliaikaisesti. Jos ei nouse sittenkään niin vika ei ainakaan oo hukkiksessa.

eikö sitä hukkaportin akselia pysty millään lukitsemaan silleen että pysyy varmasti kiinni, lukkopihdeillä tai jollain?

mulla mönkkäri rojektissa oli pudonnu tuon akselin sokka ja ihmettelin että miksi ei nouse paineet kun 0,20 vaikka kuinka monotti.

lepoantti 23.03.2010 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja husky (Viesti 654581)
mitä turboo ootte ln65 hiluksissa käyttäny?? turbotus projekti pitäs alotella ja kaks puhallinta olis mut kumpi on sopivampi? tietysti välijäähyttimen kanssa!

kkk 14 kiinteellä hukkaportilla. ollu 2,3diesel omegassa kii

kkk 26 ilmanhukkaporttia. ollu audi 100 guatrossa 2,5bensa, kait siinä jotain 230hp oli

viisaat kertokee:D

K14. läheltä löytyy yksi esimerkki jossa on juuri tuollainen K14....

patroltd 23.03.2010 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654584)
helvetti vastasin jo tähän mutta ei näköjään viestii näy :D eli ne nousee siihen 1.2-1.5 maksimissaan muttakun tuon säätimen pisti niin vähän nopeemmin autto nousee kuitenkaan säätimestä ei tapahdu olennaisia muutoksia eli jää siihen max 1.6 mun pitäs varmaan hakee vähän jäykemmät jouset hukkaporttiin niin alkais tapahtuu ja asentaa tuo pakopaine mittari...

Sulla ei riitä pakokaasu tuon suurempiin ahtoihin. Savuttaako muka vielä esim. 1,5 ahdoilla? Jos ei niin turhahan sinne on enempää ilmaa työntää.
dnsf.org foorumilla nimimerkki kipsi myy kuulajousi/rajapaineventtiiliä, mulla on pelkästään se ja toimii säätö hyvin.

Mappe 23.03.2010 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 654625)
eikö sitä hukkaportin akselia pysty millään lukitsemaan silleen että pysyy varmasti kiinni, lukkopihdeillä tai jollain?

mulla mönkkäri rojektissa oli pudonnu tuon akselin sokka ja ihmettelin että miksi ei nouse paineet kun 0,20 vaikka kuinka monotti.

tdi:llä on Tialin ulkoinen portti jossa sitä tankoa ei ole ulkopuolella niinkuin kiinteissä hukkaporteissa että se voi olla vähä hankalaa mutta varmaan jollain konstilla tommosenki saa jumiin.

tdi 24.03.2010 00:39

joo jos perjantaina saan kortin niin pääsen paremmin testailee. pistän siihen kalvon päälle paineilmaa ni sillähän se selvii kylmä uskon että sil pääsee helposti 2 baariin kun saa ton hukkiksen toimii kyl se savuttaa loppuun saakka :D

patroltd 24.03.2010 10:07

Kyllä siellä täytyy olla voimaakin jos nuilla paineilla vielä savuttaa.
Kato sitten ettei hj oo liian nopee uudellekin kortille :)

Kankku 24.03.2010 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 654745)
Kyllä siellä täytyy olla voimaakin jos nuilla paineilla vielä savuttaa.
Kato sitten ettei hj oo liian nopee uudellekin kortille :)

riippuupi paljon että mikä sen savun muodostaa jäähdytysneste,moottoriöljy vai polttoaine. :D

tdi 24.03.2010 20:11

toivotaan et se on polttoainetta mikä savuttaa :p rupee tuntuu siltä että mul on joku osa lentäny tuosta säätimeestä kun räpläsin sitä ei oo mitään välii mihin suuntaan pyörittää :D
voisin kokeilla sellasta tarkkaa teollisuus säädintä ja kytkee sen tolleen http://www.tialmedia.com/documents/w..._wginstall.pdf

soitin tänää turbo liikeeseen ja kysyin mitkä jouset siellä on niin pitäsi olla 1.7 barin jousi pitää sekin vielä varmistaa kun en tuolta tialin sivuilta löytäny edes sellasta yhdistelmää :D

mikkoimp 24.03.2010 21:04

kerroppa nyt vielä TDI mikä on kokoonpano niin on vähän helpompi vastailla, ei silti että mitään näistä tietäisin mutta...
tuleeko savu polttoaineen määrän vai ruiskutus ajan pituuden kasvusta? mitä siis pumpulle tehty? mikä turbo? hx40?

ja tuolla aiemmin master powerista kyseltiin, niin sehän on siis ihan 'laatu' turbo eikä kiinan kopio, itsellä on ainakin hyvin toiminut, mitä nyt vääärällä pakopesällä se on mitä on tilattu ja myyjä yritys ei millään suostunut sitä vaihtamaan isompi a/r pesään..

tdi 24.03.2010 21:13

uusiks rakennettu kone 4l suoraruisku, holsetin hx40 super 12numeron pakopesä, välijäähdytin, tialin 40mm hukkis, vakio turbopakosarja, mynädieselin tekemä pumppu 110 millikuutio vai mitä se on? suuttimet on klaukkalan diiselihuollon säätämät, 3" putki, paineilmaa on valmiiksi ohjattu ahdon alaisen syötön kalvolle, ennakkoo on joku 3mm käännetty pumppuu, venttiilivälykset on 0.15mm, ilmanputsari on dodge ramista mutta imuputki on sitä imuri tyyppistä vielä vaihtuu kyllä paremmin hengittävään kun tässä joutais tekee.

Mappe 24.03.2010 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 654930)
uusiks rakennettu kone 4l suoraruisku, holsetin hx40 super 12numeron pakopesä, välijäähdytin, tialin 40mm hukkis, vakio turbopakosarja, mynädieselin tekemä pumppu 110 millikuutio vai mitä se on? suuttimet on klaukkalan diiselihuollon säätämät, 3" putki, paineilmaa on valmiiksi ohjattu ahdon alaisen syötön kalvolle, ennakkoo on joku 3mm käännetty pumppuu, venttiilivälykset on 0.15mm, ilmanputsari on dodge ramista mutta imuputki on sitä imuri tyyppistä vielä vaihtuu kyllä paremmin hengittävään kun tässä joutais tekee.

Voisko se olla niin että toi sun pakopesä ahistaa eikä ahdot yksinkertaisesti nouse enemmän kun se 1,6baria. Itellä on superis 16 pakopesä. Tossa vielä noita pesien a/r arvoja.

3 cm2 = 0.14 A/R
4 cm2 = 0.23 A/R
5 cm2 = 0.32 A/R
6 cm2 = 0.41 A/R
7 cm2 = 0.49 A/R
8 cm2 = 0.57 A/R
9 cm2 = 0.65 A/R
10 cm2 = 0.73 A/R
11 cm2 = 0.81 A/R
12 cm2 = 0.89 A/R
14 cm2 = 0.97 A/R
15 cm2 = 1.05 A/R
16 cm2 = 1.13 A/R
17 cm2 = 1.29 A/R
19 cm2 = 1.37 A/R
20 cm2 = 1.45 A/R
21 cm2 = 1.53 A/R
22 cm2 = 1.61 A/R
23 cm2 = 1.69 A/R
24 cm2 = 1.77 A/R
25 cm2 = 1.85 A/R

tdi 24.03.2010 22:56

kaikki on mahollista :rolleyes: pitää pitää testaa vielä ja jos ei tunnu auttavan niin marssia sinne turbo liikeesee


Sivu luotu: 18:05 (GMT +2).